Motoarele turbo vor reveni în Formula 1 în 2013

De Daniel Popescu
Publicat Vineri, 03.09.2010
Formula 1 va utiliza motoare turbo limitate la câte cinci unităţi pe pilot într-un sezon, iar monoposturile vor avea o apăsare aerodinamică mai accentuată.

Echipele se apropie cu paşi mari de finalizarea planurilor pentru noul regulament tehnic al Formulei 1 ce va intra în vigoare în 2013 şi care vizează în primul rând motoarele.

Astfel, Formula 1 va utiliza motoare turbo de 1.6 litri în patru cilindri care vor genera aproximativ 650 de cai putere şi a căror performantă va fi suplimentată prin numeroase sisteme de recuperare a energiei. Pentru reducerea costurilor, planurile prevăd o limitare drastică la numai cinci motoare pe sezon pentru fiecare pilot, de la opt unităţi pe an în prezent.

În plus, echipele speră să reducă consumul de combustibil prin impunerea unei limite de debit a carburantului. "Va exista un sistem de măsurare pentru debitul combustibilului, aşa că nu vei putea să consumi mai mult carburant. Este mai bine decât ce avem în acest moment", a declarat Sam Michael, directorul tehnic al echipei Williams.

De asemenea, într-o încercare de a revitaliza spectacolul prin îmbunatăţirea şanselor de depăşire, echipele sunt decise să revină la configuraţii cu o apăsare aerodinamică mai accentuată, concept cunoscut sub numele de "ground effect".

"Se vorbeşte despre o proporţie mai mare a forţei de apăsare aerodinamică spre deflectorul spate, un monopost cu apăsare aerodinamică accentuată.

Am analizat asta împreună cu creşterea securităţii la accidente a părţii frontale a monopostului prin mutarea mai în faţa a plăcilor laterale", a adăugat Williams.

Dacă toate aceste modificări de regulament vor fi aplicate, se va reveni în mare măsură la sistemul aplicat la începutul anilor '80, atunci când Formula 1 a traversat una dintre cele mai frumoase perioade din punct de vedere al spectaculozităţii curselor.

Via | Autosport

Comentarii (7)

  • Astia chiar n-au logica... Vor mai multe circuite si scad nr de motoare... Cum naibi vine asta. Mai multe circuite inseamna motor uzat, dar ei reduc nr de motoare... De fapt ne-am obisnuit cu aceste decizii idioate.
    13 11
  • masuri:
    1. apasare aerodinamica mai mare
    2. coeficient aerodinamic mai mic
    3. calificari - pe parcursul unei sg ore in care toata lumea iese cand vrea pe pista
    4. un nr stabilit si limitat de teste in timpul sezonului (de ex. 4, 5 teste permise etc.)
    5. pastrarea in calendar a circuitelor clasice si de legenda

    vi se pare deja-vu? da, pt ca asa pe asa ceva se pliau performantele unor: senna, prost, mansell, schumacher(la inceput), lauda, gilles villeneuve, andretti, piquet ...

    de ce nu s-or aplica si acum!?
    17 1
  • tampenie
    ce tampenie mare. 5 unitatie pe sezon. si mai si limiteaza consumul de combustibil. doar 650 de cai. cred ce cei de la fia vor mai taia din puterea motoarelor de gp2 pentru a nu se face de rusine ca un monopost de gp2 va fiimai rapid ca unul de formula 1. lasa-ma cu reducerea costurilor. cine are bani sta cine nu pa si pusi. deaceea ii zice formula 1. doamne feri. pacat, nimeni nu o sa se mai uite le formula 1
    12 7
  • Tracto
    completare la masuri
    Bring back : Imola, A1-Ring, De ce nu un Nordschleife ?

    bring back the old Hockenheim nu vrajeala asta care e acum
    13 0
  • GEORGE
    F1 Turbo
    Un comentariu anterior, spunea ca vom reveni la spectacolul din anii 80. In anii 80 motoarele de 1500 cmc turbo, ajungeau in calificari la 1300-1500 cp., si in cursa la aprox. 1000 cp, cu limitarea consumului la 196 L pentru aprox. 300 km. Nu cred ca cu 650 cp si marirea apasarii aerodinamice se va putea ajunge la spectacolul din anii 80. Cred ca nu detinem datele corecte. Se va putea realiza un salt spectaculos in aceste conditii, doar daca cx-ul (implicit cz-tul) va putea fi reglabil (adaptabil) pe tot circuitul ( in timp fizic real( de un soft al masinii)), ceea ce acum este interzis prin regulament.
    3 0
  • anii 80 un deliciu dar...
    da anii 80 au fost un deliciu...se uita cateva aspecte si anume in ora de calificare ieseau cu un motor de calificare care era mai usor mai multi cai....iar in cursa un alt motor care trebuia sa tina o cursa (de unde si celebra zicala un motor trebuie sa tina pana dupa linia de sosire)doar atat deci pilotul nu era limitat cu nimic in schimb acuma....ce vor sa faca astia acum...ce urmeaza un motor pe sezon....?!
    3 0
  • F1
    Fel si fel de prostii fac astia de la FIA cu regulamentele lor.Cum dracu de numai F1 duce lipsa de spectacol cand multe alte formule inferioare si cu mai putini bani au spectacol din plin?
    Pana si in america e spectacol.Nu cred ca prin limitarea numarului de motoare va duce la spectacol,pentru ca,odata cu introducerea turbo,vor fi alte si alte probleme.Cred ca va fi o diferenta destul de mare de putere intre motoarele echipelor mari si restu' plutonului.AR trebui gasite alte soultii.
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru