Din punct de vedere teoretic, justificarea este simplă: unica evacuare disponibilă în prezent pe monoposturi este folosită atât pentru evacuarea gazelor de eşapament, cât şi pentru producerea sunetului. În cazul unei implementări cu două evacuări, una dintre ele va fi utilizată pentru eliminarea gazelor de eşapament, în timp ce a doua va fi folosită exclusiv pentru furnizarea sunetului direct de la motor.
"Orice soluţie care îmbunătăţeşte sunetul este binevenită. Nu vreau să fiu negativist.
Sper doar că soluţia va fi suficientă", a declarat Cyril Abiteboul, directorul executiv al celor de la Renault. Propunerea pentru utilizarea a două evacuări va fi trimisă spre aprobare Grupului de Strategie. În cazul în care va fi votată cu majoritate de voturi, propunerea va trebui validată în unanimitate de Comisia F1 înainte să fie ratificată de Consiliul Mondial al FIA în luna iulie.În urmă cu un an, un experiment pentru îmbunătăţirea sunetului prin utilizarea unei evacuări în formă de pâlnie s-a soldat cu un eşec lamentabil.
Grupul de Strategie a propus deja pentru 2016 ca echipele să aleagă în mod individual cele două compoziţii de pneuri pe care să le folosească într-un Mare Premiu, soluţie criticată vehement de Pirelli. În plus, există o serie de propuneri radicale pentru sezonul 2017, inclusiv reintroducerea realimentărilor cu carburant.
Via Motorsport
Pacat de sportul asta! Imi aduc aminte cum prin anii de scoala, prin '90 imi faceam temele la birou cu un ochi in caiet, celalalt la ceas asteptand cu nerabdare sa inceapa Formula1! Azi... nu stiu daca sa-l mai numesc "sport" sau centru de afaceri!
Vor veni unii care iti vor spune ca nu stii ce vorbesti si ca ei se uita de 1900 de ani la Formula 1. Ca e la fel de interesant de pe vremea luptelor lui Senna cu Mansell sau Schumacher cu Hill si Hakkinen. Iar ca odata cu aparitia noi tehnologii, trebuie sa evolueze si F1. Doar ca F1 evolueaza cu tehnologia, iar regulamentul taie orice farmec ar putea aduce tehnologia (cu toate ca nu vad niciun farmec in depasi cauzate de gume roase, de depasirea cu DRS si nici interzicerea de a se apara mai mult de o data la o tentativa de depasire).
Categoric, sunt convins ca exista asa ceva. Dar n-are rost sa-ti obosesti mintea cu din astia, ba mai mult, unul din citatele celebre (imi place sa citesc din astea) spunea ca nu e semn de sanatate daca te poti adapta usor intr-o societate bolnava. Asa ca sa zica ce or vrea si cat or vrea, iar pe noi sa ne doara undeva! ;)
Scuze de off-topic.
si despre ce vorbiiti cu apararea doar o data?!
Cei care urmaresc cursele la TV normal ca nu au sunetul din cauza celor care transmit. Daca dai (pe Sky) de exemplu pe camera on-board fara comentarii se aude motorul chiar foarte frumos.
Iar cei care merg la curse (si le si urmaresc) ma indoiesc ca duc dorul dopurilor de urechii in tribune. Anul trecut a fost primul dupa multi ani in care puteai vorbi cu persoana de langa tine in tribune (Ungaria si Austria)
Conform actualului regulament, din motive de "siguranta" pilotul care este depasit nu are dreptul sa faca decat o singura schimbare de directie in vederea blocarii celui care vrea sa il depaseasca. A doua blocare in decursul respectivei tentative de depasire este penalizata de oficiali (nu stiu la ce categorie incadreaza fapta: pilotaj periculos sau blocare ilegala).