Adrian Newey, directorul tehnic al campioanei mondiale Red Bull Racing şi unul dintre cei mai apreciaţi ingineri din competiţie, trage un nou semnal de alarmă cu privire la direcţia spre care se îndreaptă Formula 1.
Britanicul afirmă că limitarea regulamentului tehnic din ultimii ani face că apariţia unor inovaţii să fie din ce în ce mai dificilă. În plus, el afirmă că în acest ritm Formula 1 va ajunge o competiţie cu monoposturi identice, aşa cum sunt în prezent GP2 şi GP3.
"Trebuie să fim atenţi pentru ca regulamentul să nu restricţioneze spiritul inventiv. Frumuseţea Formulei 1 este rivalitatea dintre om şi om, dar şi dintre maşină şi maşină. Cu cât regulile sunt mai stringente, cu atât mai repede ne îndreptam spre GP1. Asta vrem? Sunt surprins de cât de mulţi colegi susţin cauza unor restricţii suplimentare", a declarat el.În plus, Newey a afirmat încă o dată ca startul modest de sezon al celor de la Red Bull din 2012 a avut drept cauză interzicerea de către FIA a unei inovaţii la sistemul de evacuare. "A existat o lacună în regulament pentru zona din spatele suspensiilor spate. Aşa că puteai să ai ceva care colectează gazele şi le transporta acolo unde vrei", a mai precizat el.
Via GrandPrix
Daca tu faci o aripa fata cea mai smechera, bai Newey, la ce ajuta masinile de strada? Doar nu imi pun eu pe Ferrari o aripa fata din Formula 1...
Inovatii trebuie sa existe in ceea ce priveste motorul, sistemul de frane, cutia de viteze... Aerodinamica nu conteaza. Iar Formula 1 trebuie sa incurajeze inovatiile acelor piese care se pot aplica si pe masinile de strada.
Do'oh!