Lewis Hamilton a ratat oportunitatea de a-şi îmbunătăţi timpul din calificările de la Hungaroring din cauza unui accident în care a fost implicat Fernando Alonso, însă Nico Rosberg a putut concura aproape de viteza maximă şi a obţinut pole position-ul.
Iniţial, germanul nici măcar nu a fost investigat pentru o posibilă încălcare a regulamentului care prevede că pilotul trebuie să încetinească în zona aflată sub steag galben, însă ulterior a decis să lanseze o analiză la peste 3 ore după finalul sesiunii.
Ulterior, presa internaţională a descoperit că Hamilton a purtat o conversaţie cu Charlie Whiting, directorul de curse al FIA, înainte de lansarea investigaţiei, element care a trezit suspiciuni că britanicul a influenţat forul mondial.
Cu toate acestea, Hamilton susţine că doar a cerut opinia lui Whiting cu privire la modul în care piloţii pot concura sub steag galben fără să fie penalizaţi."Nu cred că am influenţat investigaţia comisarilor.
Am vorbit cu Whiting pentru a obţine o clarificare. Este important să ştim dacă sâmbătă s-a creat un precedent. A spus că se va gândi la asta. Dacă facem acelaşi lucru în cursa următoare, vom fi penalizaţi? Toţi trebuie să ştim asta", a declarat britanicul.În cele din urmă, comisarii au ajuns la concluzia că Rosberg a redus semnificativ viteza în virajul 8, pe baza datelor de telemetrie furnizate de Mercedes.
Via Motorsport
Cât de frustrat este dacă apelează la asemenea strategii contra unui coleg care nici măcar nu-i mare pilot....
Cred ca ar cam fi timpul sa-si caute o alta echipa, insa un lucru este cert, cu ce monopost are Mercedes la ora actuala, pana si Kvjat il bate pe Rosb, sa numai zic de cei din top 10.
Este prea evidenta protectia unora cand vine vorba de "neamt", insa un lucru este cert, Hamilton este un spin prea ascutit in coasta celor care conduc aceast team.
Si inca un lucru, daca pana acum Rosberg statea "linistit" la umbra avantajului fata de Ham, de acum incolo va avea ochii injectati cand se va urca in cockpit si il va vedea pe Ham in fata.
2. Hamilton este mai rapid decat Rosberg cu cca 0.1 - 0.2 s pe tur. Stii ce inseamna asta ? Un clipit. acest lucru depinde de stilul de pilotaj al feiecaruia.
3. In timpul cursei in cazul unui posibil acrosaj cu Hamilton, Rosberg a cautat mai mereu sa evite contactul. Hamilton ar calca-o si pe ma-sa.
4. Rosberg e cerebral si inteligent. Hamilton are piciorul greu si e un monument de prostie.
In concluzie, amandoi au plusuri si lipsuri dar n-as spune niciodata ca Hamilton este cu mult peste Rosberg. Dimpotriva...
Nu cred ca Hamilton ar face asa ceva. Indiferent de ce fel de caracter ar avea.
Intrebare: cine si cand a dat dovada de caracter in F1? Echipa sau pilot! Ferrari, McLaren, Williams, Renault, Benetton, Mercedes AMG, RedBull.
Despre piloti nu scriu, pentru ca unii nu mai sunt printre noi.
@ZZZ: La Barcelona NU a avut nicio vina Rosberg, Hamilton a fost cel incapatanat sa treaca pe unde clar nu avea cum - nu te astepta ca cel cu care te bati la titlu sa iti faca loc sa treci, asa tam-nesam. De altfel manevra lui Rosberg de apararea a fost singulara... nu a schimbat trasa. Mai uitati-va o data si scapati de obsesia si ura impotriva lui.
In Canada si Austria (Austria, nu Silverstone) Rosberg a procedat total prostesc si si-a meritat problemele.
La Spa 2014 nu pot sa comentez. Nu s-a facut nimic public cu privire la incident, dar nu cred ca l-a lovit intentionat pe britanic, insa a fost greseala lui.
@TitiF1, adevarul e ca Hamilton a prins momentul propice. In 2010 si 2011 Mercedesul ridica usor capul in anumite curse prin ambii piloti. Atat Schumacher, cat si Rosberg, dar se pierdeau pe drum din cauza degradarii rapide a pneurilor. In 2012 Mercedesul nu a fost rapid deloc - a facut performanta mare prin locul 1 ocupat la Monaco in calificari (retrogradat insa Schumacher cu 5 locuri in urma accidentului cu o etapa inainte) si locul 3 obtinut tot de el la Valencia, in urma acrosajului dintre Maldonado si Hamilton. Mi se pare ca si Rosberg a avut o victorie in China, nu sunt sigur insa. In rest, sezonul lor a fost dezamagitor complet, fiind loviti de foarte multe probleme cu transmisiile si uzura prematura a pneurilor. In 2014 s-a schimbat regulamentul si Mercedes a fost marea castigatoare cu noile motoare.
@ZZZ (iar): E usor sa spui ca pilotii nu dezvolta nimic, dar in acelasi timp s-ar putea sa te si inseli .. a fost dezvoltat destul de mult monopostul, astfel ca in 2013 sa fie oarecum competititv. Degeaba dezvolti monopostul, daca pilotul pe care il ai nu suporta setarile pe care i le faci sau nu se intelege cu monopostul. Fiecare are stilul lui de pilotaj si isi seteaza masina cum simte el ca merge mai bine. Nu mai subminati pilotii vechi, nu stiti care a fost scopul Mercedes cand l-a adus pe Schumi in 2009. Ce avea el in plan, era altceva. Asta a fost dezamagirea lui, cand a si decis sa plece din Formula 1 din nou. Nu a cautat alte echipe ceea ce ma face sa cred ca dorea sa mai arate ca poate lua un titlu cu Mercedesul revenit in F1 si sa se retraga. Asta e doar parerea mea, nu sunt sigur ca asta a vrut Schumacher.