Newey: "Restricţiile regulamentului afectează inovaţia în Formula 1"

de Daniel Popescu
Vineri, 18.01.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Adrian Newey consideră că frecventele limitări ale regulamentului tehnic afectează oportunitatea dezvoltării unor inovaţii în Formula 1.

Adrian Newey, directorul tehnic al campioanei mondiale Red Bull Racing şi unul dintre cei mai apreciaţi ingineri din competiţie, trage un nou semnal de alarmă cu privire la direcţia spre care se îndreaptă Formula 1.

Britanicul afirmă că limitarea regulamentului tehnic din ultimii ani face că apariţia unor inovaţii să fie din ce în ce mai dificilă. În plus, el afirmă că în acest ritm Formula 1 va ajunge o competiţie cu monoposturi identice, aşa cum sunt în prezent GP2 şi GP3.

Urmareste Automarket
"Trebuie să fim atenţi pentru ca regulamentul să nu restricţioneze spiritul inventiv.
Frumuseţea Formulei 1 este rivalitatea dintre om şi om, dar şi dintre maşină şi maşină. Cu cât regulile sunt mai stringente, cu atât mai repede ne îndreptam spre GP1. Asta vrem? Sunt surprins de cât de mulţi colegi susţin cauza unor restricţii suplimentare"
, a declarat el.

În plus, Newey a afirmat încă o dată ca startul modest de sezon al celor de la Red Bull din 2012 a avut drept cauză interzicerea de către FIA a unei inovaţii la sistemul de evacuare. "A existat o lacună în regulament pentru zona din spatele suspensiilor spate. Aşa că puteai să ai ceva care colectează gazele şi le transporta acolo unde vrei", a mai precizat el.

Via GrandPrix

Comentarii (6)

  • Asa e Newey dar cred ca cei sus pusi s-au gandit si la celelate echipe sa se apropie de performantele monoposturilor tele prin aceste restrictii. Daca aveai frau liber la inovatii, cine stie cu ce mai uimeai concurenta din F1 si in scurt timp RBR devenea singura echipa cu adevarat competitiva. Glumesc....dar pana la urma F1 inseamna inovatii, pana la limitele fizice a partilor mecanice din monopost.
    25 3
  • Dar ce e Formula 1? Cenaclu literar ca sa dea frau liber imaginatiei si inovatiei?
    Daca tu faci o aripa fata cea mai smechera, bai Newey, la ce ajuta masinile de strada? Doar nu imi pun eu pe Ferrari o aripa fata din Formula 1...
    Inovatii trebuie sa existe in ceea ce priveste motorul, sistemul de frane, cutia de viteze... Aerodinamica nu conteaza. Iar Formula 1 trebuie sa incurajeze inovatiile acelor piese care se pot aplica si pe masinile de strada.
    9 25
  • n-ai idee prietene(@newey)cit ajuta o "aripa cea mai smechera"orice masina de strada fie ea sport sau de oras,pentru ca nu atasezi, omule,aripa cu totul,ci anumite componente
    9 3
  • Fangio
    Asta e politica deja. Pe el il deranjeaza ca ii limiteaza evacuarea inovativa dar, aceeasi restrictionare din 2012 i-au facut inovativi pe altii-vezi evacuarea "Coanda". Restrictia te obliga sa inovezi. Ce-ar spune individul daca nu ar exista restrictiile la dezvoltarea motoarelor? Vom vedea in 2014.
    6 4
  • Prietene @danoe pe ce masini ataseaza Newey componentele? Pe masinile Red Bull? Unde le vezi? In desene? E normal ca pe ei sa-i intereseze aerodinamica... Red Bull nu produce masini, deci ce-i pasa de masinile de strada??? Daca s-ar pune accentul pe motoare, Red Bull n-ar exista. S-ar bate cu Williams si Sauber.
    4 11
  • Tu esti chior? N-ai vazut niciodata o masina red bull pe strada? Seamana cu un Mini doar ca are o doza de red bull in spate si e condusa mereu de gagici faine!

    Do'oh!
    5 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru