Newey explica provocarile noului deflector
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Red Bull Racing este una dintre echipele care lucreaza intens pentru a implementa pe monopost noul tip de deflector in stilul celor utilizate deja de Brawn GP, Williams si Toyota.
Chiar daca echipa nu beneficiaza inca de el, Red Bull a reusit duminica sa castige Marele Premiu al Chinei prin Sebastian Vettel, iar implementarea noii solutii tehnice ar putea ajuta si mai mult echipa austriaca.
Totusi, dezvoltarea noului deflector nu este una usoara, iar boss-ul Dietrich Mateschitz a anuntat dupa cursa de la Shanghai ca Red Bull va avea un astfel de dispozitiv cel mai devreme la Marele Premiu al statului Monaco, ce va avea loc pe 24 mai.
Adrian Newey, designerul-sef al echipei, explica aceasta intarziere prin prisma numeroaselor modificari pe care trebuie sa le faca la suspensia spate a monopostului RB5.
"Asa cum s-a speculat, avand in vedere designul monopostului RB5, nu este cea mai usoara misiune sa realizezi un deflrector care sa se potriveasca masinii, mai ales ca in paralel trebuie sa continuam sa dezvoltam monopostul in general pentru a ne asigura ca nu ramanem in urma in alte domenii", a declarat Newey in cadrul unui interviu acordat site-ului oficial Red Bull.
"Unicitatea monoposturilor Red Bull este axul suspensiei spate, care reprezinta o solutie buna cand nu ai un dublu-deflector. deflector. Nu vom avea un dublu-deflector inainte de Monaco. Cu siguranta va implica foarte multa munca. Provocarea este sa integram noul deflector in restul monopostului. Dar nu privesc asta cu tristete, ci ca pe o noua provocare. Din pacate, va implica mai multe nopti nedormite. Asa se intampla in Formula 1: nu-ti poti permite sa stai si sa regreti, trebuie pur si simplu sa rezolvi problema".
Dar va fi mult mai dificil cu noul tip deOficialul britanic a admis ca noul tip de deflector aduce un spor de performanta, insa crede ca performanta reala depinde si de modul in care fiecare echipa a interpretat regulamentul in aceasta privinta.
"Fara nicio indoiala, dublul-deflector ofera un surplus de performanta. Cat de multa performanta depinde de cum interpretezi rezultatele si cum il adaptezi pentru a se potrivi monopostului, asa ca unele echipe vor obtine mai mult din asta decat altele. Merita sa realizezi dispozitivul. Provocarea noastra este sa adaptam noul deflector pentru monopostul nostru".
Newey spune ca este si mai motivat sa dezvolte un dublu-deflector dupa ce red Bull a obtinut prima victorie din istorie, pentru ca acest lucru ii poate permite echipei austriece sa ramana in frunte.
"Rezultatul reprezinta un spor de incredere pentru toata lumea de la fabrica, stiind ca putem pune pe grila o masina capabila sa termine pe primul loc, fara sa obtinem asta pentru ca ceilalalti au avut probleme. Este o recompensa minunata pentru munca grea depusa, nu numai de catre noi, ci si de Renault si de partenerii nostri".Via | Autosport
Comentarii (0)