Newey: "Noul monopost Red Bull, desenat de la zero"
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Regulamentul tehnic pentru anul 2012 include o singură modificare majoră comparativ cu sezonul recent încheiat, care prevede interzicerea eliminării gazelor de eşapament prin eleronul spate.
Tehnologia a fost introdusă iniţial de Red Bull şi a fost unul dintre punctele cheie ale succesului echipei în ultimii ani, motiv pentru care directorul tehnic Adrian Newey susţine că a fost nevoit să regândească complet monopostul de anul viitor.
"Nu avem nicio diferenţă mare anul viitor, cu excepţia poziţionării sistemului de evacuare, pe care l-am pionierat pe parcursul ultimilor doi ani. Asta va fi interzis anul viitor. Întrucât monopostul a fost desenat în jurul sistemului de evacuare, trebuie pur şi simplu să revinim la tablă şi să ne gândim cum reoptimizam maşina", a declarat britanicul pentru Sky Sports News.
Teoretic, schimbarea de regulament avantajează echipele rivale, însă Newey este circumspect în privinţa echilibrării raportului de forţe în sezonul viitor.
"Este dificil de anticipat.
Toţi ceilalţi au făcut o treabă foarte bună prin copierea sistemului, în special McLaren, care l-a avut pe monopost pentru prima cursă. Monopostul nostru a fost desenat în jurul lui, aşa că sper să obţinem mai mult de la el decât cei care l-au introdus ulterior. Totul depinde de cât de mult poţi recupera din acea pierdere, poate găsind alte metode sau pur şi simplu optimizând monopostul. Este ceva obişnuit în Formula 1: toată lumea munceşte iarna şi ştii ce ai făcut. Dar nu ai nicio idee ce au făcut ceilalţi până la primele teste şi în special până la prima cursă", a mai precizat el.Via | SkySports
Comentarii (0)