Newey: "Red Bull a inceput tarziu dezvoltarea lui RB5"
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Dupa un inceput de sezon in care a stat partial in umbra succesului repurtat de Brawn GP, Red Bull si-a consolidat substantial forma si a devenit in acest moment echipa cu cel mai competitiv monopost din Formula 1.
Adrian Newey, seful departamentului de design al Red Bull, a dezvaluit insa ca echipa sa a inceput foarte tarziu dezvoltarea monopostului din acest sezon din cauza resurselor financiare limitate comparativ cu marile echipe.
"Am realizat progrese rezonabile in ultimii doi ani care, pentru Red Bull Technology, au culminat cu victora de la Monza de anul trecut", a declarat britanicul pentru site-ul oficial al Red Bull. "Apoi, odata cu marea schimbare a regulamentului, am avut oportunitatea de a face ceva diferit si nou si posibil sa progresam mai mult decat o parte dintre competitorii nostri. Anul trecut am continuat sa dezvoltam agresiv RB4 si STR3 pana in vara. Alte echipe au abandonat programele pentru 2008 mai devreme".
"Avand in vedere resursele noastre, extinderea noastra a fost foarte limitata in ultima vara.
Ne-am descurcat cat am putut de bine si am impartit programele noastre de dezvoltare. Probabil am fost ultima echipa care a inceput munca la monopostul pentru 2009. Am reusit sa gasim cateva elemente cheie care ne-au ajutat sa realizam o masina competitiva si de aici incolo a fost vorba doar despre dezvoltare".Red Bull Racing a inregistrat un spor semnificativ de performanta odata cu Marele Premiu al Marii Britanii, insa Newey a admis ca si alte echipe au reusit sa progreseze in ultimele curse. Britanicul anticipeaza in mod deosebit ca McLaren si Renault vor incheia sezonul intr-o forma mult mai buna decat cea de la inceputul sezonului.
"Am vazut ca McLaren si Renault si facut un mare pas inainte la Nurburgring, iar noi insine am facut asta la Silverstone. Pe masura ce echipele introduc noi pachete, este posibil ca acestea sa realizeze un pas mare inainte. Acesta a fost un punct foarte important in acest sezon si lucrurile pot continua la fel pe tot parcursul anului", a explicat Newey.
Odata cu intrarea in a doua jumatate a sezonului competitional, echipele incep inevitabil sa pregateasca in paralel monopostul pentru sezonul 2010.
Newey crede insa ca provocarea din acest an va fi mai usoara, intrucat regulamentul aerodinamic pentru 2010 este in mare parte asemanator cu cel din acest sezon."Este o problema cu care ne confruntam in fiecare an. Anul trecut, cercetarea efectuata pe RB4 pentru stabilitatea sezonului trecut nu s-a aplicat si pentru monopostul din 2009 din cauza schimbarii regulamentului. Nu mai este insa cazul in acest an. Dezvoltarile pe care le reailiam pentru RB5 vor fi aplicate si pe RB6 si este posibil ca si vice-versa sa fie valabila cand incepem cercetarea pentru RB6", a incheiat Newey.
Via | Red Bull Racing
Comentarii (0)