Monaco: Hamilton triumfa dupa o cursa nebuna!
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
O ploaie slaba s-a abatut asupra circuitului de la Monaco cu numai cateva minute inainte de startul cursei. In marea lor majoritate, pilotii au optat pentru pneuri intermediare. Primele probleme tehnice au aparut inca de la turul de incalzire, cand Heikki Kovalainen nu a putut porni monopostul. Astfel, finlandezul a fost nevoit sa plece in cursa de pe linia boxelor.
Felipe Massa a avut un start perfect, reusind sa-si mentina prima pozitia castigata in calificari. In schimb, Kimi Raikkonen a avut un start ezitant, iar Lewis Hamilton a profitat din plin si a reusit sa treaca de campionul mondial.
In spate, Fernando Alonso a castigat o pozitie devansadu-l pe Nico Rosberg, in timp ce Jenson Button a lovit spatele monopostului BMW-Sauber pilotat de Nick Heidfeld. Englezul a fost nevoit sa intre la boxe si a iesit pe pista pe ultimul loc. Nico Rosberg a avut si el un contact cu Alonso, iar germanul a inlocuit nasul masinii.
McLaren Mercedes au suferit o noua lovitura in turul 6, cand Lewis Hamilton a pierdut controlul volanului si a lovit glisierele de protectie. Impactul nu a fost foarte puternic, insa a avariat roata dreapta-spate, iar englezul a fost obligat sa intre la boxe.
Desi recunoscut drept un as pe ploaie, Alonso a avut parte de un accident similar cu cel al lui Hamilton, fiind la randul sau nevoit sa treaca pe la boxe in turul 8. Intre timp, David Coulthard nu a reusit sa controleze monopostul Red Bull si a lovit glisierele de protectie. Imediat in spatele sau se afla pilotul Torro Rosso, Sebastien Bourdais, iar francezul nu a putut evita impactul cu pilotul scotian. Astfel, cei doi piloti au fost primii care au abandonat in cursa de la Monte Carlo. In urma accidentului, Safety Car-ul si-a facut aparitia pe circuit pentru prima oara.
Ferrari au inceput sa aiba si ei parte de surprize neplacute incepand din turul 11, cand Kimi Raikkonen a primit o penalizare "drive through" pe la boxe. Motivul a fost insa unul mai putin obisnuit: finlandezul nu si-a montat pneurile pe monopost in limita celor 3 minute inainte de start. De penalizarea sa a profitat din plin Hamilton, care a urcat pe locul 3, in timp ce Raikkonen a scapat destul de ieftin dupa penalizare, iesind chiar in spatele rivalului sau de la McLaren.
Doua tururi mai tarziu, Alonso a incercat sa treaca de Heidfeld in arcul de par, insa cei doi s-au ciocnit si au fost nevoiti sa intre la boxe pentru reparatii. Cei doi au revenit pe pista in coada plutonului. In turul 15, Massa a pierdut controlul volanului in virajul Ste Devote si a fost norocos ca a avut un spatiu destul de larg de esapare. Brazilianul nu a lovit nimic si a putut reveni repede pe circuit, insa Robert Kubica a fost suficient de apropae pentru a prelua conducerea cursei.
La intrarea in turul 18 al cursei ploaia s-a oprit complet, iar ulterior pista a inceput sa se usuce, mai ales pe traiectoria ideala. Marea surpriza a primei parti a cursei a fost clasarea pilotului Force India, Adrian Sutil, pe locul 6, in fata lui Jarno Trulli si Rubens Barrichello. Pe masura ce conditiile pistei s-au imbunatatit, pilotii au inceput sa stabileasca succesiv timpi tot mai buni pe un tur de circuit.
Kubica a dat startul sarabandei intrarilor la boxe in turul 26. Polonezul a ales sa ramana cu pneurile standard de ploaie si a iesit pe circuit pe locul 4, in spatele lui Raikkonen. Situatia s-a schimbat insa dupa numai cateva secunde, intrucat Raikkonen a lovit zidul si si-a deteriorat aripa fata, petrecand 16 secunde la standuri. Campionul mondial nu a pierdut insa prea mult timp, iesind pe locul 6, in spatele lui Webber si, surprinzator, Sutil.
Massa a realimentat cu combustibil abia in turul 33, alegand in continuare pneurile standard de ploaie. Brazilianul a reusit sa iasa in fata lui Kubica, in timp ce Hamilton a devenit lider. Kovalainen si-a continuat cursa agonizanta si a iesit de la boxe pe locul 17, avandu-l in spatele sau doar pe Nick Heidfeld. Sutil a surprins din nou publicuul in turul 37, cand a reusit sa stabileasca cel mai bun timp pe un tur de pista. Coechipierul sau mult mai titrat, Giancarlo Fisichella, a fost nevoit sa abandoneze in turul 40, terminand prematur al 200-lea Grand Prix din cariera.
Hamilton s-a mentinut fara probleme pe prima pozitie si a reusit sa-si mareasca considerabil avansul. astfel, direferenta fata de Massa a crescut la aproximativ 25 de secunde, fara ca britanicul sa fi operat o realimentare programata. In turul 49, Piquet Jr a intrat la boxe fiind nemultumit de monopostul sau. Totusi, la scurt timp dupa ce a revenit pe pista, brazilianul a pierdut controlul volanului si a fost nevoit sa abandoneze. In spate, Kubica s-a apropiat la mai putin de o secunda de Massa. Intre timp, Webber a intrat la boxe, iar Sutil a profitat si a urcat pe locul 4.
Cu 25 de tururi inainte de final Robert Kubica a efectuat a doua oprire la boxe, polonezul revenind pe circuit tot pe locul 3. Lewis Hamilon a realimentat in acelasi tur si a reusit sa iasa in fata lui Felipe Massa, chiar daca brazilianul efectuase doar o intrare la boxe. Massa a intrat insa si el la boxe 3 tururi mai tarziu, iar Kubica a reusit la limita sa ii ia fata, instalandu-se pe locul al doilea. Astfel, in fata polonezul s-a aflat doar Hamilton, insa britancul avea un avans de circa 40 de secunde.
In turul 62, Nico Rosberg a avut parte de un accident violent. Germanul nu a reusit sa franeze la timp la iesirea din tunel, iar masina sa s-a izbit de glisierele de potectie, fiind ulterior proiectata in zid.
Numeroase ramasite ale monopostului Williams s-au imprastiat pe pista, ceilalti piloti facand practic slalom printre acestea. Safety Car-ul a intrat pentru a doua oara pe pista, astfel ca avantajul de peste o jumatate de minut al lui Hamilton in fata lui Kubica a fost anulat.Cursa s-a reluat in turul 67, iar spectacolul a reinceput. La iesirea din celebrul tunel monegasc, Raikkonen a incercat o depasire, insa a pierdut controlul volanului si a intrat in spatele monopostului lui Adrian Sutil. Campionul mondial a ramas fara aripa fata si a intrat la boxe, la fel ca si pilotul echipei Force India. Raikkonen a revenit pe circuit pe locul 9, insa Sutil nu a mai putut continua cursa si a fost obligat sa abandoneze. Tanarul pilot german a ratat astfel sansa unica de a termina pe locul 4 cursa de la Monaco, spre marea dezamagire a intregului staff Force India.
Intre timp, Hamilton s-a distantat in fruntea cursei la cateva secunde bune fata de Massa. Numeroasele intreruperi ale cursei precum si ploaia din debutul cursei a facut ca timpul sa treaca foarte repede, iar pilotii nu au reusit sa ajunga la finalul celor 78 de tururi in timpul regulamentar de doua ore.
Astfel, Lewis Hamilton a trecut primul linia de sosire dupa 76 de tururi si a castigat pentru prima oara la Monaco, instanadu-se in fruntea clasamentului general. Podiumul afost completat de Robert Kubica si Felipe Massa, in timp ce Mark Webber a incheiat pe locul 4.
Sebastian Vettel a profitat de numeroasele abandonuri si a terminat surprinzator pe locul 5, urmat de Rubens Barrichello si Kazuki Nakajima. Heikki Kovalainen si-a adjudecat ultimul punct pus in joc, in timp ce campionul mondial Kimi Raikkonen a terminat pe un dezamagitor loc 9. Fernando Alonso a sosit al 10-lea, in fata Jenson Button si Timo Glock. Pilotul german al echipei Toyota a reusit astfel sa-l devanseze pe coechipierul sau, Jarno Trulli, care a terminat pe 13. Ultimul loc in cursa i-a revenit lui Nick Heidfeld, pozitia germanului contrastnad puternic cu performanta realizata de Kubica.
Surprinzator sau nu, doar 6 piloti au abandonat in aceasta cursa, acestia fiind Sutil, Rosberg, Piquet Jr, Fisichella, Coulthard si Bourdais.
Cel mai rapid tur de pista a fost realizat de Kimi Raikkonen in turul 74, finlandezul fiind cronometrat cu 1:16.689.
Rezultatele complete ale cursei pot fi vizualizate aici .
HAMILTON THE BEST!
Ce probleme?
De ce ameninti?
LOSER
pkt de kimmi si alonso, piloti adevarati :(...si pacat de sutil....bravo vettel ;) bravo kubica ;)
o zi buna ;)
massa a gresit foarte putin si a pierdut mult
hamilton a gresit foarte mult si a castiga mult - pur si simplu a avut noroc, cred ca a mancat ceva innainte de start
totusi massa termina pe 2 daca la ultima oprire mecanicii nu ar fi dat-o in bara cu schimbul de cauciucuri
pur si simplu dezamagitori cei doi campioni mondiali, care au facut greseli foarte multe si foarte grave
regrete pt sutil, chiar insemna ceva pt el locul 4, dar se pare ca raikonnen nu a fost de acord
P.S.
ham bucurate cat mai poti de locul 1, pt. ca nu vei sta prea mult acolo
cursa asta a fost doar o exceptie
FERRARI IT WAS, IT IS AND IT WILL BE THE BEST TEAM IN THE WORLD
Oricum in cel mai rau caz pentru Ferrari iese Massa campion si in cel mai bun caz... iese Kimi ceea ce ar fi super ;) Oricum vin niste curse interesante in care avem mare sanse.
Pentru mine... castigatorul moral al cursei este Sutil, care a condus bestial, a avut noroc si din pacate a avut su un mare nenoroc.... eh... Kimi... stie el ce a gresit acolo ):
P.S. Massa a avut doar o oprile la standuri... dar din pacate asta l-a incetinit si implicit a mers foarte greu. In mod normal... este mai bine sa faci mai multe opriri dar sa fii rapid decat opusul. Deci aici au gresit cei de la Ferrari. Massa putea sa fie bun cu o singura oprire sau foarte rapid cu 2 opriri. In cazul lui Schumi meargea.... Massa este cam departe de Schumi... din pacate...
22/78 Intrare la boxe pentru Massa, brazilianul pierzand locul secund in fata lui Kubica.