Mosley: "Ferrari a vrut să aranjeze verdictul în scandalul dublului deflector"
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Sezonul 2009 a fost marcat de unul dintre cele mai mari scandaluri de natură tehnică din istoria modernă a Formulei 1. Împreună cu numeroase alte echipe, Ferrari a acuzat Brawn GP, Williams şi Toyota că au utilizat un dublu-deflector care nu respecta regulamentul tehnic, iar cazul a ajuns la Curtea Internaţională de Apel a FIA.
Judecătorii forului mondial au dat dreptate celor trei echipe inovatoare, în timp ce Ferrari a acuzat insistent că dublul-deflector este motivul pentru care italienii au avut rezultate modeste în sezonul precedent.
La aproximativ un an distanţă de la aceste evenimente, Max Mosley, fostul preşedinte al FIA, susţine că Ferrari l-a abordat în mod direct pentru a influenţa decizia Curţii Internaţionale de Apel în favoarea Scuderiei prin declararea dublului-deflector ca ilegal, ceea ce ar fi însemnat descalificarea echipelor Brawn GP, Williams şi Toyota din primele curse ale sezonului.
"Luca di Montezemolo (n.r - preşedintele Ferrari) are această idee prostească că dacă este vorba despre Ferrari atunci este în regulă.
Când am avut acel scandal despre dublu-deflectoare a fost la telefon în fiecare zi spunând: <Trebuie să aranjezi Curtea Internaţională de Apel şi să te asiguri că noi câştigăm>. Nu a spus chiar aşa, dar acesta era înţelesul. I-am spus: <Luca, îmi pare rău, dar în primul rând nu m-ar lua în considerare, iar în al doilea rând nu voi face aşa ceva>. Nu am putut, dar el a luat-o personal, pentru că a crezut că o voi face", a declarat Mosley pentru presa britanică.Contactaţi de reprezentaţii publicaţiei Daily Mail, oficialii Ferrari au refuzat să facă vreun comentariu pe marginea acestui subiect. "Nu vrem să comentăm. Este mai bine să privim înainte decât să pierdem timpul vorbind despre lucruri vechi şi trecute", a declarat un purtător de cuvânt al Scuderiei Ferrari.
Acuzaţiile formulate de Mosley vin exact în weekend-ul în care Ferrari aniversează 800 de curse în Formula 1.
Via | Daily Mail
Mulțumim acestor "pasionați" de F1 care simt nevoia puerilă de a da click-uri pe culoarea roșie.
acum 2 ani au facut sondaje in randul fanilor si a reiesit ca toti vor mai multe depasiri. In momentul respectiv depasirile erau ingreunate de aerodinamica masiniilor care creau turbulente foarte mari si faceau practic imposibila urmarirea de aproape daca nu era o diferenta de 1.2-1.5 sec pe tur intre masini. Sub aceste diferente de valori era aproape imposibila o depasire.
Bun - au luat decizia ca in 2009 sa se simplifice foarte mult aerodinamica si sa se treaca la anvelope slick in ideea ca masina din spate nu mai pierde aderenta din pricina turbioanelor si astfel la o diferenta de 0.5-0.8 pe tur s-ar putea efectua depasirea. Asta a fost ideea pentru toata schimbarea majora a regulamentului din 2009. si pe urma ce face Federatia?: aproba difuzorul care "strica" din nou aerul din spatele masinii astfel incat efectul dorit este anulat prin acceptarea acestui difuzor pentru care in perioada de criza majoritatea echipelor au trebuit sa cheltuiasca zeci, poate sute, de milioane de EURO. Asta cand se dorea scaderea costurilor.
Acum ce se decide? ca din 2011 se renunta la difuzor. Practic o recunoasterea a greselii Federatiei din 2009. Asa ca Mr. Mosley - BIG FAIL.