Montezemolo: "Ferrari va rămâne în F1 doar dacă se schimbă regulamentul"
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Ferrari a lansat un nou atac la regulamentul tehnic al Formulei 1 prin vocea preşedintelui Luca di Montezemolo, care critică influenţa majoră a aerodinamicii în performanţele monopostului.
Acesta considera că performanţele motorului şi a celorlalte componente mecanicie şi electronice trebuie să aibă o importanţă mai mare, întrucât acesta este motivul pentru care constructorii aleg să participe în această competiţie.
"Formula 1 este încă viaţa noastră, dar fără Ferrari nu ar exista Formula 1, la fel cum Ferrari ar fi diferit fără Formula 1. Putem fi foarte răbdători, dar există condiţii precise pentru ca noi să ne continuăm munca. Nu concurăm doar pentru publicitate, ci şi pentru cercetare avansată: motor, şasiu, componente mecanice, electronică şi aerodinamică. Nu este atât de bine că 90% din performantă se bazează exclusiv pe aerodinamică", a declarat italianul.
În plus, Montezemolo a reiterat dorinţa de a introduce mai multe sesiuni de teste în timpul sezonului şi de a permite echipelor de top să concureze cu trei monoposturi.
"Construim maşini, nu elicoptere, rachete sau avioane.
Nu trebuie să repetăm excesul de acum câţiva ani, dar nici să fim în ipostaza de a nu putea oferi oportunităţi pentru tinerii pe care îi aducem în Academia de Piloţi. În fine, există problema celui de-al treilea monopost. Credem că interesul fanilor, al presei şi al sponsorilor al creşte dacă ar exista mai multe monoposturi competitive decât monoposturi care sunt la două-trei secunde în urmă", a adăugat el.În acest context, Montezemolo a lăsat să se înţeleagă că Ferrari ar putea părăsi Formula 1 în cazul în care regulamentul sportiv şi tehnic nu se va schimba. "Dacă Formula 1 vrea încă Ferrari, trebuie să se schimbe şi să fie punctul de referinţă al cercetării şi să ţină ochii pe costuri. Nu suntem în Formula 1 ca sponsori, ci în calitate de constructori", a încheiat el.
Via | Ferrari
Cat despre a treia masina si antrenamente, cred ca FIA, dupa esecul inregistrat de cele 3 noi echipe, ar trebui sa ia in serios aceasta propunere. Este evident ca echipele mari nu mai au probleme de finantare, iar nivelul intrecerii ar trebui sa creasca. 2-3 sesiuni de antrenamente in Europa (poate pe circuitele care nu mai au GP) si al treilea monopost din 2013 (cand se pun motoare noi) ar fi un lucru bun.
Cred ca RB a avut aceleasi restrictii. Diferenta a facut-o AN. Din pacate Ferrari nu au (avut) un inginer la nivelul lui AN.
Ar fi foarte interesant daca s-ar elimina majoritatea restrictiilor si ar ramane doar doar cele legate de siguranta pilotului si costuri.