Una dintre temeri este însă că noile monoposturi vor fi semnificativ mai lente decât cele din sezonul 2013, ca efect direct al acestor schimbări. Gary Anderson, analistul tehnic al postului britanic de televiziune BBC, anticipează că un monopost va pierde aproximativ patru secunde pe tur în sezonul următor comparativ cu performanţele din 2013.
"Noul regulament aerodinamic costă 1.5-2 secunde pe tur. Creşterea masei monoposturilor (n.r - de la 642 la 690 de kilograme) costă alte 1.5 secunde, iar pneurile Pirelli mai dure vor costa încă 0.5 secunde. În concluzie, monopostul va fi 'frânat' cu 3.5-4 secunde pe tur", a declarat el pentru publicaţia germană Sport Bild.
Cu toate acestea, Anderson consideră că echipele vor înregistra progrese semnificative într-o perioadă scurtă de timp, astfel că până la finalul sezonului vitezele vor fi comparabile cu cele din sezonul recent încheiat."Experienţa demonstrează că panta de dezvoltare este foarte abruptă la începutul unei noi ere a regulamentului.
Curând, monoposturile vor fi la fel de rapide ca înainte", a adăugat el.Sport Bild a publicat şi o ipoteză de design pentru monopostul Red Bull din sezonul 2014, realizată de reputatul jurnalist tehnic Craig Scarborough pe baza noului regulament tehnic.
Via Sport Bild
din farful tehnologiei a ajuns imediat mai jos decat GP2 nu mai vb ne motociclete, foarte pacat chiar ma uitat cu placere la F1 mai ales pt ca aice era cea ce fiecare echipa are mai bun
VO FI MASINILE mai lente?
Indicatorii arata ca pachetul motoarelor va ajunge foarte aproape de aceeași putere ca și cele de acuma, dacă nu un pic mai mult.
În termeni de performanță, mașinile vor pierde 10-15% din forta de apasare, Ca o estimare aproximativă 10%, inseamna o secunda pe tur. Ele vor fi de asemenea, cu 50 de kilograme mai grele, ceea ce echivaleaza cu inca o scadere de aproximativ 1.5 secunde .
Deci, masinile ar putea începe sezonul cu aproximativ trei-patru secunde ,sau cam asa ceva, mai lent decât anul trecut(2013).
Dar, odată ce echipele deslusesc schimbarile din jurul valorilor fortei de apasare la aripilie fata, o parte (din secundele prierdute) vor fi recuperate - mai mult de o secundă în timpul sezonului.
Dar va depinde mult si de pneuri. Pirelli este preocupat de cerintele de cuplu ale noilor motoare și poate va fi mai conservatoare, ceea ce ar ridica suplimentar timpii pe ture.
sursa:
http://www.bbc.com/sport/0/formula1/25158104
pe scurt, la inceput pot pierde pana la 4 secunde pe tur fata de performantele din 2013, din care se va recupera (in opinia lui Gary Anderson) in jur de 1 secunda dealungul sezonului.
asadar masinile din 2014 sigur vor fi mai lente decat in 2013 si nici pana la sfarsitul sezonului nu vor reusi sa se apropie de timpii din 2013.
Sunt curios Pirelli ce va decide, pneuri lente care dureaza, sau pneuri ultra-grip care necesita 3-4 intrari la boxe
abia astept sezonul 2014!!!!
Formula 1 mereu a suferit la capitolul spectacol. Degeaba va plangeti. Daca vreti spectacol, uitati-va la motociclism, Nascar... Formula 1 e despre strategii, jocuri politice, bani, afaceri, sponsori, din ce in ce mai putin despre riscurile pe care si le asuma pilotii sau echipele.
Cum spunea cineva zilele trecute, Formulei 1 ii lipsesc eroii. Cred ca pilotii au incetat sa mai fie eroi odata cu moartea lui Senna. Au mai fost cativa prin anii 90 care mai riscau, insa de prin 2000 pauza...
Masini mai lente, mai multa siguranta. Cred ca F1 a devenit mult prea sigura... Un Senna nu cred ca ar mai fi gasit pasiune intr-o astfel de competitie.