Adrian Newey, directorul tehnic al Red Bull Racing, se limitează să anticipeze că echipa sa va fi cea mai puternic afectată, în special din cauza noului regulament pentru sistemul de evacuare, care nu va mai permite obţinerea unui avantaj aerodinamic cu ajutorul gazelor de eşapament.
"Nu există aproape niciun efect din partea evacuării şi nu rămâne nimic de câştigat, pentru că unitatea de propulsie absoarbe o mare parte din energie (n.r - pentru a fi transformată în energie electrică). Probabil că am făcut o treabă mai bună decât rivalii noştri în utilizarea poziţiei sistemului de evacuare, aşa că din păcate vom pierde cel mai mult", a precizat el citat de publicaţia ESPNF1.Chiar dacă toate echipele vorbesc despre provocările aduse de noile motoare turbo V6 de 1.6 litri, Newey afirmă că reducerea lăţimii aripii faţă cu 10 cm va genera cele mai mult bătăi de cap.
"Cred că marea problemă în acest an va fi îngustarea aripii faţă, care reprezintă o schimbare majoră. 100 mm nu sună foarte mult, dar este o schimbare mare pentru că plăcuţele exterioare ale aripii vor sta acum în faţa pneului de pe puntea faţă, iar recuperarea avantajului aerodinamic va fi una dintre marile provocări", a adăugat el.
Via ESPNF1
Ferrari a fost unul dintre cei mai vehementi critici ai ponderii prea mari a aerodinamicii. Si ca in multe alte situatii apare un alt beneficiar, in cazul de fata Mercedes, care poate ca va profita cel mai mult.
Eu suspectez ca Mercedes nu va tine comt de limitarile de buget sau de programul de teste si va face tot ce pot sa iasa in fata. 2013 ne-a aratat ca la ei scrupulele sunt inexistente si de asemenea ca FIA se cam teme sa-i taxeze prea aspru.