Potrivit unei analize realizate de publicaţia germană Auto Motor und Sport, noile monoposturi vor fi mai rapide pe liniile drepte, având potenţialul de a atinge o viteză maximă de 370 de km/h la Monza, comparativ cu viteza maximă actuală de "numai" 350 km/h.
În schimb, noile monoposturi vor fi mai lente în viraje, element care va contribui la o schimbare importantă a stilului de pilotaj.
De asemenea, întrucât cuplul va fi de aproximativ două ori mai mare, pneurile de pe puntea spate vor fi solicitate mai mult. Acesta este şi motivul pentru care Pirelli propune o mărire a lăţimii şi a diametrului pneurilor spate, sugestie apreciată deja de cei de la Mercedes.În schimb, Ferrari, Red Bull şi McLaren se opun deja acestei măsuri şi îşi justifică atitudinea prin creştea costurilor de dezvoltare, întrucât suspensiile spate ar trebui modificate.
"Transmisiile de anul viitor sunt construite pe baza actualelor dimensiuni ale pneurilor.
Dacă mărim diametrul pneurilor va creşte şi cuplul. Intervenţiile de ultim moment asupra dezvoltării componentelor ar fi prea costisitoare", a precizat Martin Whitmarsh, şeful echipei McLaren.Pirelli va lua o decizie finală cu privire la posibilă modificare a pneurilor spate după ce va primi date despre noile monoposturi de la toate cele 11 echipe înscrise în competiţie.
Oricum, daca si la anul se lupta pt locul 5 la constructori, tare mi-e ca actionarii McLaren o sa-l cam zboare pe dl Withmarsh.