Motoarele turbo vor reveni în Formula 1 în 2013
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Echipele se apropie cu paşi mari de finalizarea planurilor pentru noul regulament tehnic al Formulei 1 ce va intra în vigoare în 2013 şi care vizează în primul rând motoarele.
Astfel, Formula 1 va utiliza motoare turbo de 1.6 litri în patru cilindri care vor genera aproximativ 650 de cai putere şi a căror performantă va fi suplimentată prin numeroase sisteme de recuperare a energiei. Pentru reducerea costurilor, planurile prevăd o limitare drastică la numai cinci motoare pe sezon pentru fiecare pilot, de la opt unităţi pe an în prezent.
În plus, echipele speră să reducă consumul de combustibil prin impunerea unei limite de debit a carburantului. "Va exista un sistem de măsurare pentru debitul combustibilului, aşa că nu vei putea să consumi mai mult carburant. Este mai bine decât ce avem în acest moment", a declarat Sam Michael, directorul tehnic al echipei Williams.
De asemenea, într-o încercare de a revitaliza spectacolul prin îmbunatăţirea şanselor de depăşire, echipele sunt decise să revină la configuraţii cu o apăsare aerodinamică mai accentuată, concept cunoscut sub numele de "ground effect".
"Se vorbeşte despre o proporţie mai mare a forţei de apăsare aerodinamică spre deflectorul spate, un monopost cu apăsare aerodinamică accentuată. Am analizat asta împreună cu creşterea securităţii la accidente a părţii frontale a monopostului prin mutarea mai în faţa a plăcilor laterale", a adăugat Williams.
Dacă toate aceste modificări de regulament vor fi aplicate, se va reveni în mare măsură la sistemul aplicat la începutul anilor '80, atunci când Formula 1 a traversat una dintre cele mai frumoase perioade din punct de vedere al spectaculozităţii curselor.
Via | Autosport
2. coeficient aerodinamic mai mic
3. calificari - pe parcursul unei sg ore in care toata lumea iese cand vrea pe pista
4. un nr stabilit si limitat de teste in timpul sezonului (de ex. 4, 5 teste permise etc.)
5. pastrarea in calendar a circuitelor clasice si de legenda
vi se pare deja-vu? da, pt ca asa pe asa ceva se pliau performantele unor: senna, prost, mansell, schumacher(la inceput), lauda, gilles villeneuve, andretti, piquet ...
de ce nu s-or aplica si acum!?
bring back the old Hockenheim nu vrajeala asta care e acum
Pana si in america e spectacol.Nu cred ca prin limitarea numarului de motoare va duce la spectacol,pentru ca,odata cu introducerea turbo,vor fi alte si alte probleme.Cred ca va fi o diferenta destul de mare de putere intre motoarele echipelor mari si restu' plutonului.AR trebui gasite alte soultii.