Monza: Vettel obtine magistral prima victorie din cariera!
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Vettel nu a avut rival pe celebrul circuit de la Monza si a dominat cursa de la un capat la altul, reusind sa se impuna in fata lui Heikki Kovalainen si Robert Kubica.
Intre timp, Lewis Hamilton a facut o cursa de recuperare fantastica, insa a terminat pe locul 7, in spatele rivalului sau la titlu, Felipe Massa. Kimi Raikkonen si-a dezamagit fanii, ratand prezenta in puncte in urma unui Grand Prix mai degraba modest.
START SUB SAFETY CAR
Din cauza ploii destul de abundente, organizatorii au decis ca startul cursei sa se dea sub safety car. Chiar si asa, problemele nu au intarziat sa apara, Sebastien Bourdais nereusind sa plece de pe loc.
Prin urmare, francezul, care urma sa plece in cursa de pe un excelent loc 4, a fost nevoit sa porneasca din pitlane si a pierdut mai mult de un tur. Safety car-ul a iesit a iesit de pe pista dupa primele doua tururi, astfel incat pilotii au inceput sa ruleze in regim de cursa. Ierarhia pilotilor din frunte a ramas neschimbata, pilotii de la locurile 5 in jos castigand cate o pozitie dupa startul ratat al lui Bourdais.
Vettel a reusit sa-si conserve excelent prima pozitie, profitand din plin de faptul ca a fost singurul pilot care nu avea un adversar in fata. Primul duel interesant a fost oferit de Fernando Alonso, regele ploii reusind sa treaca de Timo Glock intr-un duel pentru locul 7.
HAMILTON DEZLANTUIT: NOUL "REGE" AL PLOII?
Intre timp, Kimi Raikkonen si Lewis Hamilton au inceput sa demonstreze ca masinile de care dispun nu isi merita locul in mojlocul plutonului. Raikkonen a avut parte de un duel electrizant cu Giancarlo Fisichella, italianul reusind cateva tururi sa ii tina piept campionului mondial.
In cele din urma, finlandezul a reusit sa treaca in fata in turul 9, iar ulterior a fost randul lui Hamilton sa il atace. Totusi, britanicul s-a impus mult mai repede decat Raikkonen, iar depasirea lui Fisichella a reprezentat doar inceputul unui lung sir de depasiri. Urmatoarea tinta a britanicului a fost chiar Raikkonen, iar pilotul echipei McLaren a preluat locul 11 in turul cu acelasi numar.
Turul 14 a consemnat primul abandon al cursei, Fisichella lovindu-se frontal de parapetii de pe marginea pistei in urma unui duel cu David Coulthard in care si-a pierdut aripa fata. Massa a reusit sa urce pe locul 4 dupa depasirea lui Nico Rosberg, insa punctul de atractie a fost acelasi Hamilton, a carui cursa de recuperare a continuat intr-un ritm infernal. In numai trei tururi, el a trecut succesiv de Nick Heidfeld, Glock si Kubica.
Hamilton nu s-a oprit insa aici, el reusind sa treaca dupa numai doua tururi si de fostul sau coechipier, Fernando Alonso.
Britanicul a urcat astfel pe locul 7, in timp ce Raikkonen a continuat sa ruleze doar pe locul 12. Vettel a efectuat prima realimentare cu combustibil in turul 19, germanul ramand cu pneuri de ploaie extrema, Intre timp, Glock a castigat duelul cu Alonso pentru locul 8.Turul 22 a adus si un eveniment care a stranit zambete pentru toti fanii F1: Hamilton a taiat prima sicana a circuitul si a trecut de Jarno Trulli, insa britanicul i-a cedat pozitia si a evitat sa il atace imediat pe pilotul echipei Toyota, pentru a nu exista discutii despre legitimitatea manevrei sale. Britanicul nu a avut insa emotii si a trecut in fata italianului un tur mai tarziu, iar in turul 25 l-a depasit si pe Rosberg.
Profitand de faptul ca inca nu oprise la boxe, Hamilton rula in acel moment pe locul 2, la mai putin de 4 secunde in spatele lui Vettel. Intre timp, Raikkonen a reusit cu greu sa treaca in fata lui Heidfeld, in urma unui duel de lunga durata cu pilotul BMW-Sauber, iar finlandezul a intrat la boxe pentru realimentare un singur tur mai tarziu.
Intr-un moment in care se apropiase la numai o secunda de Vettel, Hamilton a decis sa intre la boxe chiar la jumatatea cursei. Realimentarea relativ lunga a demonstrat faptul ca pilotul McLaren a adoptat o strategie excelenta cu o singura intrare la boxe. Englezul a revenit pe pista pe locul 6, la aproximativ 8 secunde in spatele lui Massa. Intre timp, Raikkonen rula doua locuri mai jos, pe pozitia a 8-a.
Cu 20 de tururi inainte de final, Massa a efectuat a doua oprire la boxe si a coborat in spatele lui Hamilton, duelul de la distanta dintre primii doi clasati in clasament fiind astfel castigat de pilotul McLaren.
HAMILTON, INEFICIENT PE USCAT
Massa a fost urmat la boxe un singur tur mai tarziu de Kovalainen, Kubica si Webber, ceea ce l-a propulsat pe Hamilton pe locul 2. Vettel a efectuat si el a doua intrare la boxe, reusind sa revina pe primul loc. Desi a optat pentru o singura realimentare, Hamilton a fost obligat sa intre din nou la boxe pentru a schimba pneurile de ploaie extrema cu cele intermediare, intrucat ploaia s-a oprit, iar pista a inceput sa se usuce.
Pilotul echipei McLaren a judecat astfel cu calm situatia si nu si-a asumat un risc inutil de a termina cursa cu pneuri de ploaie extreme. Englezul a coborat pana pe locul 8, insa a urcat pe 7 dupa ce a trecut de Webber. El a ajuns astfel chiar in saptele lui Massa, insa nu a reusit sa il atace imediat din cauza pistei aproape uscate.
VETTEL: O CURSA ANONIMA, O VICTORIE MAGISTRALA
Desi Hamilton a tinut capul de afis al cursei prin cursa de recuperare absolut fantastica pe pista umeda, un merit deosebit il are tanarul german Sebastian Vettel.
Pilotul Scuderiei Toro Rosso a avut parte de cursa excelenta, lipsita de emotii, iar germanul a reusit sa-si pastreze calmul pe parcursul unei curse in care nu a cedat prima pozitie decat in momentul intrarilor la boxe.Vettel obtine astfel o victorie de rasunet pe celebrul circuit de la Monza, devenind totodata cel mai tanar pilot care castiga un Mare Premiu de Formula 1. Vettel a demonstrat astfel ca are un viitor stralucit in fata, prestatia sa pe pista la varsta de numai 21 de ani fiind graitoare in acest sens.
Emotia care l-a cuprins pe Vettel in momentul in are a trecut linia de sosire este demontrata dedialogul pe care l-a purtat cu inginerul sau. Acesta i-a transmis formal prin radio "You've won the Italian Grand Prix", iar replica lui Vettel a venit prompt: "I don't know what to say. I don't have any words...".
Locul 2 a fost ocupat de Heikki Kovalainen, care la fel ca si Vettel a avut o cursa lipsita de emotii. In stilul sau caracteristic, finlandezul a pilotat linistit pe tot parcursul cursei, nefiind implicat in niciun duel de anvergura.
Robert Kubica a profitat de singura sa oprire la boxe si a ocupat ultima treapta a podiumului. Alonso si Heidfeld au adoptat si ei o strategie similara, reusind sa termine pe locurile 4 si, respectiv, 5.
HAMILTON, INCAPABIL SA TREACA DE MASSA
Locul 6 i-a revenit lui Massa, care si-a demonstrat limitele pe ploaie, nereusind sa urce nicio pozitie fata de locul de pe care a plecat in cursa. Brazilianul poate fi insa multumit de acest rezultat, intrucat a reusit sa-i tina piept pe final lui Hamilton, care a finalizat cursa pe locul 7. Prin prisma acestui rezultat, Massa s-a apropiat s-a apripiat la un singur punct de Hamilton in clasamentul general.
Ultimul punct pus in joc a fost acontat de Webber, in timp ce Raikkonen a terminat doar pe locul 9, in afara punctelor.
In ciuda ploii din startul cursei, cursa de la Monza a consemnat un singur abandon, trecut in dreptul lui Fisichella.
Cel mai rapid tur de pista a fost realizat de Kimi Raikkonen, finlandezul fiind cronometrat cu 1:28.047 in turul 53.
Rezultatele complete ale cursei pot fi vizualizate aici.
Urmatoarea cursa se va desfasura in Singapore pe 28 de septembrie si va marca o premiera, urmand sa fie primul Mare Premiu din istoria Formula 1 care are loc pe timp de noapte.
11 SpeedGeorge +15930 +485 +13315 +602 +17 50 30299
12 PAUL30 DRIVE TEAM +15715 +295 +13611 +534 +65 0 30220
13 F1 Champ Team +16403 +477 +12677 +468 +188 70 30143
14 Scuderia_Ferrarii +15928 +278 +13071 +418 +282 25 29952
1
Cum este posibil ca unii sa depaseasca 50 de puncte?????
Este a doua etapa cind semnalez pariuri cu sume mai mari decit cele permise (daca doriti va pot trimite screenshots cu pariuri mai mari decit cele permise) ! Este atit de greu sa se ia masuri ? Chiar dorm programatorii dumneavoastra ? Angajati altii, daca nu fac fata... Pot sa va recomand altii ...
asa am luat "doar " locul 2.
"Cel mai rapid tur de pista a fost realizat de Kimi Raikkonen, finlandezul fiind cronometrat cu 1:28.047 in turul 53."
PS: CMRT NU castiga o cursa! Altfel... sa ma scuzati, eu nu mai intru in polemici ptr ca... CURSA ASTA SPUNE TOT!
Cele mai sincere felicitari pentru Sebastian. A inceput pe o masina slaba si acuma ne demonstreaza cu adevarat talentul lui, daca si pe Lewis l-as fi vazut facand exact acelasi lucru, m-as fi asteptat ceva de la el. Dar conditiile sunt exact opuse si din pacate, toti marii campioni din Formula 1 au fost piloti foarte talentati care au inceput pe masini slabe si sau foarte slabe. De aia toti piltoii care au inceput pe masini puternice au ramas niste anonimi in Formula 1.
Exista o sansa ca Felipe chiar sa ia acest titlu. Si daca este numai on conjunctura favorabila si daca este numai o intamplare, si daca nu stie sa conduca pe ploaie, nu este prima data cand astfel de evenimente se intampla! :)
Oricum cea mai mare dezamagire este legata de Kimi, care pur si simplu nu are curaj sa se lase de Formula 1. In contractul lui are o clauza in case se stipuleaza ca are optiunea de a-si prelungi contractul, el de unul singurl, cu 2 ani, ceea de teama lui Fernando a si facut. Din pacate, sper ca Luca Di Montezemolo se va trezi dupa aceste curse si anul viitor vom avea o alta echipa de piloti. Pur si simplu aceasta formula este o rusine atat pentru pedigriul Ferrari cat si pentru mandria fanilor acestei echipe. Ferrari are bani sa aduca pe cine vor. Iar Sebastian, Fernando, Robert sunt tot atatea optiuni pentru o echipa care doreste ca castige.
In acelasi timp se observa ca la McLaren doar Lewis este pilotul care conteaza, Kova este pur si simplu al doilea pilot al echipei. Cu el sau fara el, echipa tot pe Lewis va miza.
O cursa superba cu multe dapasiri foarte frumoase si foarte violente dar si cateva dueluri interesante.
Bravo Sebastian! :) Forza Ferrari !
Daca el va fi noul campion mondial atunci chiar va fi o mare nedreptate..Mirco scuza-ma ai perceput cursa intr-un mod gresit..Kovalainen slab si el..
Cand pilotezi o masina peste monopostul lui Vettel n-ai voie sa pierzi..
Bine k Hamilton poate face singur diferenta.. Nu vad cum l-ar putea ajuta Kovalainen.. In opinia mea cei m buni piloti de F1 sunt :Hamilton ,Alonso ,Kubica,Raikkonen..
care au dezamagit.. k de obicei cei care tin cu Ferrari nu prea stiu sa fie obiectivi..
Jolerto poate Lewis nu este un zeu insa este un pilot exceptional..dar nu stiu de ce ma obosesc sa conving fanii Ferrari de acest lucru..Putini dintre suporterii acestei echipe au puterea sa recunoasca cand un pilot al altei echipe este mai bun..
A obtinut 2 puncte venind de pe locl 15 , intr-o cursa pe ploaie..Ma indoiesc k Massa ar fi reusit acest lucru..Oricum prea putine lucruri face Massa pe pista..
noroc cu deciziile comisarilor de cursa care-i mai ofera cate o victorie..
Cand o sa auzim asemenea comentariu despre massa? Am auzit eu gresit la TV,sau citez:"massa nu e de calibrul lui Alonso,Raikkonen sau Hamilton"..........
Poate cineva sa traduca ce`a zis asta?:))) Voi chiar nu puteti sa acceptati faptul k Lewis a fost imperial la Monza? Cred ca nici daca iese campion mondial nu`l vedeti ca pe un pilot de exceptie. Despre Kimi.....ce sa mai zic...sau despre Massa care s`a chinuit cu Rosberg de ziceai ca Rosberg piloteaza la Ferrari:)))