Monoposturile vor fi cu două secunde mai lente în 2011

De Daniel Popescu
Publicat Vineri, 14.05.2010
Monoposturile de F1 vor fi cu aproximativ două secunde pe tur mai lente în sezonul 2011 din cauza interzicerii dublu-deflectoarelor.

Echipele au decis să interzică utilizarea dublu-deflectoarelor începând din sezonul 2011, scopul principal fiind reducerea costurilor şi îmbunătăţirea şanselor de depăşire.

Măsura va avea un efect radical în privinţa performanţei generale a monoposturilor, iar Christian Horner anticipează ca timpii pe turul de circuit vor scădea cu aproximativ două secunde.

"Anul trecut am introdus dispozitivul la Monaco şi dacă facem o comparaţie până astăzi evoluţia este monumentală. Simulările sugerează că s-au câştigat aproximativ două secunde, poate chiar mai mult. Aşa că dublul-deflector contribuie enorm la performanţă. Bineînţeles că a avut un efect enorm asupra grupului de control, pentru că ce şi-au propus ei să atingă a fost concentrat pe spatele monopostului şi, evident, dublul deflector are un impact enorm", a declarat şeful echipei Red Bull Racing.

Dispozitivul, pionierat de Brawn GP, Williams şi Toyota la începutul lui 2009, a condus la creşterea semnificativă a forţei de apăsare aerodinamică, astfel că piloţii s-au văzut în ipostaza de a nu putea efectua depăşiri din cauza fluxului de aer generat de monopostul din faţă.

Teoretic, problema ar trebui să fie rezolvată cel puţin parţial în urma renunţării la acest sistem, însă Horner anticipează ca inginerii vor descoperi metode alternative pentru recuperarea unei părţi din forţa de apăsare aerodinamică care va fi pierdută.

"Interzicerea dublului deflector va reprezenta o mare schimbare şi va fi o provocare interesantă.

Inginerii tind să fie creativi şi sunt sigur că vor recupera o parte, dar cu siguranţă anul viitor vom avea o reducere semnificativă a forţei de apăsare aerodinamică", a adăugat Horner la conferinţa de presă găzduita joi de FIA.

Via | FIA

Comentarii (3)

  • prostie
    interzicerea va fi o mare prostie pentru ca toata lumea va renunta la el deci la fel raman si masinile (ma refer la diferentele intre ele)
    1 3
  • @eu
    Scopul interzicerii este de a creste sansele de depasire, acesta si a fost scopul schimbarii configuratiei monoposturilor incepand cu anul trecut. Au devenit "prea aerodinamice"

    Cred in continuare ca a fost mare prostie si acceptare F-duct-lui - "inovatie" care "gaureste" monopostul, genereaza costuri suplimentare, reduce siguranta in F1 (probabil cel mai important motiv) si lipsa de aplicativitate in industria auto
    3 1
  • F1-zone
    subiect articol
    Cyrus-Cam asa stau lucrurile
    3 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru