Modificari majore in calificarile din sezonul 2010 al Formulei 1
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Federatia Internationala de Automobilism (FIA) a fost nevoita sa recurga la modificarea sistemului de calificari din sezonul 2010, in conformitate cu noutatile aduse de regulament pentru anul viitor.
Astfel, sesiunea de calificari va avea aceeasi durata de o ora si va fi impartita, ca si in ultimii ani, in trei segmente diferite.
Totusi, intrucat grila de start va cuprinde 26 de monoposturi, cei mai lenti 8 piloti in primul segment de 20 de minute vor fi eliminati, urmati de alti 8 piloti cei mai lenti in al douilea segment. Aceasta modificare survine pentru a permite existenta celor mai buni 10 piloti in ultimul segment al calificarilor, care va decide de altfel si castigatorul pole positionului la finalul celor 10 minute.
Realimentarea cu combustibil in timpul curselor va fi interzisa incepand de anul viitor, iar acest lucru va determina si o schimbare radicala a modului in care este abordat ultimul segment al calificarilor. Astfel, fiecare pilot va concura cu cat mai putin combustibil in rezervor pentru a realiza cel mai bun timp posibil, intrucat ulterior vor putea alimenta monopostul cu suficient combustibil pentru intreaga cursa.
Pana in acest sezon, pilotii care promovau in ultimul segment incepeau cursa cu combustibilul ramas in rezervor la finalul calificarilor, ceea ce determina echipele sa aplice strategii complexe. Prin aceste modificari se vor evita situatiile in care un pilot mai lent obtine pole positionul chiar daca nu este si cel mai rapid de pe circuit.
Regulamentul Tehnic pentru sezonul viitor prevede de asemenea cresterea greutatii minime a monoposturilor de la 605 la 620 kg. Modificarea a venit pentru a facilita instalarea sistemului KERS pe monoposturi, chiar daca echipele au ajuns la un acord pentru a renunta la aceasta tehnologie ca urmare a costurilor ridicate de dezvoltare.
De asemenea, husele pentru pneuri vor fi in continuare permise in Formula 1, chiar daca initial se specula ca acestea vor fi interzise. Sistemul de punctare actual, care premiaza castigatorul unei curse cu 10 puncte, va ramane in vigoare si in sezonul urmator.
Regulamentul Tehnic si regulamentul Sportiv pentru sezonul 2010 sunt disponibile in format PDF pe site-ul oficial al FIA si pot fi descarcate de aici.
Via | FIA
Multa bafta in week end
Mai rămâne să apară un motor diesel în F1 şi o să ne crăcănăm de râs.