Monaco, antrenamente 1: Vettel, cel mai bun timp
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Red Bull Racing a început în forţă Marele Premiu al statului Monaco şi şi-a adejucat prima sesiune de antrenamente libere prin Sebastian Vettel, care a fost cronometrat cu 1:16.619.
Totuşi, campioana mondială nu a fost scutită de probleme, întrucât Mark Webber nu a efectuat niciun tur cronometrat din cauza unor defecţiuni la cutia de viteze. Ferrari a avut una dintre cele mai bune prestaţii din antrenamente din acest debut de sezon, iar Fernando Alonso şi Felipe Massa au ocupat la final locurile doi şi, respectiv, patru.
Între cei doi coechipieri s-a intercalat Nico Rosberg de la Mercedes GP, în timp ce coechipierul său Michael Schumacher a avut parte de un accident cu mai puţin de 10 minute înainte de final. Septuplul campion mondial a intrat prea tare în virajul Sainte Devote şi nu a avut timp să frâneze, a încercat să iasă pe puţinul spaţiu de eşapare, însă s-a lovit cu partea laterală a monopostului de barierele metalice de protecţie.
McLaren a terminat sesiunea pe locurile cinci şi şase prin Lewis Hamilton şi Jenson Button, urmaţi de Pastor Maldonado (Williams), Adrian Sutil (Force India) şi Vitaly Petrov (Renault).
Ultima poziţie în top 10 i-a revenit lui Schumacher.Sesiunea a fost întreruptă 5 minute după ce linia de start-sosire s-a umplut cu apa, cel mai probabil provenită în urma spargerii unei conducte care trece pe sub circuit.
Monaco - Antrenamente 1:
Pos Driver Team Time Laps 1. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m16.619s 25 2. Fernando Alonso Ferrari 1m16.732s + 0.113 24 3. Nico Rosberg Mercedes 1m17.139s + 0.520 20 4. Felipe Massa Ferrari 1m17.316s + 0.697 24 5. Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1m17.350s + 0.731 23 6. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m17.534s + 0.915 24 7. Pastor Maldonado Williams-Cosworth 1m18.527s + 1.908 30 8. Adrian Sutil Force India-Mercedes 1m18.578s + 1.959 24 9. Vitaly Petrov Renault 1m18.733s + 2.114 16 10. Michael Schumacher Mercedes 1m18.805s + 2.186 14 11. Nick Heidfeld Renault 1m18.928s + 2.309 19 12. Sebastien Buemi Toro Rosso-Ferrari 1m19.234s + 2.615 24 13.Rubens Barrichello Williams-Cosworth 1m19.395s + 2.776 24 14. Daniel Ricciardo Toro Rosso-Ferrari 1m19.463s + 2.844 25 15. Kamui Kobayashi Sauber-Ferrari 1m19.768s + 3.149 25 16. Sergio Perez Sauber-Ferrari 1m19.792s + 3.173 26 17. Heikki Kovalainen Lotus-Renault 1m20.083s + 3.464 23 18. Jarno Trulli Lotus-Renault 1m21.116s + 4.497 27 19. Paul di Resta Force India-Mercedes 1m21.548s + 4.929 32 20. Jerome D'Ambrosio Virgin-Cosworth 1m21.758s + 5.139 31 21. Timo Glock Virgin-Cosworth 1m21.815s + 5.196 17 22. Tonio Liuzzi HRT-Cosworth 1m22.840s + 6.221 13 23. Narain Karthikeyan HRT-Cosworth 1m23.885s + 7.266 37 24. Mark Webber Red Bull-Renault No time 3
A doua sesiune de antrenamente libere de la Monaco va avea loc joi la ora 15:00.
tu 3 ai avut noroc...eu 1 :(
Cine e de vina pentru starturile ratate ale lui Webber? Cine e de vina ca papa pneurile in medie cu 1-2 tururi mai repede decat Vettel, dandu-si peste cap mereu strategia? Nu-mi dati exemplu cursa din China unde a plecat de pe 18 si a terminat pe 3. Acolo cine l-a ajutat cu strategia, nu echipa? A profitat de pneuri soft noi noute si depasea lejer pe toata lumea. Pana nu a intrat pe softuri ce a facut pe harduri? A stat in curul Sauberurilor si Force India (care erau tot pe harduri) pana a intrat la boxe... unde era viteza atunci? Mereu cand a trebuit sa depaseasca pe cineva cu o masina apropiata ca valoare si pneuri in aceasi stare a avut probleme. Nu zic ca Vettel e vreun zeu al depasirilor, dar la Barcelona primul pit stop l-au scos cat se poate de prost, in spatele lui Button si Massa, dar in jumatate de tur i-a depasit pe amandoi. Uitandu-ne la diferenta de la final de 0.6 secunde fata de Hamilton daca ar fi depasit cu 2 viraje mai tarziu pierdea locul 1.
Cu gandirea asta aveti stofa de comentatori Digi. Mai trebuie sa confundati comportamentul subviratoriu cu cel supra ca sa va depuneti CV-ul sa comentati curse de F1. Sa curga cu voturi negative. Bafta.
Pentru etapa de la Monaco, schimbarile in grupele valorice s-au efectuat luni dupa-amiaza. In momentul schimbarii grupelor valorice, selectiile realizate anterior de un user in grupele care au suferit modificari (de exemplu, grupele 2 si 3 de piloti) au fost anulate, pentru a evita situatiile in care un pilot obtine puncte pentru o grupa din care nu mai face parte.
Echipa F1 Champ a informat toti utilizatorii printr-un newsletter trimis miercuri ca trebuie sa-si selecteze echipele si pilotii pentru Monaco pana cel tarziu joi, cand au avut loc primele antrenamente.