În prima cursă a noului sezon de Formula 1, care a avut loc pe circuitul de la Melbourne, Fernando Alonso a fost protagonistul unuia dintre cele mai dure accidente din ultimii ani.
Pilotul echipei McLaren concura cu o viteză de 313 km/h în momentul în care a încercat să-l depăşească pe Esteban Gutierrez, iar impactul cu pilotul Haas a avut loc la 305 km/h.
Datele furnizate de o nouă cameră amplasată de FIA pe monoposturile de Formula 1 au evidenţiat că, în momentul impactului cu peretele, Alonso a fost supus unor forţe de 45g, care au crescut până la 46g în momentul în care monopostul s-a rostogolit în aer. Monopostul a fost în aer timp de 0.9 secunde, iar la impactul cu solul pilotul spaniol a rezistat unei forţe de 20g.
Raportul FIA menţionează că sistemele de siguranţă au jucat un rol esenţial în faptul că Alonso nu a suferit nicio rană majoră, chiar dacă a fost nevoit să lipsească de la Marele Premiu al statului Bahrain, desfăşurat două săptămâni mai târziu.Forțele g suportate de Alonso sunt semnificativ mai mari decât cele suferite în mod obişnuit de piloţii de Formula 1.
De exemplu, un pilot de Formula 1 este supus unei forţe de 5g la frânare, 2g în momentul accelerării şi 4g la viraje.Via Motor1
Comentarii (7)