Newey: "Schimbarea regulamentului, cheia succesului pentru Red Bull"
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Red Bull Racing a devenit matematic campioana constructorilor a sezonului 2010 cu o etapă înainte de final, după "dubla" realizată în Marele Premiu al Braziliei de Sebastian Vettel şi Mark Webber.
În condiţiile în care în ultimul deceniu titlul mondial a fost câştigat preponderent de echipele sprijinite direct de constructori, succesul unei echipe independente precum Red Bull Racing constituie o surpriză. O surpriză care, în opinia directorului tehnic Adrian Newey, se datorează în primul rând schimbării radicale a regulamentului tehnic în sezonul 2009.
"Într-un fel, cred că am fost norocoşi că regulamentul este încă în faza copilăriei în anumite privinţe. Suntem în al doilea an al unui set major de schimbări de regulament şi cu câteva schimbări semnificative în această iarnă, iar asta ne ajută să ne diferenţiem. Dacă putem veni cu idei proaspete, asta se întâmplă. Dacă ajungem într-o poziţie similară cu cea de la sfârşitul lui 2008 când aveam regulamente stabile de foarte mulţi ani, atunci devine foarte dificil să găsim noi drumuri", a declarat britanicul în vârstă de 50 de ani.
Declaraţiile sale sunt acoperite de statisticile rezultatelor obţinute de Red Bull Racing în cei 6 ani de activitate în Formula 1.
Astfel, la debutul în Formula 1 în 2005, Red Bull Racing a obţinut 34 de puncte, pentru ca un an mai târziu să obţină doar 16 puncte, dintre care 6 datorită unui podium la Monaco. În 2007 şi 2008 a câştigat 24 şi, respectiv, 29 puncte, cu câte un podium pe sezon, însă tot în 2008 a fost surclasată în clasamentul constructorilor de sora mai mică Toro Rosso.Introducerea unui nou regulament tehnic pentru 2009 a reprezentat o adevărată gura de oxigen pentru echipă, care a obţinut 6 victorii, 6 locuri 2 şi 4 locuri 3, la care se adaugă 5 pole position-uri, terminând sezonul cu 153.5 puncte. Performanţele au culminat cu titlul constructorilor obţinut în 2010, la capătul a 8 victorii, 6 locuri 2 şi 5 locuri 3, la care se adaugă 14 pole position-uri.
Printre schimbările de regulament care au fost introduse în 2009 se numără sistemul KERS, ajustarea aripii fată în timpul curselor sau pneurile slick, iar unele echipe au introdus dublu-deflectoare. Aceste modificări au fost urmate în 2010 de interzicerea realimentărilor, la care se adăugă inovaţii precum sistemul de ventilaţie F-duct implementat de McLaren sau sistemul de evacuare prin deflectorul spate.
Via | Autosport
deasemenea nu este interesant ca au scos din regulam., alimentarea la pit stop,...etc
eu vad acest reg., ca un suport pt echipele mici....mda, asta e....
Anul acesta in schimb s-a schimbat totul. Au inceput cu stangul dar s-au redresat pe final si au castigat deja un titlul din cele 2. Nu stiu cat mult a contat ca s-a schimbat regulamentul dar asa cum altii se pot adapta asa o pot face si altii. Pana la urma exista doar o singura echipa cu traditie dar si 4-5 cu un potential foarte mare daca dispun de o finantare corespunzatoare. Este posibil ca in 2011 sa vedem o revenire a celor de la Ferrari, McLaren sau Renault dar sa nu uitam de Mercedes, Williams si evident Red Bull.
Pentru cei de la Red Bull lipsa experientei iti spune cuvantul. In 2009 greseli cu carul, in 2010, dublul greselilor dar asa invata :P Oricum Nu este chiar asa de rau ca altcineva in afara de Ferrari a dominat acest deceniu care tocmai s-a incheiat :P. Vedem in deceniul urmator ce se va mai intampla :P
Unii sunt realisti dar unii viseaza crezand ca realitatea in care traiesc are vreo legatura cu realitatea celorlalti. Cat de mult se insala, pacat ca se amagesc singuri.