FIA a anunțat luna trecută o serie de schimbări pentru regulamentul tehnic cu scopul de a îmbunătăți șansele de depășire, iar acum încearcă să găsească câteva soluții suplimentare pentru simplificarea acțiunii de pe circuit.
Prima propunere vizează renunțarea la steagurile albastre, ceea ce ar însemna că piloții ajunși din urmă cu un tur nu vor mai fi obligați să cedeze poziția. Charlie Whiting, directorul de curse al FIA, admite însă că este puțin probabil ca o astfel de schimbare să fie acceptată de echipele de top.
"Este o propunere extrem de nepopulară cu echipele și piloții. Este pe agendă și nu a fost respinsă complet, dar trebuie să fim atenți că nu este exploatată. Sunt multe competiții care nu au luxul unei astfel de reguli, dar aș spune că șansele sunt mai mici de 50%. Nu este o propunere populara", a explicat el.
Pe de altă parte, introducerea pneurilor hypersoft și superhard a crescut la 7 numărul compoziții de cauciucuri slick, ceea ce a condus la unele confuzii printre fani.
Tocmai de aceea, Pirelli se gândește la o schimbare de nomenclatură: indiferent ce compoziții va aduce la un Mare Premiu, numele acestora să fie hard, medium și soft. Astfel, fanii vor ști întotdeauna dacă un pilot folosește cea mai moale compoziție, cea mai dură compoziție sau compoziția de mijloc, fără să-și bată capul cu date despre diferențele dintre pneurile hypersoft și cele ultrasoft.
Pentru o identificare cât mai ușoară, pneurile hard ar urma să aibă o bandă roșie, pneurile medium o bandă galbenă și pneurile soft o bandă albă.Via RaceFans
Comentarii (5)