Lewis Hamilton a venit la echipa Mercedes-AMG Petronas în 2013 și a câștigat 6 titluri mondiale cu echipa din Brackley.
Dar, ultimii doi ani nu au fost deloc blânzi cu echipa condusă de Toto Wolff, iar acest lucru pare că a cântărit destul de mult în decizia septuplului campion mondial.
Sezonul 2024 va fi ultimul petrecut la Mercedes-AMG Petronas pentru că, din 2025, Hamilton va fi pilot Ferrari. La Scuderia de la Maranello, britanicul va pilot celebrul monopost roșu alături de Charles Leclerc.
Acum se nasc cel puțin 2 întrebări: unde pleacă Carlos Sainz și cine va veni în locul lui Hamilton la Mercedes?
Nu este imposibil ca Sainz să piloteze Săgeata Argintie din 2025, dar la fel, nu este deloc imposibil ca, alături de George Russell, să-i vedem pe Fernando Alonso, Alexander Albon, Esteban Ocon, Daniel Ricciardo sau chiar pe Mick Schumacher.
Cel puțin la una dintre întrebări vom afla răspunsul în curând. La scurt timp după anunțarea plecării lui Hamilton la Ferrari, Carlos Sainz a declarat că, în scurt timp, va face un anunț cu privire la viitorul său în Formula 1.
via Formula 1
Cum ar fi ca timingul lui Hamilton sa fie la fel de bun ca in 2013 si sa calareasca cativa ani un Ferrari imbatabil pe noile specificatii din 2026? :D
Ii doresc mult succes lui HAM, insa pana in 2025 sper sa reuseasca un sezon mult mai bun in acest an. Nu cred ca sunt sanse la un nou titlu, in schimb o victorie sau doua ar fi frumoase, ca sa avem o despartire dulce.
Ramane uriasa intrebare: de ce a ales Ferrari aducerea unui pilot de 39 ani??? Este total necaracteristic acestei echipe. Anul viitor, cand va urca la volanul monospostului rosu, HAM va avea 40 ani!!! Sunt sigur ca nu va mai fi la fel de competitiv ca la 30 ani, dar banuiesc ca Ferrari vor sa aiba aportul lui HAM pentru dezvoltarea urmatoarei generatii de monoposturi (á la Schumacher in 1995). Diferenta este insa uriasa, fiindca MSC avea inca o foame de trofee, pe cand HAM deja e la final de cariera.
Cred ca colaborarea intre Frederic Vasseur si HAM in era GP2 a ramas puternica si poate asta l-a facut pe britanic sa accepte o mutare pe care multi nu o vedeau posibila (inclusiv eu).
Cine se-aseamănă, se adună.
De foarte mulți ani, de când vin la Monza, mergând pe lângă fani, i-am auzit spunându-mi, implorandu-ma uneori: „Te rugam Lewis, vino la Ferrari!” iar aceste rugaminti repetate ale tifosilor mi-au încălzit inima, dar si pentru mine este uimitor că nu am condus niciodată pentru Scuderia Ferrari în atâția ani, chiar daca am in colectia personala cateva modele Ferrari de strada.
Iata, a sosit momentul sa-i rasplatesc asa cum se cuvine pe cei mai frumosi fani din lumea Formulei Unu."
final de cariera!!!Varsta nu iarta pe nimeni!
Serra a fost șeful departamentului de performanța al vehiculelor la Mercedes înainte de a fi braconat de Ferrari pentru campania din 2025.
Serra era în dezacord cu personalul tehnic al Mercedes condus de Mike Elliott.
Serra a considerat că proiectele W13 și W14 urmează direcția greșită din cauza ampatamentului și podelei foarte lungi.
Spuneți-i cum doriti, stil de viață - modă, prezentări de modă, accesorii, inițiative - și, automat, cert faptul ca Lewis Hamilton devine un ambasador de neegalat pentru Ferrari in a sprijini astfel de activități, al carui beneficiu exclusiv apartine Cavallino Rampante.
În Formula 1 am luptat până la ultima cursă, chiar dacă ultimul sezon a fost destul de dificil, dar avem si alte preocupari, nu dorim sa neglijam sub nicio forma interesul major al lui Lewis Hamilton pentru acel univers de activități care se încadrează în conceptul de „stil de viață”, chiar ne-am propus sa devina o altă zonă de convergență a Ferrari.
Nu ne sfiim doar sa cautăm, ci ne-am propus să consolidam o zonă de business relativ tânără și nouă pentru brandul nostru."
Te înșeli, la Ferrari orice pilot devine automat idolul fanilor, vezi Schumi după Benetton, sau Vettel după Red Bull, oricât a fost detestat înainte de a se îmbrăca în roșu. La fel va fi și cu Hamilton. Și nu cred că s-a dus la Ferrari pentru bani, nu-i dau italienii mai mult decât Toto, mai ales că are vârsta cam înaintată, pentru bani și confort ar fi rămas la Merc. Eu cred că vrea să demonstreze ceva. Ce ? Poate că vrea să urmeze calea lui Schumi, adică să ia o echipă în suferință și să o facă nr.1, mai ales că are un contract pe mai mulți ani. Dacă Alonso poate fi competitiv la peste 40, de ce n-ar fi și Hamilton ?
De ce l-au pastrat pe Leclerc si nu pe Sainz, care ar fi fost mai potrivit ca pilot secund ?!
Mi se pare ca amandoi, ferrari si hamilton, au jucat la ruleta ruseasca. Daca ferrari nu nimeresc monopostul in 2025, hamilton are sanse sa esueze precum alonso&vettel. Daca le iese, lecler nu este perezul italienilor si nici ham nu este verstappen, asa ca au sanse mari sa o dea de gard!
Re la mutari, nu cred ca MBZ il vor reactiva pe vettel, mai degraba schumacher. Sainz va fi la audi sau la redbull.
Publicația franceză Sportune a lansat presupuse detalii despre pachetele financiare prezentate lui Hamilton de catre Ferrari, cele care au dezlănțuit sumele colosale pentru a încheia afacerea.
Se raportează că Hamilton a refuzat inițial un contract de doi ani în valoare de puțin peste 50 de milioane de dolari pe sezon, John Elkann îndeplinind intr-un final dorința lui Hamilton de a investi si în organizația sa, Misiunea 44.
Condițiile finale agreate de Hamilton includ un pachet salarial aflat chiar la nord de 87 de milioane de dolari pentru 2025 &2026, cu opțiunea de prelungire pentru 2027, un sfert din aceasta suma fiind destinată finanțării Misiunii 44, în timp ce acelasi Elkann s-a oferit să creeze un fond comun de investiții prin intermediul Ferrari, [Marca-mamă Exor], în valoare de peste 272 de milioane de dolari, acolo unde Hamilton va servi drept ambasador pentru portofoliul său.
Sigur, ai un campion care este încă unul dintre cei mai buni piloți de pe piață, cu multă experiență, chiar dacă este în vârstă.
Dar asta nu-ți oferă garanția de a câștiga.
Prioritatea Ferrari este să câștige titluri, nu să aibă în casă un campion mondial de șapte ori. Sincer, cred că Hamilton va beneficia mai mult de pe urma acestei mutari decât Ferrari."
Leclerc nu are de ce să fie frustrat că Hamilton se alătură lui la Ferrari, vine pana la urma cel mai de succes pilot din lume, de ce ar trebui să fie suparat?
Și înainte de a-l lua pe Lewis, Ferrari a mutat magistral, i-au oferit lui Leclerc un contract foarte lung dar si foarte generos, ca să-l țină liniștit.
O mișcare foarte bună din partea Ferrari, acum și mai clară.
Se pregătește un duel fantastic la Ferrari, între omul care a câștigat șapte Campionate Mondiale și pilotul pe care toată lumea îl tratează ca pe un campion, deși încă nu a reușit să demonstreze asta.
La Maranello vor fi create două tabere.
Dar va fi și mai distractiv pentru noi.
Dacă îl redescoperim pe Lewis al zilelor sale mari, va fi formidabil, și pentru că nu mai are nimic de pierdut.”
În interiorul Mercedes, e ceva în neregulă.
Lewis nu mai crede în ingineri, nu mai crede în Toto.
Echipa, după tot spațiul și libertatea pe care i le-au oferit, nu se aștepta la un astfel de rămas bun. Mercedes a fost cel care a creat imaginea lui Hamilton. Ei credeau că va rămâne un ambasador pe viață.
Ferrari se confruntă in 2024 cu o situație similară, deși potențial mai volatilă.
Sainz acum nu mai are nimic de pierdut, nu va avea niciun interes să joace jocurile echipei.
Rezultatele Ferrari acum contează zero pentru el, singurul lucru care va conta vor fi rezultatele lui.
Trebuie să le facă doar pentru contractul său viitor pentru 2025. Posibil să încerce să-l învingă pe Leclerc.”
Potrivit unora, Toto nu este singurul individ dezamăgit în această problemă spinoasă a *dezertarii* lui Lewis.
Se pare că nici Charles Leclerc nu sare de bucurie la sosirea lui Lewis, avand in vedere ca, teoretic, pilotul monegasc nu cunostea complet aceasta mutare la Ferrari.
O consternare împărtășită cu anturajul lui Leclerc, oarecum șocat de „notificarea” bruscă.
Acum, pornind de la premisa că zvonurile ar trebui tratate ca atare, pare foarte puțin probabil ca fostul șofer Alfa Romeo să nu fi fost la curent cu faptele. Știri pe care tindem să le excludem argumentând „supozitii”.
În primul rând, prea multe aspecte delicate sunt prezente în poveste, având în vedere elemente contractuale, ambiții legitime și clauze meticulos studiate.
Mai mult, trebuie să ținem cont de elementul de încredere.
Cum poate un pilot ca Charles Leclerc să semneze un acord pe mai mulți ani, transformându-se în pilot Alfa al echipei, iar săptămâna următoare să cadă din grație în acest fel?
Ce fel de relație de încredere ar fi?
Ca să nu mai vorbim de stima și loialitatea pe care acest tânăr le-a alimentat față de Ferrari în anii în care a fost nevoit să conducă o mașină lipsită de strălucire.
Ar fi prea mult chiar și pentru Charles Leclerc, pentru că dragostea necondiționată pentru ceva nu înseamnă a fi prost.
scuderiafans.com/f1-ferrari-charles-leclerc-was-aware-of-negotiations-with-lewis-hamilton/
Un adevărat domn al sporturilor cu motor, care în acest moment se află într-o situație incomodă și nemeritată."