- Home
- ŞTIRI
- TEST DRIVE
-
Maşini noi
- Topul celor mai economice mașini de oraș
- Cele rapide masini sub 30000 euro
- Topul mașinilor cu cele mai mari consumuri
- Top mașini diesel cu un consum incredibil de mic
- Topul mașinilor de oraș cu cel mai mare portbagaj
- Top SUV-uri cu cel mai mare portbagaj
- Cele mai mici mașini disponibile pe piața din România
- Cele mai mari mașini disponibile pe piața din România
- Cele mai scumpe mașini disponibile la vânzare în România
- Cele mai ieftine mașini din România
- Cele mai ieftine SUV-uri mici din România
- Topul mașinilor electrice cu cele mai mari baterii disponibile la noi în țară
- Cele mai scumpe mașini electrice disponibile în România
- Cele mai ieftine mașini electrice disponibile în România
- RETRO
- Login
Formula 1
Monaco: Dictatura McLaren
Publicat Duminica, 27.05.2007
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Cele doua monoposturi McLaren au dominat categoric cursa de la Monte Carlo dupa ce Alonso si Hamilton reusisera sa acapareze fara probleme si prima linie a grilei de start. Cei doi nu au avut nicio emotie in timpul cursei, lansadnu-l fara replica pe Felipe Massa, clasat pe a treia pozitie, inca de la debutul Marelui Premiu de la Monte Carlo. De fapt, cei trei piloti de pe podium sunt singurii care au terminat in acelasi tur, Fisichella (clasat pe locul al patrulea) si restul plutonului terminand cursa la cel putin un tur diferenta. Castigatorul cursei a fost la final Fernando Alonso, care a condus Grand Prix-ul de pe malul Mediteranei de la start la finish.
Celalalt pilot Ferrari, Kimi Raikkonen, a reusit sa se claseze la final in puncte, desi a plecat in cursa de pe a 16-a pozitie. Acesta a beneficiat de o strategie foarte buna, cu o singura oprire, care a dat roade in lipsa ploii pe care Kimi o invoca pentru a avea sanse in cursa.
Cursa in sine a fost insa extrem de plictisitoare, fara absolut nicio depasire pe pista. Chiar si incidentele au lipsit in editia de anul acesta a cursei din Principatul Monaco, singurii piloti care au abandonat fiind Liuzzi, Webber, Sutil si Albers.
In urma rezultatelor de astazi, Fernando Alonso si Lewis Hamilton se afla la egalitate de puncte in fruntea clasamentului general, echipa lor dominand autoritar topul constructorilor.
Celalalt pilot Ferrari, Kimi Raikkonen, a reusit sa se claseze la final in puncte, desi a plecat in cursa de pe a 16-a pozitie. Acesta a beneficiat de o strategie foarte buna, cu o singura oprire, care a dat roade in lipsa ploii pe care Kimi o invoca pentru a avea sanse in cursa.
Cursa in sine a fost insa extrem de plictisitoare, fara absolut nicio depasire pe pista. Chiar si incidentele au lipsit in editia de anul acesta a cursei din Principatul Monaco, singurii piloti care au abandonat fiind Liuzzi, Webber, Sutil si Albers.
In urma rezultatelor de astazi, Fernando Alonso si Lewis Hamilton se afla la egalitate de puncte in fruntea clasamentului general, echipa lor dominand autoritar topul constructorilor.
Adauga un comentariu
Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
Ai sugestii sau intrebări?
Trimite-ne mesajul tău
Trimite-ne mesajul tău
Monaco: Dictatura McLaren
plictisitor.
felicitari McLaren, Alonso si Hamilton.
Care zicea ieri ca Raikkonen va iesi in primii 5.
A fost Monaco, o cursa cu totul speciala
However, McLaren au fost f buni azi pentru ca au avut toate conditiile sa fie buni. Ceea ce multi "specialisti" de pe-aici nu stiu, si daca ar sti nu pricep rostul, e ca Ferrari are cea mai lunga masina din F1. Masina asta e una extrem de rapida pe circuite clasice, insa la Monaco nu prea respira, n-are cum. Intr-un fel e de inteles. Monaco e o cursa din 17, nu se castiga nici nu se pierde campionatul acolo. Veti vedea schimbarile din canada.
Acum 2 saptamani aproape cand se testa in franta, pe circuitul scurt ce emula Monaco, McLaren au dominat primele 2 zile. Pe circuitul lung, ce emula conditiile din Canada, Kimi a facut legea.
Eu nu am vazut niciodata sa dea Ferrari sansa altei echipe sa castige. Si nu se da, ca branza e pe bani. Intr-adevar Canada si SUA nu sunt chiar pe placul Mclaren dar...mai vedem; cu ce au demonstrat azi...depaseste si cel mai umed vis cu Mclaren pe care l-ar avea un fan duminica dimineata.
Eu ma asteptam ca Massa macar sa caute sa se infiltreze printre ei. Sigur asta ar fi dorit Schu de la el. De asemenea ma asteptam sa fie dezastru si accidente si Ferrari mereu aproape. Si 80% sanse de ploaie...unde dracu a ramas ploaia? La cursa de GP2 era usor umed asfaltul.Rar vezi un Monaco asa linistit.
Ron Dennis se lauda ca dupa primele 10 ture mergeau la pas, ca o plimbare pe bulevard. Ma indoiesc de asta, ca totusi prin mijlocul cursei Alonso baga 1:15 si Lewis atingea barierele.
Inca un lucru nu am inteles la Hamilton: de ce masina lui glisa pe viraje? ca in maniera de condus a lui Tazio Nuvolari. Eu cert nu l-am mai vazut facand asa; mai mult el e un pilot precis. Alonso e agresiv si el ar fi trebuit sa faca power slide. Dar masina lui Alonso nu glisa. Sa fi gresit presiunea in cauciucuri lui Hamilton dupa primul pit stop?
Apoi in ultimele 20 ture cand se apropiase la o lungime de masina de Alonso, cum de nu i-a trecut prin picior macar, gandul sa incerce sa depaseasca? Pole-ul ar fi trebuit sa fie al lui...din pacate acolo a pierdut dreptul la victorie. Si totusi...cum baga Alonso in cursa tur dupa tur rapid, nu stiu daca si Hamilton poate asta.
Si inca o nelamurire: Pit stopurile...Lewis a intrat 3 ture mai tarziu...a pus benzina mai multa pentru inca 1,5 secunde; si totusi la pitul 2 a intrat doar la o tura dupa Alonso. Parerea mea e ca au cam manipulat pe Lewis, dar asta e ,cu 2/3 din cursa consumata era cam nedrept sa iasa in fata Lewis campionului mondial Alonso.
M-am bazat pe cele 3 ture de benzina in plus pe care le-am dedus ca le are Lewis, dar Ron a decis ca Alonso e cel ce trebuia sa castige. Legat de concurs, am gandit deci prea mult si prea complicat si am prevazut dezastre si un Ferrari capabil. Trebuia aleasa o varianta mai de siguranta ca Goosy.
Cealalt pilot pe care am mers eu , Rosberg, a facut harcea parcea cursa din cauza ca a fost depasit de BMW-ul lui Nick Heidfeld si a ramas blocat. BMW a avut o panarama de strategie si s-au spanzurat singuri. Ma asteptam sa incerce macar cu o masina o calificare rapida si sa stea langa Alonso si Lewis. Cert ar fi prins locul 3, in ciuda unui Renault resurgent sau a lui Massa. Asa singurii care au scapat in fata: Alonso si Lewis.
Honda m-a uluit cand i-a bagat a doua oara la pituri pe piloti, dupa ce ei oprisera prima data dupa prima jumatate a cursei. Ce o fi fost in capul lor?
Singurii care au reusit cu folos tehnica cu o oprire au fost Wurz si Kimi.
Ca o concluzie, Alonso i-a aratat lui Lewis cum se face si cine e seful. Acum se poate duce linistit in Canada fara sa-si mai puna intrebari si sa dea performanta.
Si Lewis e un pilot foarte cerebral, stia ca va fi foarte greu sa treaca pe pista de Alonso, dar la stopuri nu era exclus sa reuseasca, insa risca sa strice apele in sanul Mclaren.
Mclaren pare pana acum sa conduca jocul dezvoltarilor, dar nu exclus ca Ferrari sa mai procedeze ca in Spania sa updateze un numar mare de aspecte ale masinii si sa faca o figura lui Mclaren cat de curand.
la Monte Carlo a fost clar pentru toti ca McLaren au fost singuri, nu a avut cine sa tina pasul cu ei. singurii care ar fi putut, Ferrari, nu au o masina si nici piloti pentru asemenea circuit. s-a vazut chiar din testele din Franta.
victoria lui McLaren a fost neta, fara discutie. au aparut ordinele de echipa, evident, in ciuda afirmatiilor ca nu ar exista asa ceva.
dar asta nu inseamna ca McLaren sunt cei mai buni. este o cursa din 17, vorba lui billy.
mai vedem dupa cursele din North America cat de tare mai ridica glasul fanii McLaren.
Daca totusi te refereai la mine, mie imi place stilul oral, ca e o discutie nu o compunere. Limba romana e atat de mult in spatele meu, ca o vad ca prin ceata din basme.
Vad ca multi scriu ca pe irc si nu prea au ce zice oricum. Sanatate.