- Home
- ŞTIRI
- TEST DRIVE
-
Maşini noi
- Topul celor mai economice mașini de oraș
- Cele rapide masini sub 30000 euro
- Topul mașinilor cu cele mai mari consumuri
- Top mașini diesel cu un consum incredibil de mic
- Topul mașinilor de oraș cu cel mai mare portbagaj
- Top SUV-uri cu cel mai mare portbagaj
- Cele mai mici mașini disponibile pe piața din România
- Cele mai mari mașini disponibile pe piața din România
- Cele mai scumpe mașini disponibile la vânzare în România
- Cele mai ieftine mașini din România
- Cele mai ieftine SUV-uri mici din România
- Topul mașinilor electrice cu cele mai mari baterii disponibile la noi în țară
- Cele mai scumpe mașini electrice disponibile în România
- Cele mai ieftine mașini electrice disponibile în România
- RETRO
- Login
Motorul, avantajul lui Massa la Interlagos
Publicat Marti, 28.10.2008
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Inginerul de cursa al lui Felipe Massa, Rob Smedley, sustine ca brazilianul are un avantaj de necontestat inaintea cursei de la Interlagos: motorul superior celui utilizat de Hamilton.
In timp ce Lewis Hamilton este nevoit sa disupte a doua cursa cu acelasi propulsor, Massa si Raikkonen vor beneficia de aportul unor noi unitati de propulsie. Asta inseamna automat ca cei doi piloti Ferrari vor putea sa utilizeze la maximum motoarele proprii, fara griji legate de faptul ca aceleasi motoare vor trebui conservate pentru un Mare Premiu urmator.
"Acest aspect ne acorda mai mult spatiu de manevra. In principiu, putem merge cu acceleratia la maximum pe intreaga durata a cursei fara nicio problema", sustine Rob Smedley intr-un interviu acordat publicatiei elvetiene Motorsport Aktuell.
Adauga un comentariu
Trimite-ne mesajul tău
Concursul se incheie, dar am ramas cu aceeasi impresie, stirile sunt notate "dupa ureche". La anul ar fi bine sa nu se mai puncteze.
Vorbim de o bursa la care pilotii sunt niste companii ale caror actiuni cresc si descresc in functie de informatii, stiri, evenimente. Aici, compania HAM a pierdut pe bursa deoarece o informatie arata ca in cursa viitoare are un dezavantaj fata de compania MAS.
Iata. Dupa urechea elefantului. :)
Haideti sa fim seriosi...nici macar aceasi stire nu e punctata la fel (vezi stirea cu Eleronul de la McLaren...). Sau o fi de vina brokerul (admin-ul) :-)) ? Nu cred...:-)
Uite, ca sa va dau un indiciu din grila, la punctul "Imbunatatiri minore ale masinii/ale elementelor tehnice ale masinii", punctele care se acorda sunt in numar de 8. Asa spune grila.
O sa aveti, oricum, o surpriza la anul din acest punct de vedere. Va fi bine :)
Mircea.
@sharky_raduku - Hamilton ar fi vrut cu siguranta sa foloseasca jokerul numai ca nu se poate folosi in ultima cursa. Deci Hamilton trebuie sa aiba mare grija de motor si pe perioada antrenamentelor pentru ca orice problema inseamna retrogradare pe grila de start. Deci s-ar putea ca folosirea jokerului de catre cei de la Ferrari in cursul sezonului sa fi fost si o miscare strategica ca sa ajunga cu motor nou in ultima cursa.
2. "vina" o are ca are un motor folosit. si chiar daca teoretic poate ceda unul nou la fel cu unul vechi, practic, unul deja folosit are sanse mai mari. si , poate mai are "vina", ca nu a gindit o strategie de-a lungul sezonului competitional care sa il lase in ultima cursa cu toate atu-urile in maina. ptr ca asta e adevarul, un motor nou e un atu :P
PS. sunt de parere ca ar trebui punctat cu + si ferrari pt ca ei furnizeaza motorul pe masina lui felipe.....nu vine felipe cu el de acasa
Este de remarcat ca sansele la piloti sunt foarte mar in favoreaza lui Lewis, dar la constructori Ferrari sunt mai avantajati. Deci prima varianta a unui posibil castig este Lewis la piloti, Ferrari la constructori.
Mai sunt vreo 20 de scenarii posibile, probabile si/sau incerte dar vedem dupa cursa care dintre ele se pot intampla. Prefer sa nu ma gandesc nici ca Felipe va abandona dar nici ca Lewis va abandona. Orice alte supozitii pareri si alea alea... sa le lasam pentru cunoscatori.
Iar punctajul... aceasta modalitate de punctare este putin dupa limita SF_ului dar mult dupa limita regulamentului stipulat de acest concurs. Eu nu inteleg de ce va mai bateti capul. Nu am auzit nici macar o singura daca o explicatie macar plauzibila pentru aceste punte fie ele cu - sau cu + asa ca.... de ce ne mai batem capul?
parerea mea despre punctare, acesta bursa sau cum s-o numi ea, este ca ar trebui punctate doar situatiile fara echivoc, doar ceea ce s-a intampat efectiv si nu toate stirile sau declaratiile cu sau fara suprt real...
Plus ca rolul unui joker este exact acele de a fi folosit cand se considera necesar, chiar si aleator. A nu-l folosi este mai prost din pct de vedere strategic decat a-l folosi doar de dragul de a-l folosi.
Masina Ferrari de anul acesta are doar 2 abandonui tehnice cu adevarat. Cele 2 prin prima cursa, restul de 2 fiind datorate unei surse externe si imposibil de testat la momentul existent.
Restul de abandonuri in mare parte.... sunt datorate piltotilor care visau.... la nemurire si expansiune universala in loc sa se concentreze la cursa respectiva.
Eu personal consider ca o masina care are abandonuri in prima cursa fie si numai in calificari este masina care va castiga campionatul. O masina care nu abandonreaza in prima cursa sau calificari nu are nici o sansa sa fie campioana.
De ce spun asta? Pentru ca o masina care are probleme la primele calificari este o masina care nu este inca la maturitate si care se poate dezvolta foarte mult. O masina care castiga prima cursa, este om masina deja aproape de limita setarilor si mai ales a dezvoltarilor. Si orice alte dezvoltari/setari vor fi foarte greu de efectual.
Dovada sezonul acestsa. Masina F2008. Setari stupide ale pilotilor.... sau pur si simplu ei nu au stiut s-o seteze, greseli tehnice doar 4 daca este sa fim impartiali dar in rest... abandonuri datorate numai din vina pilotilor.
Masina McLaren, a plecat bine, dar au inceput problemele. Ba o pana pe undeva, ba un motor ars cand nu te asteptai. Evident sunt doar niste pareri personale, dar o masina buna se stie dupa cate probleme are la prima cursa.
Este exact ca in cazul bebelusilor. Cei care tipa/plang cal mai mult cat stau la maternitate pana sunt luati acasa sunt si cei care vor fi cei mai puternici in viitor.
P.S. Nu stiu care este legatura intre tipat/plans si putere... dar daca de vreo 6000 de ani este valabila... sigur este reala faza. 11-12 miliarde de oameni raspinditi pe un areal de 6000-7000 de ani chiar nu au cum sa se insele toti :)