Monoposturile "urâte" vor deveni mai frumoase în 2013
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Noul design al monoposturilor pentru sezonul 2012 a fost aspru criticat de fani şi presa internaţională din cauza necesităţii de a coborî semnificativ nasul în raport cu restul şasiului, iar acest lucru determină FIA să ia în calcul o nouă modificare a regulamentului tehnic.
Deşi problema va dispărea de la sine în 2014 după schimbarea radicală a regulamentului tehnic şi introducerea noilor motoare V6 de 1.6 litri, forul mondial intenţionează să aducă noi schimbări regulamentare în perspectiva sezonului 2013, pentru ca aspectul estetic al monoposturilor să fie mai puţin deranjant.
"Vom discuta despre asta, fără niciun dubiu. În 2014 regulile vor fi mult, mult mai diferite, iar nasurile vor fi mult mai coborâte, aşa că îmi imaginez că această problemă va dispărea în 2014. Dar sigur că voi pune această problemă pentru 2013 în cadrul Technical Working Group când ne întâlnim data viitoare. Toată lumea ar vrea să vadă ceva mai frumos", a declarat Charlie Whiting, directorul de curse al FIA.
Potrivit mai multor surse, FIA a propus la sfârşitul anului trecut ca şi înălţimea maximă a sasiului să fie mai coborâtă decât în 2011, cu scopul de a evita apariţia actualului design, însă echipele nu au reuşit să ajungă la un acord comun pe marginea acestui subiect.
De altfel, se anticipează că modificarea vizată pentru 2013 prevede tocmai scăderea înălţimii maxime a şasiului pentru a ajunge la un nivel comparabil cu înălţimea nasului.Pe de altă parte, Whiting a sugerat că sistemul Drag Reduction System (DRS) va rămâne în regulamentul tehnic cel puţin până în 2014, chiar dacă vor exista unele modificări în privinţa modului de funcţionare al acestuia.
"DRS va rămâne atât timp cât este inclus în regulament. În Australia există o a doua zonă (n.r - în 2011 a existat o singură zonă DRS), iar în China şi Belgia zonele DRS vor fi scurtate. La Barcelona zona DRS va fi prelungită cu 50 de metri, iar în Canada nu va mai exista a doua zonă, la fel ca la Valencia. La Monza cele două zone vor fi mai lungi. Pentru celelalte circuite suntem satisfăcuţi (n.r - de modul în care s-a implementat anul trecut)", a mai precizat britanicul.
Via | Autosport | Motorsport
Cand Mika Hakkinen v-a spus asta nu l-ati inteles
http://formula1.automarket.ro/stiri/hakkinen-fanii-trebuie-sa-inteleaga-formula-1-29679.html