Montezemolo va discuta cu Mosley despre bugetul maxim
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Intentia Federatiei Internationale de Automobilism de a crea doua seturi de reguli tehnice pentru echipe incepand din 2010 a starnit nemultumirea constructorilor, dar si a team-urilor independente.
Situatia tinde sa devina si mai grava dupa ce Toyota a anuntat sambata ca nu va concura in Formula 1 anul viitor daca regulamentul nu va fi modificat.
Sefii echipelor s-au reunit duminica dimineata in motorhome-ul Toyota de la Barcelona pentru o discutie de doua ore pe aceasta tema, iar la finalul intalnirii presedintele Toyota, John Howett, a avut mai multe discutii cu Bernie Ecclestone, detinatorul drepturilor comerciale ale Formulei 1.
Potrivit declaratiilor ulterioare ale lui Howett, Luca di Montezemolo, presedintele Ferrari si al FOTA, va avea o intalnire privata cu Max Mosley, presedintele FIA, pe parcursul urmatoarelor 10 zile, pentru a ajunge la un numitor comun in privinta regulamentului tehnic.
"Din cate am inteles, Luca di Montezemolo si Max Mosley se vor intalni in perioada urmatoare.
Nu am avut sansa sa vorbesc cu el, dar cred ca este posibil sa se intalneasca in urmatoarele 7 sau 10 zile", a declarat Howett citat de publicatia Autosport.Oficialul britanic a dezvaluit ca echipele au discutat in cadrul intalnirii de duminica despre masurile prin care costurile pot fi reduse, insa a evitat sa precizeze care a fost concluzia finala. "Chiar nu stiu. Tot ce pot sa spun este ca am avut o intalnire foarte constructiva in cadrul FOTA in aceasta dimineata. A fost vorba despre continuarea procesului pe care l-am inceput in acest an. Am reusit sa reducem costurile cu 35-40% si continuam sa analizam deciziile pentru 2010 si 2011. Apoi vom face o propunere forului mondial".
Howett sustine ca bugetul unei echipe de Formula 1 este de cel putin 150 de milioane de lire sterline, in contextul in care FIA propune o limita de numai 40 de milioane de lire sterline. "Toyota nu agreaza ideea unui dublu-regulament. Este evident ca ar trebui sa concuram cu un buget de 40 milioane de lire pentru ca masina ar fi mai rapida.
Iar daca motoarele si sistemul KERS sunt excluse din bugetul maxim vorbim probabil de un buget de 150 de milioane de lire sau chiar mai mult. Este o situatie foarte confuza care trebuie clarificata".Via | Autosport
Comentarii (2)