Britanicul critică decizia FIA de a interzice dezvoltarea motoarelor până în 2020 cu scopul de a reduce costurile, întrucât performanţele celor trei constructori actuali nu sunt la acelaşi nivel.
Practic, Newey consideră că unii constructori vor fi tentaţi să părăsească Formula 1 din cauza faptului că nu vor avea posibilitatea de a se apropia de performanţele înregistrate în prezent de Mercedes.
"Actualul regulament este orientat spre motoare. Îngheţarea motoarelor va intra progresiv în vigoare în următoarele 18 luni, astfel că există un pericol major, pentru că nu este clar ce se întâmplă dacă un constructor are un avantaj major. Dacă acel avantaj este menţinut permanent, ceilalţi renunţă? Nu pare o situaţie satisfăcătoare. În opinia mea, regulamentul trebuie regândit", a declarat el citat de publicaţia Autosport.Conform regulamentului tehnic, noile motoare turbo V6 de 1.6 litri sunt utilizate începând din sezonul 2014, iar înaintea sezonului următor constructorii vor putea efectua unele modificări hardware doar în scopul de a obţine o fiabilitate mai bună. Totuşi, după finalul sezonului 2015, dezvoltarea motoarelor va fi practic interzisă în totalitate până în 2020, atunci când expiră noul Acord Concorde semnat de echipe cu Bernie Ecclestone.
Cel mai probabil, temerile lui Newey sunt îndreptate asupra celor de la Renault, care după o dominaţie de patru ani cu Red Bull se văd în ipostaza de a avea un motor mai puţin competitiv decât Mercedes.
Newey a anunţat recent că va rămâne la Red Bull Racing doar în calitate de consultant, întrucât este nemulţumit de restricţiile introduse în regulamentul tehnic în ultimii ani.
Via Autosport
Cat despre constructori... Pe cine sa mai piarda FIA? Ca sunt doar 3 constructori? Doar nu va ramane unul singur... Probabil ala va fi Ferrari. Ramane de vazut ce va face Mercedes cand nu va mai castiga. Renault mai ofera doar motoare, sigur nu se vor retrage. Bani multi, calitate scazuta. Le merge treaba momentan. Red Bull n-au cum sa scape curand de francezi. Mai ales ca RBR a inceput sa fie o prezenta constanta pe podium, chiar si pe 3.
Contrar celor spuse de Newey, actuala F1 atrage constructori... Paradoxal.