Sezonul 2014 va include câteva schimbări majore ale regulamentului tehnic, cea mai importantă fiind trecerea la motoare V6 de 1.6 litri şi introducerea unui nou tip de tehnologie pentru recuperarea energiei.
Noutăţile vor conduce la creşterea greutăţii monoposturilor, element evidenţiat de FIA prin anunţul potrivit căruia greutatea maximă admisă a monoposturilor va fi mai mare peste doi ani.
Publicaţia germană Auto Motor und Sport susţine că FIA se aşteaptă ca noile motoare şi greutatea mai mare să aibă un impact major asupra performanţelor, monoposturile urmând să fie cu până la cinci secunde mai lente pe un tur de circuit.
De altfel, sursa citată afirmă că acesta este şi motivul pentru care FIA a renunţat la schimbările aerodinamice prevăzute iniţial tot pentru 2014, de teamă că performanţele monoposturile să nu scadă cu mai mult de cinci secunde pe un tur de circuit.FIA ar fi luat o astfel de decizie pentru ca monoposturile de Formula 1 să rămână mai rapide decât prototipurile de la Le Mans sau monoposturile din IndyCar.
Via Motorsport
Eu am in garaj un "romb" care are 1,6 dar e 16V. Nici macar nu- pot inscrie in F1 in 2014 ? Care este logica la "evolutia" (ca sa nu scriu involutia) asta a F1 ?
De ce trebuie sa fie monoposturile tot mai lente ? Parca formula 1 insemna vitzeza si adrenalina. Nu mai e asa ?
Ce vor cei de la FIA ?