Responsabilii Campionatului Mondial de Formula 1 se văd nevoiți să modifice calendarul celei de-a șaptea etape a sezonului. Aceasta trebuia să fie găzduită de circuitul Gilles Villeneuve din Montreal (Canada).
Din cauza restricțiilor de călătorie, impuse de pandemia de coronavirus, intrarea în Canada impune o carantină de 14 zile. În consecință, Marele Premiu al Canadei a fost înlocuit cu o etapă în Turcia. Această țară se întoarce în calendarul Formulei 1, după ce anul trecut a fost organizat aici primul Mare Premiu după nouă ani.
La finalul cursei din luna noiembrie, Lewis Hamilton a fost încoronat campion mondial pentru a șaptea oară, egalând astfel recordul germanului Michael Schumacher.
A șaptea etapă din sezonul actual de Formula 1 va avea loc în perioada 11 - 13 iunie.
Tot în această săptămână, Federația Internațională de Automobilism a anunțat modificări în sistemul de calificare din Formula 1. Noul format, care presupune introducerea unei curse sprint de calificare, pe o distanță de 100 de kilometri, va fi implementat la trei Mari Premii din acest sezon.
via Formula 1
va rog sa acceptati toate felicitarile mele, m-ati convins pe deplin, sunteti un cunoscator extrem de rafinat al F1 si, mai presus de toate, un tenace aparator al corectitudinii inca din momentul cand v-ati hotarat sa inserati, aparent fara nicio legatura, intr-o stire avand ca punct de interes non-prezenta traseului Gilles Villeneuve in acest sezon al F1, tocmai o fotografie cu Sebastian Vettel aflat in monopostul Ferrari, unicul triumfator just al ultimului grand-prix canadian....
...doi ani trecuti de la marsava refuzare a victoriei lui Sebastian Vettel la Montreal, doi ani scursi de amputarea miseleasca a izbandei celui care si-a permis sa opreasca pentru prima data marsul triumfal al celor din Brackley in 2019, doi ani de la complicitatea indubitabila a FIA & comisarilor de traseu & Emanuele Pirro & Benz AMG Petronas la adresa celui mai de temut oponent al celor din Brackley, Sebastian Vettel.....
...nu-i inca oportuna o cursa in Canada, ranile pricinuite de acel atac concertat, o forma clasica de terorism, cu josnicul scop de a rapune meritocratia pilotajului in parcul Jean Drapeau in 2019 sunt mult prea adanci si musai ca departe de a fi vindecate complet....
tre' sa-ncepi sa gasesti detalii ale F1 dincolo de aparentele abordabile si tolerabile unui novice, sa identifici acea profunzime a informatiei accesibila doar acelora, putini ce-i drept, care pretuiesc inainte de toate taman zenitul scrupulului acestei discipline, n-ai cum sa-mi zdruncini certitudinile cand livrezi argumente futile....
D-nul Monenciu avea la dispozitie sute, mii de variante pentru a insera o singura poza in cadrul acestei stiri, doar ca a hotarat, deloc aleator, sa-l aleaga pe Vettel in Ferrari, optiune care solidifica mai abitir spusele mele din prima interventie...
Inca un simracer care dovedeste ca in simulator inveti sa pilotezi. Nu doar te joci. Inveti sa pilotezi.
Iar echipa nu doar ca a avut curajul sa-i lase pe mana o masina de milioane de dolari, l-au lasat in cursa. Si nu a fost mai prejos decat alti piloti reali cu experienta.
Ricci castiga curse cu masina asta daca Ocon e asa sus. Nu a mintit Renault cand a spus ca are 1000cp. Gp2 driver, Gp2 driver.
Văd că aceiași "experți" au uitat de genialul Newey și-i omoară grija cât de prost merge Ferrari ! Băi băieți, când ai o căruță și nu-ți dau voie să umbli la ea decât pe ici, pe colo, ce-ați vrea voi, să iasă rachetă ? Sincer să fiu, mă așteptam ca anul ăsta să fie undeva pe lângă Williams. Uite că sunt lângă McLaren, deși nu au avut șansa acestora de a construi un monopost liber de tokeni !
@Dom'Costel
Dom' Costele, nu te supăra pe mine, dar ultimele tale comentarii devin din ce în ce mai convergente cu paranoia și ... Marinescu !
Tin cu Max, cred ca e cel mai bun de pe grila si mai cred ca Ham nu ar merita asa titluri cu nemiluita pe seama suprematiei Mercedes care nu se mai termina. Dar una-i una si alta-i alta, decizia a fost corecta si hai sa nu mai vedem numai consoiratii peste tot ca nu parem mai destepti ci dimpotriva.
comisia tehnica FIA a aparut abia sambata dimineata( 9 am) cu precizari in ceea ce priveste virajul 14, nu cum s-ar impune intr-o intrecere cu o astfel de tinuta, la inceputul week-end-ului....
...daca eu mi-am facut datoria inca din zilele de miercuri/joi ale saptamanii trecute, tragand un semnal de alarma asupra virajelor care-s datatoare de avantaje pe Portimao, chiar nu-nteleg de ce Michael Masi nu reuseste sa scape de povara diletantismului absolut, cea care-l calauzeste si-n acest debut de sezon....
..poate ca-s malitiosi cei care-l considera pe Masi un inflacarat argat al Benz AMG Petronas, poate ca si deciziile mai mult decat discutabile ale ultimilor ani se fac vinovate de viralitatea metaforelor oferite comisiei tehnice, dar parca se impune ca fiecare consumator onest de F1 sa nu-si refuze un raspuns la urmatoarea intrebare:
Michael Masi este omul potrivit la locul potrivit?
rogu-te, nu ne lichefia sperantele si-n Saptamana Luminata...
..de luni incolo, liber la pus biciul pe noi....
incearca sa ne intelegi si pe noi, deja ne confruntam cu destule neajunsuri dupa primele trei curse, tocmai de aceea.....
"al optulea";
"al 8-lea"
grandprix247.com/2021/05/04/circuit-de-barcelona-turn-10-changed-ahead-of-spanish-grand-prix/
valoarea unui produs, fie acesta chiar si-un circuit de F1, este data tocmai de autenticitatea sa....
https://youtu.be/9G5Py1rfgJM
D-le Radu, acu' v-as ruga sa-mi permiteti sa repet ca un imbecil, inaintea fiecarui grand-prix, rugamintea adresata *inegalabilului* Michael Masi.....
mare atentie la depasirea limitelor circuitului in virajele 5, 9 si 12!!!
Michael Masi, stai cu ochii cat cepele pe monopostul44 in virajele amintite!
Vreau intoarcerea la V10 si la duelul Michelin-Bridgestone.
Cla Driver Chassis Laps Time Gap
1
Finland Valtteri Bottas Mercedes 25 1'18.504
2
Netherlands Max Verstappen Red Bull 19 1'18.537 0.033
3
United Kingdom Lewis Hamilton Mercedes 22 1'18.627 0.123
4
United Kingdom Lando Norris McLaren 24 1'18.944 0.440
5
Monaco Charles Leclerc Ferrari 25 1'18.996 0.492
6
Spain Carlos Sainz Jr. Ferrari 22 1'19.020 0.516
7
France Pierre Gasly AlphaTauri 26 1'19.062 0.558
8
Germany Sebastian Vettel Aston Martin 24 1'19.234 0.730
9
Mexico Sergio Perez Red Bull 17 1'19.349 0.845
10
Canada Lance Stroll Aston Martin 25 1'19.429 0.925
11
Japan Yuki Tsunoda AlphaTauri 22 1'19.669 1.165
12
France Esteban Ocon Alpine 25 1'19.681 1.177
13
Italy Antonio Giovinazzi Alfa Romeo 23 1'19.694 1.190
14
Australia Daniel Ricciardo McLaren 24 1'19.732 1.228
15
Spain Fernando Alonso Alpine 25 1'19.950 1.446
16
Canada Nicholas Latifi Williams 25 1'20.270 1.766
17
Israel Roy Nissany Williams 23 1'20.700 2.196
18
Germany Mick Schumacher Haas 23 1'20.766 2.262
19
Poland Robert Kubica Alfa Romeo 13 1'21.887 3.383
20
Russian Federation Nikita Mazepin Haas 22 1'21.976 3.472
Cla # Driver Chassis Engine Laps Time Gap Interval km/h
1
44
United Kingdom Lewis Hamilton
Mercedes F1 W12 EQ Power+ Mercedes Mercedes 32 1'18.170 214.378
2
77
Finland Valtteri Bottas
Mercedes F1 W12 EQ Power+ Mercedes Mercedes 31 1'18.309 0.139 0.139 213.998
3
16
Monaco Charles Leclerc
Ferrari SF21 Ferrari Ferrari 28 1'18.335 0.165 0.026 213.927
4
31
France Esteban Ocon
Alpine-Renault A521 Alpine Renault 29 1'18.466 0.296 0.131 213.570
5
14
Spain Fernando Alonso
Alpine-Renault A521 Alpine Renault 30 1'18.518 0.348 0.052 213.428
6
10
France Pierre Gasly
AlphaTauri-Honda AT02 AlphaTauri Honda 32 1'18.593 0.423 0.075 213.225
7
22
Japan Yuki Tsunoda
AlphaTauri-Honda AT02 AlphaTauri Honda 30 1'18.619 0.449 0.026 213.154
8
55
Spain Carlos Sainz Jr.
Ferrari SF21 Ferrari Ferrari 30 1'18.674 0.504 0.055 213.005
9
33
Netherlands Max Verstappen
Red Bull Racing-Honda RB16B Red Bull Honda 26 1'18.785 0.615 0.111 212.705
10
11
Mexico Sergio Perez
Red Bull Racing-Honda RB16B Red Bull Honda 23 1'18.918 0.748 0.133 212.346
11
5
Germany Sebastian Vettel
Aston Martin-Mercedes AMR21 Aston Martin Mercedes 30 1'18.947 0.777 0.029 212.268
12
4
United Kingdom Lando Norris
McLaren-Mercedes MCL35M McLaren Mercedes 28 1'19.092 0.922 0.145 211.879
13
99
Italy Antonio Giovinazzi
Alfa Romeo Racing-Ferrari C41 Alfa Romeo Ferrari 29 1'19.122 0.952 0.030 211.799
14
18
Canada Lance Stroll
Aston Martin-Mercedes AMR21 Aston Martin Mercedes 29 1'19.134 0.964 0.012 211.767
15
3
Australia Daniel Ricciardo
McLaren-Mercedes MCL35M McLaren Mercedes 28 1'19.195 1.025 0.061 211.604
16
7
Finland Kimi Raikkonen
Alfa Romeo Racing-Ferrari C41 Alfa Romeo Ferrari 30 1'19.213 1.043 0.018 211.556
17
63
United Kingdom George Russell
Williams-Mercedes FW43B Williams Mercedes 29 1'19.957 1.787 0.744 209.587
18
6
Canada Nicholas Latifi
Williams-Mercedes FW43B Williams Mercedes 26 1'20.046 1.876 0.089 209.354
19
47
Germany Mick Schumacher
Haas-Ferrari VF-21 Haas Ferrari 30 1'20.326 2.156 0.280 208.624
20
9
Russian Federation Nikita Mazepin
Haas-Ferrari VF-21 Haas Ferrari 27 1'20.753 2.583 0.427 207.521
iar rezultatele lui Sebastian sunt graitoare, certificand faptul ca la Aston Martin lucrurile se aseaza in matca lor fireasca....
Vettel pe locul 8 vs loc 10 pentru Stroll in primul antrenament!
Vettel pe locul 11 vs locul 14 pentru canadian in al doilea antrenament!
Forza Sebastian!
Pos. No. Driver Car Best lap Gap Laps
1 33 Max Verstappen Red Bull-Honda 1’17.835 11
2 44 Lewis Hamilton Mercedes 1’18.070 0.235 14
3 16 Charles Leclerc Ferrari 1’18.308 0.473 17
4 55 Carlos Sainz Jnr Ferrari 1’18.410 0.575 18
5 77 Valtteri Bottas Mercedes 1’18.423 0.588 15
6 4 Lando Norris McLaren-Mercedes 1’18.494 0.659 14
7 10 Pierre Gasly AlphaTauri-Honda 1’18.535 0.700 17
8 3 Daniel Ricciardo McLaren-Mercedes 1’18.582 0.747 21
9 7 Kimi Raikkonen Alfa Romeo-Ferrari 1’18.597 0.762 17
10 11 Sergio Perez Red Bull-Honda 1’18.606 0.771 16
11 14 Fernando Alonso Alpine-Renault 1’18.662 0.827 18
12 22 Yuki Tsunoda AlphaTauri-Honda 1’18.673 0.838 21
13 31 Esteban Ocon Alpine-Renault 1’18.700 0.865 15
14 18 Lance Stroll Aston Martin-Mercedes 1’18.877 1.042 18
15 63 George Russell Williams-Mercedes 1’19.005 1.170 16
16 99 Antonio Giovinazzi Alfa Romeo-Ferrari 1’19.214 1.379 18
17 5 Sebastian Vettel Aston Martin-Mercedes 1’19.363 1.528 18
18 6 Nicholas Latifi Williams-Mercedes 1’19.392 1.557 16
19 47 Mick Schumacher Haas-Ferrari 1’19.999 2.164 17
20 9 Nikita Mazepin Haas-Ferrari 1’20.237 2.402 15
Row 1
1. Lewis Hamilton 1’16.741
Mercedes
2. Max Verstappen 1’16.777
Red Bull
Row 2
3. Valtteri Bottas 1’16.873
Mercedes
4. Charles Leclerc 1’17.510
Ferrari
Row 3
5. Esteban Ocon 1’17.580
Alpine
6. Carlos Sainz Jnr 1’17.620
Ferrari
Row 4
7. Daniel Ricciardo 1’17.622
McLaren
8. Sergio Perez 1’17.701
Red Bull
Row 5
9. Lando Norris 1’18.010
McLaren
10. Fernando Alonso 1’18.147
Alpine
Row 6
11. Lance Stroll 1’17.974
Aston Martin
12. Pierre Gasly 1’17.982
AlphaTauri
Row 7
13. Sebastian Vettel 1’18.079
Aston Martin
14. Antonio Giovinazzi 1’18.356
Alfa Romeo
Row 8
15. George Russell 1’19.154
Williams
16. Yuki Tsunoda 1’18.556
AlphaTauri
Row 9
17. Kimi Raikkonen 1’18.917
Alfa Romeo
18. Mick Schumacher 1’19.117
Haas
Row 10
19. Nicholas Latifi 1’19.219
Williams
20. Nikita Mazepin 1’19.807
Haas
Nu ai fi putut aștepta calificările ca să-l lauzi pe favoritu' lu' matale ? Nu de alta, da' Vettelică pare să se obișnuit cu treișpe-paișpe (la locul pe grilă mă refer, nu la altceva, doamne ferește) ! Cât despre îmbunătățirile de care vorbești ... ele se acordă, în general și în primul rând celui mai bun, iar ăla nu-i Vettelică ...
Cu toate laudele și speranțele de început, Perez se îndreaptă cu pași uriași spre titlul de mare deziluzie, mult prea mare distanța față de Max. Și cred eu că spre o schimbare de scaun rapidă.
Încep să cred că valoarea Mercedes ca și monopost nu este atât de mare precum pare, cred că este undeva între Hamilton și Bottas. Fără primul nu cred că ar fi campioni, acesta aduce plusvaloarea ce-i ține sus. Doar cu piloți de valoarea celui de-al doilea nu-i văd bine ! Știu, eram convins că Hamilton este doar un campion făcut de o super mașină, dar prestațiile de anul acesta m-au convins că tipul este cu adevărat mare. Diferența între el și cei apropiați ca valoare ? Hamilton zero erori, Verstappen și Leclerc erori cât cuprinde ! Și asta o recunoaște un fan Ferrari dom' Costele !
E vorba de reflexe. Oricât de valoros ai fi cu timpul reflexele încep să îți joace feste.
Diferența de valoare se mai vede în curse unde experiența ajută mult
Durerea cea mare, pentru "legende", este că anul acesta, diferența de valoare nu se mai vede nici măcar in cursă !
recunosc, m-am pripit, tocmai d-asta tre' sa-ti ofer o palma verde, dar tre' sa-ntelegi si nerabdarea mea la un moment dat, sunt multe-n joc in acest sezon, atat aspiratiile mele de a deveni in sfarsit "specialist plin" intr-ale F1, acea confirmare a faptului ca stapanesc la perfectie fenomenul, dar si recapatarea cat mai repede cu putinta a acelei anverguri profesionale pentru Sebastian, cea care a facut un megastar din Vettel in ultimul deceniu....
Dom' DAV,
n-avem de ales, tre' sa dam dovada de clementa si-n perioada urmatoare, sa-i mai acordam ragaz lui Sebastian pan' la pauza de vara, acomodarea germanului cu AMR21 pare mai anevoioasa decat am estimat in iarna.....
Dom' DAV,
nu-l mai crucifica pe Perez dupa nici patru week-end-uri complete, pan' la urma punctele-s cele care conteaza, tocmai d-asta sa nu care cumva ca mexicanul sa termine cursa pe un decent loc 4 si musai inaintea lui Leclerc, e deja notorie pasiunea monegascului pentru managementul defectuos al pneurilor....
furt masiv al monopostului 44 in turul de pole!!!!
furt masiv in trei viraje savarsit de impostorul din monopostul44!!!!
cu toate cele 4 roti in afara circuitului in T5(0:45), in T12(1:14) dar si in T15(1:22)!!!!!
https://youtu.be/-r89PNKDYY8
rusine FIA!
rusine Michael Masi!
rusine Toto Wolff!
rusine Benz AMG Petronas!
rusine Jean Todt!
imi este lehamite de ceea ce se-ntampla....
imi repugna masiv faptul ca-s contemporan cu astfel de infractori!
Uite care-i treaba dom' Costele, acomodarea asta mult trâmbițată și folosită ca scuză pentru neputință, la un nou monopost, merge la un Schumi jr., la un Mazepin, sau la alții fără, sau cu foarte puțină experiență. Dar nu merge sub nici o formă la piloți cu mulți, mulți ani de activitate în F1, gen Alonso, Vettel, sau Ricci ! Au trecut trei curse, patru calificări și douăsprezece antrenamente, iar ei mai au încă nevoie de timp ??? Mă lași ?
Ce nu înțeleg este prezența în F1 a lui Raikkonen și Alonso ! Primul are trei ani de când se face de cacao la o echipă submediocră, iar al doilea spunea cu gurița lui că nu se întoarce decât la o echipă cu șansă la titlu ? Și asta-i Alpine ??? Nu mai zic de faptul că, până acum, îl bate Ocon de-l ascultă cu urechea ! Aștept pe oricine de pe site-ul ăsta să-mi motiveze, cu argumente solide, nu cu fabulații, prezența lor. În afara celui financiar, desigur
intr-adevar, 25 milioane $/an este o suma importanta pentru Renault/Alpine(racefans), dar parca la subiectul Alonso ar trebui sa faci trei pasi in spate si sa-ti reprimi abordarea mult prea caustica, aveai aceeasi incarcatura virala si musai ca o doza enorma de subiectivism si-n vremea cand iscaleai sub alt nickname....
Dom' DAV, sa n-ai nicio grija, n-o sa-l fac public, sunt om de onoare....
...doi ani de intrerupere n-au cum sa fie ascunsi cu una, cu doua si, sub nicio forma taman in WEC-ul ultimilor ani...
Raikonnen in schimb, parca merita o pauza foarte prelungita dupa ce-a izbutit la Portimao saptamana trecuta pe linia dreapta, moment acceptabil doar intr-o intrecere de amatori pe Adancata....
Am vrut argumente solide, nu fabulații dom' Costele. Abordările caustice și ascunderile de identitate sunt doar fabulații. De când am postat primul comentariu pe acest site și până acum, m-am numit doar DAV și atât. Iar despre Vettel, Raikkonen și Alonso am aceeași părere de cel puțin trei ani, adică primul este expirat, următorii sunt pensionari și toți trei ocupă degeaba locurile în dauna unor piloți tineri.
1 Lewis Hamilton Mercedes
2 Max Verstappen Red Bull 15.841s
3 Valtteri Bottas Mercedes 26.610s
4 Charles Leclerc Ferrari 54.616s
5 Sergio Perez Red Bull 63.671s
6 Daniel Ricciardo McLaren 73.768
7 Carlos Sainz Ferrari 74.670s
8 Lando Norris McLaren 1 Lap
9 Esteban Ocon Alpine 1 Lap
10 Pierre Gasly AlphaTauri 1 Lap
11 Lance Stroll Aston Martin 1 Lap
12 Kimi Raikkonen Alfa Romeo Racing 1 lap
13 Sebastian Vettel Aston Martin 1 Lap
14 George Russell Williams 1 Lap
15 Antonio Giovinazzi1 Alfa Romeo Racing 1 Lap
16 Nicholas Latifi Williams 1 Lap
17 Fernando Alonso Alpine 1 Lap
18 Mick Schumacher Haas 1 Lap
19 Nikita Mazepin Haas 2 Laps
Did not finish
Yuki Tsunoda AlphaTauri engine
1 Lewis Hamilton Mercedes 94
2 Max Verstappen Red Bull 80
3 Valtteri Bottas Mercedes 47
4 Lando Norris McLaren 41
5 Charles Leclerc Ferrari 40
6 Sergio Perez Red Bull 32
7 Daniel Ricciardo McLaren 24
8 Carlos Sainz Ferrari 20
9 Esteban Ocon Alpine 10
10 Pierre Gasly AlphaTauri 8
11 Lance Stroll Aston Martin 5
12 Fernando Alonso Alpine 5
13 Yuki Tsunoda AlphaTauri 2
14 Kimi Raikkonen Alfa Romeo 0
15 Callum Ilott Alfa Romeo 0
15 Antonio Giovinazzi Alfa Romeo 0
16 Sebastian Vettel Aston Martin 0
17 George Russell Williams 0
18 Mick Schumacher Haas 0
19 Nicholas Latifi Williams 0
20 Nikita Mazepin Haas 0
F1 CONSTRUCTOR STANDINGS
POS Team Points
1 Mercedes 141
2 Red Bull 112
3 McLaren 65
4 Ferrari 60
5 Alpine 15
6 AlphaTauri 10
7 Aston Martin 5
8 Alfa Romeo 0
9 Williams 0
10 Haas 0
https://youtu.be/blY_4SjLgDs