Planurile sale ar putea fi însă date peste cap de Michelin, care a confirmat pentru prima oară că este interesată să preia rolul de unic furnizor în competiţie începând de anul viitor.
Potrivit unor surse citate de postul britanic de televiziune BBC, producătorul francez a purtat deja discuţii cu FIA pe marginea acestui subiect, iar o întâlnire a directorului de motorsport Pascal Couasnon cu Bernie Ecclestone este iminentă.
CONDIŢIILE IMPUSE DE MICHELIN
Un purtător de cuvânt al celor de la Michelin a confirmat aceste informaţii pentru BBC, însă a adăugat că producătorul are o serie de cerinţe importante în privinţa regulamentului pentru a accepta să ofere pneuri în Formula 1.
Concret, Michelin vrea trei schimbări importante în regulament în privinţa pneurilor:▶ să furnizeze pneuri cu o durată de viaţă mai mare decât cele oferite de Pirelli care să ducă la scăderea drastică a numărului de opriri la boxe, pentru a demonstra că poate produce cauciucuri de calitate;
▶ să furnizeze pneuri cu actualele jante de 13" doar în sezoanele 2014 şi 2015 înainte ca Formula 1 să treacă la cauciucuri cu jante de 18" în 2016;
▶ să furnizeze pneuri de ploaie cu o tehnologie nouă care să permită cauciucurilor să aibă un aspect vizual asemănător cu cele slick pentru circuit uscat.
Potrivit BBC, Michelin ar accepta să fie unicul furnizor de pneuri în Formula 1, chiar dacă a părăsit competiţia la sfârşitul sezonului 2006 tocmai din cauza introducerii acestui concept.
Una dintre potenţialele probleme este că Pirelli a semnat deja numeroase contracte de publicitate pe circuite cu Ecclestone, ceea ce înseamnă că brandul producătorului italian va fi vizibil proeminent în timpul curselor de anul viitor chiar dacă acesta nu va mai fi prezent în Formula 1.
REACŢIA PIRELLI: "AR FI RIDICOL!"
Pirelli a reacţionat prompt la speculaţiile privind interesul celor de la Michelin, cu atât mai mult cu cât italieni au deja contracte cu Ecclestone şi 10 dintre cele 11 echipe.Singurul contract care nu a fost încă semnat este cel cu FIA, iar directorul de motorsport Paul Hembery consideră că ar fi ridicol ca forul mondial să lanseze un nou proces de selecţie în contextul în care echipele vor avea nevoie de noile pneuri pentru teste în luna ianuarie a anului viitor.
"Avem contracte valabile şi mă aştept să fie respectate.
Situaţia ar trebui să ajungă la Consiliul Mondial şi bănuiesc că asta s-ar întâmpla în septembrie. Deschiderea unui proces de selecţie în septembrie ar fi ridicolă în condiţiile în care trebuie să ai pneurile pregătite în ianuarie. În acest scenariu toată lumea ar arăta ridicol", a precizat el pentru publicaţia Autosport.
Cei care ii criticati pe Pirelli ii criticati degeaba , baietii astia au produs exact ceea ce FIA le-a cerut. Cei de la Pirelli pot trage toate sforile acuma...sunt singura capabili in momentul de fata sa furnizez pneuri pt. 2014 si sa puna conditiile pt. contracul din 2014...daca pleaca se alege praful.
Oricine vine nu detine datele pe care Pirelli le-a acumulat pana acum despre pneuri.