Sezonul 2017 a fost marcat de numeroase curse lipsite de spectacol ca urmare a dificultăților înregistrate de piloți pentru efectuarea manevrelor de depășire.
Schimbările de natură tehnică au condus la creșterea forței de apăsare aerodinamice, astfel că piloții au avut dificultăți să se apropie de rivali. Acest lucru se observă acum și în statisticile oficiale publicate de Pirelli.
Unicul furnizor de pneuri din Formula 1 a calculat că în sezonul 2017 au avut loc doar 435 de depășiri pe parcursul celor 20 de curse, astfel că în medie au avut loc doar 21.75 depășiri pe cursă.
Rezultatele indică o scădere cu 47% comparativ cu sezonul 2016, când au avut loc 41.23 depășiri pe cursă, dar și comparativ cu 2015, când au avut loc 26 de depășiri pe cursă. De altfel, 2017 este sezonul cu cele mai puține depășiri de la revenirea celor de la PIrelli în Formula 1 în 2011.
Cele mai multe depășiri au avut loc în Azerbaidjan (42) și China (31, cursă desfășurată pe ploaie), în timp ce la polul opus se află Marele Premiu al Rusiei, pe parcursul căruia a avut loc o singură depășire.
Dintre piloți, cel mai performant a fost Daniel Ricciardo (43), care a marcat și recordul de depășiri într-o singură cursă (13), în timp ce echipa cu cele mai multe depășiri a fost Red Bull (65).
La polul opus, Max Verstappen și Lewis Hamilton au fost depășiți de numai două ori pe parcursul anului, în timp ce Red Bull și Ferrari sunt echipele asupra cărora au reușit cele mai puține manevre de depășire (11).Conform celor de la Pirelli, o depășire este cea efectuată pe parcursul unui tur de circuit care este menținută până la linia de start-sosire. În statistică nu sunt incluse depășirile din primul tur și nici cele generate de probleme tehnice sau depășirea unor piloți întârziați.
Via F1Fanatic
Urmeaza motorizarile cu 4 cilindrii ?
Sa nu imi spuna cineva ca 20 motoare sau cate sunt pe grila de start, polueaza timp de vreo 2-3 ore , odata la 2 saptamani. In timp ce in acest moment sunt cateva milioane de masini diesel euro 1 si 2 care polueaza.
In legatura cu banii din F1 ... conteaza enorm sumele necesare. Constructorii nu vin in F1 sau se retrag daca sunt necesari prea multi bani. Stiu ei mai bine ...
Iar in legatura cu dezvoltarea din timpul sezonului ... ajungem iarasi la bani.
Cine percepe insa F1 precum copiii basmele nu are cum sa vada lucrurile asa cum sunt. Pentru ei exista piloti dumnezei si F1 fara limite.