Recent a avut loc o întâlnire la nivel înalt, la care au participat reprezentanți ai Formulei 1, oficiali FIA și delegați ai furnizorilor de motoare din Marele Circ. La această discuție au luat parte și viitori potențiali furnizori de motoare, inclusiv Grupul Volkswagen fiind reprezentat de Audi și Porsche.
Tema discuției a fost simplificarea sistemelor de propulsie de pe monoposturi. Actuala configurație a debutat în 2014 și include două componente esențiale: unitățile MGU-H și MGU-K. Prima transformă energia gazelor de evacuare în energie electrică și o trimite bateriilor sau o folosește imediat pentru propulsia monopostului.
Mai mult, pentru a evita turbo-lag-ul, unitatea MGU-H transformă energia electrică stocată în baterii în energie cinetică și o trimite turbocompresorului, mărindu-i turația.
Simplificarea sistemului de propulsie ar implica renunțarea la unitatea MGU-H.
Toto Wolff, șeful echipei Mercedes-AMG Petronas F1, susține că ar fi de acord cu această modificare pentru a-i face pe germanii de la Volkswagen să vină în Formula 1.
"Nu pot să vorbesc în numele altora, dar noi la Mercedes suntem pregătiți să acceptăm pentru a facilita intrarea Grupului Volkswagen.
Dar mai sunt și alte subiecte unde trebuie să găsim niște compromisuri," a declarat Wolff.În urmă cu câțiva ani, Porsche a dezvoltat și chiar testat un motor destinat Formulei 1, dar apoi Grupul Volkswagen a decis să intre în Formula E, astfel că marca din Stuttgart a renunțat la ideea de a concura în Marele Circ. În plus, renunțarea la unitatea MGU-H era una dintre condițiile impuse de germani.
via Motorsport
Băi fraților, cel puțin în anii '90 F1 însemna dezvoltare & tehnologie avansată. Ăștia vor "simplificare"? Se duce d...u sportul ăsta, pe bune!
Eu personal aș transforma F1 într-un sport de prototipuri ce dețin cel mai avansat grad de tehnologie, electronică, aerodinamică ș.a.m.d.
Mă poți contrazice dacă aș zice că autoturismele de azi au evoluat pe baza tehnologiei din F1?