Lewis Hamilton a obţinut duminică pe circuitul de la Montreal a doua victorie consecutivă din acest sezon, după ce a reuşit să treacă peste un start ratat. Pilotul echipei Mercedes a fost depăşit cu uşurinţă de Sebastian Vettel, plecat de pe locul 3, însă a dezvăluit la final că a avut parte de noi probleme tehnice din cauza ambreiajului.
"Ambreiaj cald şi cuplu scăzut. Am eliberat ambreiajul şi nu a furnizat suficient cuplu, cuplul era foarte scăzut comparativ cu cel al lui Nico Rosberg. Am urmat procedura exact cum mi s-a cerut, aşa că nu am comis greşeli. Inginerii vor investiga şi vor înţelege de ce. Nu este pentru prima oară. Ei nu au înţeles încă, dar vor continua să lucreze la asta", a declarat el.
Hamilton a fost la un pas să fie depăşit inclusiv de Rosberg, iar cei doi s-au atins de două ori în primele două viraje. Germanul a fost nevoit să iasă în decor şi a coborât până pe locul 9, ratând astfel orice şansă la victorie. La final, Rosberg a admis că a fost nemulţumit de incidentul cu coechipierul său."Am avut un start decent, Hamilton a început foarte prost, iar eu eram pe exterior. A făcut o manevră foarte dură, ne-am atins şi am ieşit în decor. Am fost foarte furios în acel moment, dar aşa sunt cursele şi este treaba mea să mă asigur că data viitoare voi fi în frunte după o astfel de luptă", a explicat el.
Via Motorsport, Autosport
Tu sigur urmaresti cursele? Nu de ala, dar comentaiile tale sunt complet pe langa.
Cu ce a gresit Hamilton, de data asta, odata ce a tinut trasa ideala?
PS: Lucru care Rosberg nu la facut in Spania...
Legat de titlu la constructori,nu cred ca cineva se mai gandeste ca Mercedes il vor pierde,iar la piloti...tot unul dintre cei doi de la Mercedes il va castiga...cum am mai spus,cine dintre ceilanti poate castiga vre-o cursa in conditii normale,cand cu monopostul Mercedes,si asa foarte rapid,se poate termina orice cursa cu o oprire mai putin decat "concurenta" ?!
Nu spune nimeni sa te dai la o parte, dar nici sa-l dai afara pe coleg pentru ca a plecat mai bine la start si are mai multe puncte decat tine.
Aici nu este vorba ca Ham si-a aparat locul, ci ca l-a dat afara pe Rosberg ca acesta sa nu-I ia locul. Ceea ce este altceva.
Am sa si argumentez, de aceea va invit sa revedeti startul:
https://www.formula1.com/content/fom-website/en/video/2016/6/Race_highlights_-_Canada_2016.html
Ham a plecat foarte incet, Rosberg un pic mai bine si pana la prima turnanta era deja in pic in fata, dar pe exterior. Aveau loc amandoi in prima turnanta, dar stiind ca urmeaza succesiune stanga-dreapta, Ham si-a dat seama ca la finalul S ului Rosberg va fi pe interior si astfel va reusi sa-i ia fata, ca atare singura solutie era sa-l scoata pe Ros in prima curba.
Se vede cum chiar inainte de curba, desi Ham inca era pe trasa ideala, a tras dreapta pentru a-l forta pe Ros sa iasa si mai in exterior, apoi, desi trasa ideala era pe langa marginea din stanga (sau chiar peste ea), Hamilton a luat curba foarte larg pentru a fi sigur ca-l arunca pe Rosberg in afara traseului.
Unii o sa spuna ca nu aia era trasa ideala sau ca nu aveau loc amandoi in acea prima curba. Ii invit sa se uite la Vet si la cei din spate, ca sa constate care era trasa ideala precum si faptul ca puteau intra cel putin 2 in acelasi timp, fara probleme.
Va puteti pune intrebarea: de ce Ham a tras dreapta inainte de curba daca nu pentru a o "taia"? Vetel, care era mai in stanga si a intra lipit de partea stanga a curbei, iar Hamilton, care putea sa faca la fel, s-a dus la 1m mai in dreapta, fix cand era si Rosberg acolo.
@Kyro, in spania Rosberg s-a aparat cu o singura manevra la iesirea din viraj asa cum este stipulat in regulament. Cititi raportul de incident al comisarilor de cursa si veti vedea ca tot ce a facut Robserg a fost in litera regulamentului. Nu va mai opariti ca a fost marsav. Hamilton trebuia sa ia piciorul din gaz si sa incerce din nou pe stanga, oricum Rosberg nu reusesise sa puna la punct motorul atat de rapid, oricum era lent si oricum putea fi depasit.
Ah, ca putea sa faca asta ca echipa sa aibe punctaj maxim in Spania, la fel se poate spune si de manevra lui Hamilton din Canada. Haideti sa nu ne mai oparim.
Asa se intampla cand ai 2 piloti cu drepturi egale si care sunt in lupta directa pentru titlu. Toti se vor bate pentru fiecare cm de asfalt si se vor apara mai agresiv.
In Canada a gresit Rosberg. Punct.
in rest cele bune
Rosberg era lent, putea fi depasit din jocul dreapta-stanga.
Daca tot ne vaitam ca Hamiltonul a fost eliminat de Rosberg, de ce comisarii de cursa nu au dictat penalizari impotriva lui Rosberg in Monaco? Daca tot ne vaitam ca Hamilton este nevinovat in toata povestea asta de ce tocmai Lauda, care ii face lobby mereu si l-a urcat pe piedestal de a ajuns la Mercedes in detrimentul lui Schumacher, a spus clar ca manevra favoritului sau a fost proasta?
Eu inteleg ca noi comentam acum ca la politica si meciurile de fotbal, dar cand niste oameni care au participat in sport si care sunt activi in Formula 1 spun ca manevra lui Hamilton nu a fost corecta (doar fanii lui de la SkySports, care sunt profesionisti cu blazon britanic spun ca Rosberg e de vina) cred ca se stie mai bine cum trebuia procedat acolo.
Dar daca tot vorbim ca sa ne aflam in treaba, daca Rosberg a fost de vina in Spania, in Canada a fost de vina Hamilton. Pe tema asta nu mai are rost sa discutam.
Rosberg a gresit in Canada si nu are ce sa ii reproseze lui Hamilton.