În cele din urmă, FIA a decis ca, începând din sezonul 2016, monoposturile să fie echipate cu un al doilea sistem de evacuare care să fie utilizat exclusiv pentru eliminarea gazelor de eşapament. În acest fel, forul mondial speră că nivelul de zgomot generat de monoposturi să fie mai mare.
"Pentru 2016, toate monoposturile trebuie să aibă o evacuare separată prin care trebuie să treacă numai gazele de eşapament. Această măsură a fost luată pentru a creşte zgomotul monoposturilor şi nu va avea un efect semnificativ asupra puterii sau emisiilor", precizează FIA.
Alte schimbări de regulament
Această noutate a fost votată de Consiliul Mondial al FIA în şedinţa de miercuri.
Pe lângă o nouă structură a calendarului, forul mondial a mai decis şi alte schimbări minore de regulament:▶ piloţii care obţin un avantaj competitiv prin depăşirea limitelor circuitului vor fi penalizaţi;
▶ retrogradările pe grila de start anunţate înainte de calificări pentru schimbările survenite la motoare şi cutiile de viteze vor fi aplicate piloţilor în funcţie de timpul la care sunt inloicuite. Pentru schimbările efectuate după calificări, pilotul care a anunţat primul o astfel de schimbare va avea prioritate pe grilă;
▶ pilotul care cauzează anularea startului va fi obligat să ia startul din pitlane;
▶ începând din 2017, camera onboard amplasată pe partea superioară a nasului monopostului va fi interzisă.
Consiliul Mondial al FIA nu a luat încă nicio decizie privinţa interzicerii utilizării tunelului de vânt, a introducerii unor costuri maxime pentru motoare sau a schimbării modului de selecţie pentru pneuri.
Via FIA
Sa ajunga la 15000 ar trebui scos limitatorul de consum maxim/ora.
Momentan din cauza lui Mercedes ajunge la maxim 12300 rpm (Monza) si cam la 11000 pe restul circuite.
Ce vad ca lipseste din regulament este forma si pozitia noi "tevi". Vor reveni masinile la o forma de blown-diffuser?