Newey: "Tunelul de vant este indispensabil pentru performanta"
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Virgin Racing a devenit prima echipa din istoria moderna a Formulei 1 care a dezvoltat integral un monopost exclusiv prin intermediul tehnologiei computerizate CFD (Computational Fluid Dynamics), considerand ca aceasta este suficienta pentru a obtine un monopost competitiv.
Toate celelalte echipe din Formula 1 se bazeaza insa si pe sprijinul unui tunel de vant, care ofera informatii pretioase pentru dezvoltarea caracteristicilor monoposturilor. Reputatul designer Adrian Newey admite ca CFD este o tehnologie de viitor, insa considera ca tunelul de vant este in prezent indispensabil din Formula 1 in primul rand datorita informatiilor legate de aerodinamica pe care le ofera.
"Cred ca CFD este un instrument puternic si reprezinta un alt mod de a simula mediul real. Un tunel de vant este o simulare a lumii reale. CFD este o simulare electronica a unui mediu real, dar are inca probleme, pentru ca fiecare rulare a CFD-ului pentru o anumita componenta este o rulare discreta".
"Cu ajutorul tunelului de vant vom avea 20 de puncte suplimentare in ceea ce numim o rulare normala. aerodinamice de baza", a explicat britanicul in varsta de 50 de ani cu ocazia lansarii monopostului RB6 la Jerez.
Cu alte cuvinte, tunelul de vant este echivalentul a 20 de rulari prin CFD. In plus, sunt cateva zone pe care CFD nu le poate captura la fel de bine din punct de vedere fizic ca un tunel de vant, cum ar fi proprietatileDesignerul echipei Red Bull a admis insa ca este posbil sa se insele in privinta calitatii programelor CFD, motiv pentru care nu exclude ipoteza ca Virgin Racing sa dezvolte un monopost competitiv numai prin aceasta tehnologie.
"CFD este o ruta diferita, iar parerea mea personala este ca trebuie sa combini cele doua tehnologii (CFD si tunelul de vant). Dar poate ca monopostul va merge foarte bine si va trebui sa-mi revizuiesc opinia", a mai precizat el.
Noul monopost Virgin Racing este testat pentru prima oara miercuri, in cadrul sesiunii de evaluare de pe circuitul de la Jerez.
Via | Autosport
Comentarii (0)