Newey exclude plecarea de la Red Bull la Ferrari

De Daniel Popescu
Publicat Marti, 17.05.2011
Adrian Newey a exclus posibilitatea de a lucra în viitor pentru Ferrari şi susţine că nu doreşte să plece de la Red Bull Racing.

Adrian Newey este unul dintre cei mai apreciaţi ingineri din istoria Formulei 1, monoposturile desenate de acesta câştigând până în prezent şapte titluri mondiale la constructori şi şase campionate ale piloţilor pentru Williams, McLaren şi Red Bull Racing.

Inevitabil, britanicul în vârstă de 50 de ani ar reprezenta o achiziţie de top inclusiv pentru Ferrari, însă Newey a exclus posibilitatea de a colabora cu echipa Căluţului Cabrat sub pretextul că întreaga sa familie locuieşte în Anglia, iar o relocare în Italia ar fi dificilă.

"Este o echipă grozavă şi, chiar dacă piloţii sfârşesc prin a ceda romantismului Ferrari, inginerii nu urmează complet aceeaşi cale. Nu voi merge la Ferrari. Un motiv este că familia mea (n.r - Newey este căsătorit şi are patru copii) este în Anglia, iar implicarea mea la Red Bull de la început a avut recompense uriaşe. Nu am nicio dorinţă să muncesc pentru altcineva în Formula 1", a declarat el.

În plus, Newey speră ca Mark Webber să-şi prelungească contractul cu Red Bull şi pentru sezonul 2012, afirmând că australianul are un rol important în dezvoltarea monopostului alături de coechipierul său Sebastian Vettel.

"Sper ca Webber să continue în sezonul următor.

Pe lângă faptul că este o persoană grozavă, contribuţia sa a fost semnificativă. A fost un pilon al echipei de la început. Vettel este foarte perceptiv în feedback-ul său în anumite privinţe, iar Webber este perceptiv în alte privinţe. Îi ascultam pe amândoi şi asta ajută maşina", a mai precizat el.

Declaraţiile sale vin în contextul în care Webber a avut un debut de sezon semnificativ mai slab decât coechipierul său, însă reputatul inginer susţine că singura explicaţie este adaptarea mai lentă la caracteristicile noilor pneuri Pirelli.

"Până acum, diferenţa dintre Vettel şi Webber a fost mai mare decât anul trecut. În niciun caz nu este vorba că Webber a pilotat mai lent, asta este sigur. Pur şi simplu a avut nevoie de mai mult timp pentru a se adapta la pneurile Pirelli, dar diferenţa se micşorează", a încheiat el.

Via | Daily Telegraph

Comentarii (10)

  • Newey
    As spune ca Newey este cel mai mare inginer din F1 din ultimii 30 ani.
    Si o mica corectura-monoposturile desenate de el au castigat 7 titluri atat la constructori(1992-1994, 1996-1997-Williams, 1998-Mclaren, 2010-RBR) cat si la piloti(1992-Mansell, 1993-Prost, 1996-D.Hill, 1997-J.Villeneuve, 1998-1999-Hakkinen, 2010-Vettel)
    12 1
  • @bernd
    total de acord. Nu doar ca au castigat, ci si modul in care au castigat, dominare fara drept de apel, in toate aceste cazuri. Erau masini ce spulberau concurenta.
    3 6
  • Colin Chapman? Inginer, aerodinamician, portanta pozitiva si negativa?
    Ring a bell?
    Spor :)
    3 1
  • octav71
    Collin Chapman a fost cel mai mare inginer din istoaria F1, dar a murit in 1983.Eu m-am referit la ultimii 30 ani
    4 1
  • Da, octav a omis acest detaliu. Ring a bell?
    Totusi Champman a lucrat in F1 intr-o perioada in care inovatiile nu erau asa de mult constranse de regulamente. Dar disputa "care este cel mai mare tehnician al tuturor timpurilor?" ramane deschisa.
    1 2
  • @bernd: un pic la limita ce am spus eu, dar mai sunt 2 ani pana in 2013!
    Nu mai luati personal toate afirmatiile de aici.
    Da, la mine clopoteii suna cam tot timpul :)
    2 0
  • @octav
    Nu am luat personal ce se discuta pe aici. Numai ca e modul natural in care aluneca discutia. Daca imi pare un raspuns comic sau oportun nu ma abtin. Daca nici tu nu pui la inima ce se discuta pe aici, atunci nu poti fi una din "victimele" mele .... (e incredibil cum unii oameni sunt foarte afectati de pareri ale altora care nici macar nu sunt despre ei !?)

    Acum mai la obiect. Parerea mea este cam asa in lagatura cu cel mai bun tehnician. Desi nu neg aportul lui Champman pentru ceea ce este astazi F1, el a descoperit ceva ce se cerea cu insistenta descoperit. Sau mai degraba ... aplicat si in F1. Mai devreme si nu mai tarziu ar fi descoperit / aplicat altul. Si roata si focul au fost descoperite de cineva (si nu inventate), dar nu mai face nimeni caz de ce mare descoperitori au fost acestia. Sunt atat de banale pe cat va pare intr-un viitor ceva mai indepartat ceea ce a descoperit Champman. Si cu siguranta ar fi fost descoperite de altii daca nu o faceau ei.
    Acum chestiunile de finete fac diferenta. Nivelul de dificultate este mult mai ridicat, informatica este mult implicata in F1, ... pe scurt, Champman nu cred ca ar fi facut fata cerintelor actuale. Asa cred eu, dar cine stie, nu l-am cunoscut pe individ, poate ca este atat de adaptabil si capabil incat sa bifeze toate cerintele actuale.

    ps: ca sa nu se simta nimeni ofensat, sa priveasca acest com doar ca pe un mod de a vedea lucrurile. Pentru mine nivelul de dificultate este cel mai important. Dar asa sa cum am spus, disputa despre cel mai bun tehnician ramane deschisa, considerand insa alte criterii decat nivelul de dificultate ca fiind mai importante.
    3 1
  • *mari
    *ar fi fost
    2 1
  • N-am de ce sa ma simt afectat. Atat timp cat discutia se poarta in mod civilizat. La naiba, e un forum, scriem pe gratis daca se poate spune asa.
    Faza cu Chapman si tehnica actuala este ca si cum as intreba daca Senna ar face fata sau l-ar bate pe Vettel daca ar fi colegi de echipa. Oricum, putin probabil ca Senna sa fi alergat pentru o echipa mai no-name.
    Totusi il consider pe Chapman cel mai tare, deoarece nu avea tunelul de vat de calibrul celor actuale si nici materialele de acum (greutate, densitate, rezistenta, etc).
    Newey este aproape, dar il trage in jos faza cu Senna (nu sunt si nu am fost fan Senna, dar...)
    Si avem discutia asta pe un topic unde subiectul este Newey si Ferrari.
    0 1
  • @octav
    ma bucur ca vrei si poti sa vorbesti civilizat. Pentru ca imi dai posibilitatea sa-mi spun parerea decat sa ma tin de mistocareli.
    Dupa parerea mea, nu as face comparatia aceasta si intre piloti. Pentru ca, din diverse motive, pilotajul a fost dificil indiferent de nivelul masinilor. Masinile actuale sunt mai greu de pilotat sub unele aspecte (G-uri, viteze mai mari, risc de vertij) dar mai usor sub alte aspecte (cutie secventiala, servodirectie).
    Dupa parerea pilotilor, masina de F1 cea mai greu de pilotat ar fi cea din anul 1967 cand a fost si ultimul an fara forta de apasare. Dar erau cauciucuri inguste, dure, cu striatii, putere foarte mare. Pe scurt. nivelul de dificultate in ce priveste pilotajul a fost mereu ridicat. In plus, un anumit tip de masini vin mai bine pe un anumit stil de pilotaj. De aceea Schumacher a spus cand inca era tanar ca nu ar putea face mare lucru in alte masini decat monoposturi.
    Asa cum am spus, era in care Champman facea mari pasi in F1 a fost atunci cand pasii mari areu posibili, in special din lipsa unor regulamente foarte stricte. Acum trebuie sa fi mult mai atent la mult mai multe aspecte.
    Tocmai pentru ca nu avea tunelul de vant de acum (nici alte echipe nu aveau) munca era mult simplificata, mult mai jos din punct de vedere tehnic. Atunci dezvoltarea monoposturilor tinea mai mult de incearca si vezi ce iese decat de calcule elaborate.
    Prima masina cu portanta negativa avea o aripa cat se poate de simpla. Nici macar nu a descoperit Champman portanta. Era deja de zeci de ani in aviatie. El doar a avut ideea de a o aplica in F1 cand niciun regulament nu ii interzicea asta. Daca nu facea Champman asta ar fi facut-o altul. Cu siguranta. Dar el are meritul (doar meritul acesta) de a fi primul. De aceea este cunoscut si celebru. Si Einstein e celebru pentru descoperirea sa. Dar necunoscuti actuali au dus teoria lui Einstein unde nici acesta nu visa.
    Deci dupa mine, Champman este doar cel mai celebru tehnician F1.
    ps: nicio problema ca nu discutam neaparat la subiect. Am discutat aici si de subiecte ce nu au nicio lagatura cu motorsportul si a fost ok din punctul de vedere al administratorului.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru