Noul regulament pentru motoare, în impas: Formula 1 nu a reușit să atragă niciun constructor nou în competiție

de Daniel Popescu
Miercuri, 11.07.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Echipele fac presiuni pentru ca regulamentul pentru motoare să nu mai fie schimbat în 2021, după ce niciun nou constructor nu și-a manifestat interesul pentru a participa în competiție.

Formula 1 analizează de mai mult timp un pachet de măsuri prin care să reducă costurile dezvoltării motoarelor începând din sezonul 2021.

Scopul final este atragerea de noi constructori în competiție, iar echipele au convenit verbal că cea mai simplă soluție este menținerea actualelor unități V6 de 1.6 litri și a sistemului MUG-K.

În schimb, sistemul MGU-H, care permite recuperarea energiei din căldura degajată de sistemul de evacuare, urma să fie abandonat, mai ales că generează numeroase probleme de fiabilitate pentru unii constructori, în special Renault.

De asemenea, proprietarul Liberty Media intenționa să mărească numărul maxim de rotații pentru motoare pentru că zgomotul să fie mai puternic.

Până în prezent s-a vehiculat insistent că Porsche este interesat să participe în Formula 1 începând din sezonul 2021, mai ales că oficialii mărcii au participat la discuțiile legate de schimbarea regulamentului. Cu toate acestea, germanii nu au confirmat încă ferm dacă vor face pasul spre Marele Circ.

În plus, Aston Martin, un alt constructor care și-a manifestat anterior interesul, consideră că noul regulament va fi în continuare prea costisitor.

În acest context, Mercedes susține că nu are niciun sens ca regulamentul să fie modificat. "Poate avem nevoie de mai mult zgomot. Dar dacă nu intră alt constructor nu are prea mult sens să redesenăm motorul", spune Toto Wolff, directorul de motorsport al Mercedes.

La rândul său, Christian Horner, șeful Red Bull, a lăsat să se înțeleagă că nu va exista niciun nou constructor în competiție. "Se pare că nu va intra nimeni. Cred că depinde de FIA și de Liberty să decidă ce vor să facă", a precizat el.

Via RaceFans

Comentarii (18)

  • SIMPLE MINDS
    Porsche cu isprava din urma cu doua saptamani pe nordschleife ''supravietuieste'' linistit si fara f1.
    24 4
  • Ce drac de motorist sa mai intre in F1 si de ce, cand Mercedes si Ferrari sunt la ani lumina in fata ? Doar ca sa faca figuratie ? Crede cineva ca Renault si Honda o sa se bata la titluri doar pentru ca se renunta la MGU-H ? Aiurea ! S-a dus dracu' si schimbarea asta ...
    2 4
  • Adrian24
    Spectacol, zgomot?!!! V8 aspirat natural si scoteti porcaria aia de drs, sa ne dumirim si noi cine e pilot si cine nu! F1 a devenit plictisitoare si previzibila. Ma uit la competitia asta de peste 20 de ani, dar cred ca o sa mi iau inima-n dinti si o sa renunț. Nu mai pot gusta " spectacolul" pt ca mi aduc aminte de vremurile bune din f1...
    13 6
  • SIMPLE MINDS
    @ adrian 24 Good old days....Sa te gandesti in ziua de azi la un motor v8 functionand la 20000 rpm e aproape o infractiune.STOP. Astia mai fragezi sa nu sara si sa ma corecteze ca 18000 era limita maxima.Vina voastra este doar ca v-ati nascut prea tarziu!
    23 6
  • Adrian24
    @SIMPLE MINDS: O fi vina noastra ca ne-am nascut prea tarziu, dar a ta este ca te-ai nascut. Nu doresc un V8 la 20000 de rpm pentru ca Formula 1 nu este doar un sunet irelevant si nimic altceva. Vreu V8 pentru ca-i mai simplu de dezvoltat, in timp ce actualele V6 sunt foarte complicate. Atat si nimic altceva. DRS-ul mi se pare artificial dar fara el nici Hamilton sau altii n-ar mai depasi nimic.
    9 8
  • @Adrian24: N-ar fi o idee rea sa scoata DRS-ul dar ce-o sa faci cand pilotul tau favorit n-o sa mai poata depasi? Eu si probabil foarte multi fani ne-am dumirit de mult cine este pilot si cine nu, tu probabil te-ai uitat la alte curse de prin 2014-2016 cumva?
    7 4
  • Adrian24
    Uitandu ma la nivelul discutiei, ma face sa cred ca si unii privitori au alt nivel de cultura sportiva. Cel care s a folosit de nick ul meu si altii ca el... Pur si simplu sa intri in dialog cu unii ca el e degradant.
    3 5
  • Formula 1 nu a reușit să atrag
    Dar poate mai pleaca di ei, e si asta o schimbare :)
    1 0
  • LEXMARK
    @SIMPLE MINDS
    Spui ca e mare isprava ce a facut Porsche?...
    Eu zic sa te mai gandesti dincolo de aparente si sa intelegi ca orice producator din primii 5, absolut oricare dintre ei, folosind un prototip "No Limit" fiindca cu asa ceva s-a stabilit recordul va putea stabili un asemenea record.
    Dc ma gandesc mai bine cred ca si un monopost de Formula3 cu toate restrictiile eliminate ar spulbera marele record.
    3 14
  • SIMPLE MINDS
    @LEXMARK '' Mare isprava'' in opinia mea e declaratia lui Newey mizand pe Valkyrie in tentativa de doborare a recordului.Eu am folosit doar termenul ''isprava''.
    17 2
  • @Adrian24: Cumva tu si @Simple Minds sunteti aceeasi persoana? Pentru ca la al doilea comentariu ai inceput cu jigniri. Simple Minds face exact la fel cand este oftica, adica cam tot timpul.

    La Mercedes se anunta schimbari, l-a debarcat deja pe Aldo Costa...
    4 0
  • @Adrian24: N-ai fi rau sa probezi cumva, ca altcineva a postat cu ID-ul tau. Altfel este doar o minciuna...
    5 2
  • Visul celor de la Aston Martin de a construi un motor pentru F1, era realizabil doar daca acest motor costa... vreo 100.000 maxim cu tot cu dezvoltare. Pentru ca cam atata este si bugetul acestora pentru dezvoltarea unui astfel de motor. Si asta la un profit de vreo 20 de milioane de lire... la finalul lui 2017...
    5 0
  • Observ că mai nou unii , nu au ce face si din plictiseala intra pe site-ul asta. Unul de exemplu , se uita la F1 de 20 ani și isi etalează " cunoștințele " si dorințele lui ascunse ; iar altul îl contrazice pe niște subiecte fără nici un sens. Oamenii ăștia oare chiar nu au nici o ocupație ? Bine că nu i-a întrebat cineva de politică :)
    7 3
  • @AyrtonSenna1991: Scuze ca ma bag in seama dar sa stii ca rad cu lacrimi cand citesc comentariile multora. Nu te includ pentru ca nu sunt taran, dar gandeste-te cum arata Romania daca inainte de a-si spune o parere, acei oameni s-ar si informa :P Sacrilegiu nu-i asa? :P

    P.S. Sigur vine @lol si te supara :P Sau "expertul" @8888 parca, sau @lrc, care da vina pe oricine cand pierde Hamilton.

    Asa ca fapt divers, cei de la Mercedes au cerut celor de la FIA o permisie speciala pentru a modificat unitatea de propulsie... care are cateva hibe si se pare ca cei de la FIA au fost impotriva, cel putin pentru moment.
    5 3
  • @Popa
    Nu am nimic cu lol . Si nici cu nimeni care comentează pe aici. Ca o paranteză as putea spune că atunci când ești fanul înfocat al unui anume pilot , riști să îți faci pe Automarket dușmani și contestatari care te vor hăitui cat timp vei avea cont pe acest site :)
    PS
    La cat a fost ajutata Mercedes sezonul asta , nu m-ar mira ca pana la urma cererea sa le fie acceptata pana la urma.
    PPS
    Cei care îl contestă pe bietul Raikkonen pentru incidentul de la Silverstone , as vrea sa le amintesc o cursă : Canada 2008. Dacă nu au văzut cursa ar fi bine să o vadă.
    7 4
  • @lol Vanzoleala mare la Mercedes, presiune uriasa din partea Ferrari !
    5 2
  • Interesant, deci anul trecut aveam un singur motor slab si celelalte bune. Renault era bun pentru ca castiga curse.
    Acum cica si Renault e slab. De ce? Nu a castigat si anul asta curse? Deci, Ferrari e caruta pentru ca il piloteaza Alonso, apoi motorul Honda e GP2 engine pentru ca il foloseste Alonso iar acum .... ati ghicit, si motorul Renault e slab ... ca ajunse pe mana lui Alonso. Eu unul sunt satul de maniera asta de a ridica pilotul in dauna masinii.
    4 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru