Mosley: "Ferrari a vrut să aranjeze verdictul în scandalul dublului deflector"

De Daniel Popescu
Publicat Sambata, 29.05.2010
Max Mosley susţine că Ferrari i-a solicitat în 2009 să aranjeze verdictul în scandalul dublului deflector pentru ca această componentă să fie declarată ilegală.

Sezonul 2009 a fost marcat de unul dintre cele mai mari scandaluri de natură tehnică din istoria modernă a Formulei 1. Împreună cu numeroase alte echipe, Ferrari a acuzat Brawn GP, Williams şi Toyota că au utilizat un dublu-deflector care nu respecta regulamentul tehnic, iar cazul a ajuns la Curtea Internaţională de Apel a FIA.

Judecătorii forului mondial au dat dreptate celor trei echipe inovatoare, în timp ce Ferrari a acuzat insistent că dublul-deflector este motivul pentru care italienii au avut rezultate modeste în sezonul precedent.

La aproximativ un an distanţă de la aceste evenimente, Max Mosley, fostul preşedinte al FIA, susţine că Ferrari l-a abordat în mod direct pentru a influenţa decizia Curţii Internaţionale de Apel în favoarea Scuderiei prin declararea dublului-deflector ca ilegal, ceea ce ar fi însemnat descalificarea echipelor Brawn GP, Williams şi Toyota din primele curse ale sezonului.

"Luca di Montezemolo (n.r - preşedintele Ferrari) are această idee prostească că dacă este vorba despre Ferrari atunci este în regulă.

Când am avut acel scandal despre dublu-deflectoare a fost la telefon în fiecare zi spunând: <Trebuie să aranjezi Curtea Internaţională de Apel şi să te asiguri că noi câştigăm>. Nu a spus chiar aşa, dar acesta era înţelesul. I-am spus: <Luca, îmi pare rău, dar în primul rând nu m-ar lua în considerare, iar în al doilea rând nu voi face aşa ceva>. Nu am putut, dar el a luat-o personal, pentru că a crezut că o voi face", a declarat Mosley pentru presa britanică.

Contactaţi de reprezentaţii publicaţiei Daily Mail, oficialii Ferrari au refuzat să facă vreun comentariu pe marginea acestui subiect. "Nu vrem să comentăm. Este mai bine să privim înainte decât să pierdem timpul vorbind despre lucruri vechi şi trecute", a declarat un purtător de cuvânt al Scuderiei Ferrari.

Acuzaţiile formulate de Mosley vin exact în weekend-ul în care Ferrari aniversează 800 de curse în Formula 1.

Via | Daily Mail

Comentarii (15)

  • Din pacate...
    Cineva, candva a spus aici la Automarket ca in Formula1 demult numai sunt ingeri...din pacate a avut mare dreptate...
    10 2
  • Mosley
    Si totul e scos la iveala la Grand prix-ul cu nr 800.. Ha ha ha....
    5 7
  • poftim
    asta e Ferrari... asta e adevarata fata a celor de la Ferrari.. si mai au tupeul de-a dreptul nesimtit sa mai vorbeasca de altii... precis acuma o sa zicem ca Mosley ii nebun, ca Mosley vorbeste dupa prea mult timp, ca Mosley are o ranchiuna personala cu Montezemolo si zeci de alte motive care de care mai hilare ca sa ascunda hidosenia acestei echipe.
    9 12
  • tvonline
    Sal,imi cer scuze ca deschid acest subiect pe acest topic,am o problema ,vreau sa urmaresc f1 de pe un site bun http://directos.lasexta.com/formula1.Nu se intampla nimic,ma poate ajuta careva cu o sugestie in legatura cu acest site de vizonat f1?.
    2 2
  • yesssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssss
    pleaca de pe locul 12 :)))) doamne cat tonus psihic pot sa am acuma ca il vad pe 12 :)))))) tot asa fernandooooo :))))
    8 8
  • Mclaren_Mircea_1984
    lol ... mai bine McLaren_Mircea_2004 ori pur si simplu esti praf... juriul decide :)
    1 7
  • oooooooooooooooooo
    ooooooooooooooooooooo.......... ii in prima linie :> :> :> avea -200 la mijlocul turului dar i-a fugit spatele un pic la iesire din acea curba... super Lewisssssssss superrrrrrrrrrrrrrr Lewissssssssss maine daca il ia pe Webber la start are sanse sa castige :> :> :> super Lewisssssssssss
    7 6
  • ctlnmihai
    Mosley
    Bineinteles ca fanii Ferrari vor spune si acum ca echipa lor e cea mai corecta din F1 si ca Mosley in nebunia lui improasca cu noroi palmaresul acestei echipe..
    6 3
  • ctlnmihai
    Mosley: "Ferrari a vrut să aranjeze verdictul în scandalul dublului deflector"
    Nu vrem să comentăm. Este mai bine să privim înainte decât să pierdem timpul vorbind despre lucruri vechi şi trecute", a declarat un purtător de cuvânt al Scuderiei Ferrari.. O replica ,,demna'' de o mare echipa
    6 4
  • ctlnmihai
    faniii Ferrari
    Fanii Ferrari nu comenteaza..ei doar voteaza negativ..
    6 6
  • @ctlnmihai :)
    Lasa-i sa voteze negativ pana li se toceste tastatura :))))))) io ador sa imi vad comentariilr votate negativ de Ferraristi, deoarece constituie practic dovada suprema a tenacitatii si a agresivitatii mele in sustinerea lui Lewis si a echipei Mclaren :)))) O atitudine transanta si virulenta impotriva Ferrari imi este incoronata de voturile negative ale celor de la Ferrari :)) Sincer si eu ma votez negativ ca sa vad acolo numaru cat mai mare de voturi negative scrise cu rosu :))
    6 9
  • negativvvvvvvvvv
    mi-am dat deja votul negativ :) hai sa vad un 2 pozitiv (votat de suporteri mclaren la fel de transanti ca si mine) si restul sa fie un 27 cu rosu unde isi varsa naduful toti alons-istii, vettel-istii si toti cei anti-lewis :))))))))
    6 9
  • coman norbert
    voturile
    Dacă fanii Ferrari și McLaren nu ar vota, cred că butonul ptr vot negativ nu și-ar mai avea rostul.
    Mulțumim acestor "pasionați" de F1 care simt nevoia puerilă de a da click-uri pe culoarea roșie.
    3 4
  • sunt iritat deja
    ma enerveaza la culme ca vad 5-4 voturi pozitive X( trebe sa dau a doua oara votul negativ eu ca sa simt lupta aia cu ferraristii, sa simt ca ma incoltesc si ca eu sunt singur. dar cred ca mam dat de gol eu singur si acuma ei numa in ciuda nu mai voteaza negativ. impotriva lor. asa acuma ii egalitate cu votul meu :)))
    2 3
  • Urat gest
    Nu contest ceea ce spune Mosley insa federatia a luat cea mai proasta si partasa decizie legata de difuzor anul trecut. Pentru ca:
    acum 2 ani au facut sondaje in randul fanilor si a reiesit ca toti vor mai multe depasiri. In momentul respectiv depasirile erau ingreunate de aerodinamica masiniilor care creau turbulente foarte mari si faceau practic imposibila urmarirea de aproape daca nu era o diferenta de 1.2-1.5 sec pe tur intre masini. Sub aceste diferente de valori era aproape imposibila o depasire.
    Bun - au luat decizia ca in 2009 sa se simplifice foarte mult aerodinamica si sa se treaca la anvelope slick in ideea ca masina din spate nu mai pierde aderenta din pricina turbioanelor si astfel la o diferenta de 0.5-0.8 pe tur s-ar putea efectua depasirea. Asta a fost ideea pentru toata schimbarea majora a regulamentului din 2009. si pe urma ce face Federatia?: aproba difuzorul care "strica" din nou aerul din spatele masinii astfel incat efectul dorit este anulat prin acceptarea acestui difuzor pentru care in perioada de criza majoritatea echipelor au trebuit sa cheltuiasca zeci, poate sute, de milioane de EURO. Asta cand se dorea scaderea costurilor.
    Acum ce se decide? ca din 2011 se renunta la difuzor. Practic o recunoasterea a greselii Federatiei din 2009. Asa ca Mr. Mosley - BIG FAIL.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru