În acest weekend va avea loc Marele Premiu de Formula 1 al Italiei, etapă găzduită de legendarul circuit Monza.
Prima sesiune de antrenamente libere tocmai a ajuns la final, piloții Ferrari ocupând primele două locuri. Cel mai rapid, cu un rezultat de 1 minute și 22.410 secunde, a fost Charles Leclerc. La o distanță de 0.077 secunde a terminat Carlos Sainz.
Al treilea cel mai rapid a fost George Russell. În spatele britanicului a terminat coechipierul său de la Mercedes-AMG Petronas, Lewis Hamilton.
Campionul mondial en-titre, Max Verstappen, a fost al 5-lea, însă weekend-ul este doar la început. Restul topului 10 a fost ocupat de Ocon, Alonso, Tsunoda, Bottas și Ricciardo.
via Formula 1
PENALIZARI
Verstappen (10 places)
Perez (10 places)
Hamilton (Back of grid)
Sainz (15 places)
Bottas (Back of grid)
Tsunoda (Back of grid)
P.S. cine se face vinovat pentru implementarea unei reguli stupide, obligativitatea de a parcurge cca 300 km intr-un ritm sustinut?!?
"nu te repezii" acum e și mai clar.
...cat despre sesiunile de astazi Ferrari arata bine, dar cred ca Red Bull are ceva pus deoparte pt calificari si cursa.
Perez iar dezamagitor cu cea mai buna masina, si mai viseaza sa devina campion mondial deh nu costa nimic sa visezi.
@Costel cred ca aia cu 300 km intr-un ritm sustinut e de fapt 3 tururi in acelasi ritm sustinut.
Cum se face că Zeița Fortuna, despre care vorbește eșecul genetic, l-a binecuvântat pe Leclerc prin penalizările pe care le-au primit Bottas și Tsunoda?
"Nu te mai repezii" și încearcă gramatica de-a VII-a, imperativul negativ.
nu-mi propusesem sa dezinformez, articolul din care mi-am permis sa ofer datele a beneficiat, dupa cateva ore, de niste corectii......
grandprix247.com/2022/09/09/monza-fp1-leclerc-leads-ferrari-charge/
..... L'echec are o mare sansa maine, sper sa sa profite de aceasta oportunitate intr-un moment aniversar, atat pentru Ferrari cat si pentru Monza.....
Când ai de departe cea mai rapidă mașină pe liniile drepte, iar circuitul este practic o linie dreaptă, mai contează câte locuri de penalizare primești ? Am înțeles că Verstappen va primi doar cinci, așa că, a câștigat el plecând de pe 14, n-o s-o facă plecând de pe 6 ? Poate că noi, Ferrariștii, visăm la o minune, așa ca-n 2019, dar visele rămân vise, iar dimineață trebuie să te trezești ...
Pentru cel cu aritmetica Max poate pleca de pe locul 6 daca ia polul azi.
un detaliu care mi-a scapat:
de ce a ales Sainz sa schimbe componente si sa se loveasca de penalizari pe grila taman la Monza?
chiar au fost probleme pentru spaniol in FP1, deci n-a avut de ales...
....daca n-au fost probleme, chiar si avand la dispozitie un traseu permisiv precum Monza, raman la parerea ca se putea evita o astfel de chifla in strategie tocmai in cea mai importanta cursa a sezonului....
Max poa' sa faca uz de predictibilitate, schimband multe componente +penalizari la Spa, dar pentru a avea si mai multe atuuri in cursa urmatoare, exact cea de la Zandvoort....
Sainz in schimb, printr-o strategie stranie, a ajuns sa fie obligat sa ignore REZULTATUL in cursa de la Monza -100 years [ Carlos demareaza de pe locul 18] pentru a face prioritate zero din ce, din Singapore, nu ?!?:-))
...zglobiule, chiar ai reusit sa-mi asanezi lacunele intr-ale F1!
RBR n-are cel mai rapid monopost pe liniiile drepte, Max a decis sambata sa foloseasca mai multa apasare, RBR se afla cu 5-6 km/h in spatele Ferrari dpdv al top speed-ului....
....sigur, dintr-o astfel de alegere rezida alte avantaje IN CURSA pentru olandez, dar chiar se impune sa ma opresc, n-am de gand sa sufoc "cunoscatorii" amintind aceleasi MIZE MICI pe care monegascul pare ca nu si le poate refuza.....
....insusi L'echec declara aseara faptul ca monopostul se comporta exceptional, mai ramane sa reuseasca sa reconfirme si astazi ca un week-end de F1 nu-i format doar din trei sesiuni de antrenamente si calificari......
cu ce-au contribuit Bottas si Tsunoda la pole-ul lui L'echec?......detaliaza, te rog.....
Dacă ai posta și din alte motive decât să-ți flatezi ego-ul și (sau) să-i enervezi pe ceilalți, cu puțină atenție ai fi văzut că postarea mea a fost făcută la 13:14, adică înaintea calificărilor. Deci nu aveam cum și de unde să știu ce setări va alege Verstappen. Oricum, la setări aproximativ egale, Red Bull este mult mai rapidă decât Ferrari și nici nu trebuie să sacrifice prea mult din balanța calificări-cursă. Șanse zero pentru Ferrari pe cel mai rapid circuit din Europa, în orice variantă. Dovada ? Pole Leclerc pentru mai puțin de două zecimi, victorie Verstappen, cu 17 sec înainte de SC !
Rugăminte. Nu am niciun chef să intru în vreun dialog irațional, așa că scutește-mă de replici.
Cred că normal e să ne traduci tu ce prostii spui. Degeaba ne întrebi pe noi de ce ești tu în halul ăsta.
Sainz a făcut nimic. Bietul locotenent pierde lupta cu Leclerc.
Celălalt eșec genetic, hater-ul lui Georgică, a mai strâns niște punctulețe la frustrare.
a fost un banal update pe care nu mi l-am refuzat, asta doar pentru binele comunitatii....
......ce spuneam azi dimineata......
ce va relatez de atatia ani.....
L'echec are vreo explicatie pentru care, din postura de lider al cursei, deci fara vreun stres aplicat propriilor pneuri soft de catre vreun adversar, a trecut pe medium in turul 12?
...va rog, nu-mi argumentati ca-i inconvenientul liderului cursei, daca nu intra el la boxe pe acel VSC era pedepsit de Max, prin intrarea la boxe a olandezului....
.....Max , prin ceva trafic, minuscul ce-i drept, a reusit sa supraviuetuiasca pe softurile din grila pana-n turul 26!!!
....n-am de gand sa fiu prea exigent cu L'echec, dar parca-i mult prea putin pentru patru ani petrecuti la Ferrari, chiar imi lasa impresia ca nu-i capabil de progres, prin cultivarea aceleiasi strategii in week-end-urile de F1, abordare care se dovedeste foarte paguboasa: bun/foarte bun in calificari, dar extrem de palid in reprezentatiile pe care le ofera in curse....
diferenta de 17s pana la aparitia SC in lap47?
....tot ce se poate, doar ca olandezul bifase o singura trecere pe la boxe, monegascul "conducea" si la acest capitol, cu doua opriri!
.....jos palaria pentru liliputanul De Vries, o prima cursa cu adevarat exceptionala a acestuia!
Pe site-urile engleze, toți au picat în venerație pentru incredibila "performanță" a lui Hamilton ! Pupincurismul în floare ! Ca fapt divers, în turul 47 , la intrarea SC-ului, distanța dintre Verstappen și Hamilton era de 64 sec !!! Adică încă puțin și era dublat ! Halal recuperare ...
Cred că unica soluție ca să mai câștige și alt pilot, în afară de Max, vreun GP anul ăsta ar fi ... nu știu care ar fi !
Care-i treaba cu aritmetica de a III-a când n-ai doi neuroni pentru grădiniță?
Dacă ăia aveau voie să treacă, Max ar fi fost penalizat. Cum naiba traversați strada cu succes?
In orice sport exista cineva care sa termine pe locul 2, titlul de vice campion nu e neaparat onorabil in conditiile in care termini la peste 100 de puncte in spate, dar pilotii trebuie sa aduca puncte si pentru constructori, ca de acolo vin banii.
@DAV Rueda ala e spaniol si trage cu conationalul lui, doar ca Sainz junior e prea slab ca sa emita pretentii in lupta la varf, el e fericit cu locurile 3-4. Un caz ciudat de pilot, bun ca nr.1 la o echipa de mid-table, dar la o echipa cu pretentii nu convinge ca nr.2 si e la ani-lumina de asteptarile lui si ale lui taica su de a fi nr.1sau sa se bata vreodata la titlu.
Adresezi așa zise pseudo-întrebări, cu anumite tente, dar tu deja ai "direcția" luată.
Inteligent nu ești, te-a simțit multă lume. Dacă citești de pe "247..." asta nu înseamnă că ești tu mai răsărit. Detaliile tehnice, mișcările firmelor de motoare, can can- urile, toate fac o poveste, dar fiecare le vede diferit. Una spun site-urile italiene, alta spun cele englezești, altfel vede francezul, mai nou, acum se implica în acestă poveste media (de specialitate sau nu) olandeza. Citește și tu încrucișat, așa îți va apărea "un al 3-lea ochi" în frunte sau la ceafă.