Mercedes a fost echipa care a inovat în acest sezon un sistem de tip Double Drag Reduction System (DDRS), care permite o creştere suplimentară de 10-15 km/h pe liniile drepte, însă tehnologia este condiţionată de activarea DRS-ului.
Întrucât eficienţa DDRS în acest caz este vizibilă în special în calificări şi mai puţin în cursă, rivalii de la Lotus au dezvoltat un sistem asemănător care poate fi însă utilizat independent de sistemul DRS şi au intenţionat să-l folosească în premieră la Marele Premiu al Belgiei. Î
ntre timp, presa internaţională speculează că Mercedes a început să dezvolte un sistem DDRS asemănător cu cel la care lucrează Lotus, care urmează însă să fie gata doar spre finalul sezonului. "Forţăm destul de mult pentru următoarele curse. Cred că veţi vedea ceva schimbări la monopost în următoarele curse", s-a limitat să declare Ross Brawn, şeful echipei Mercedes.
Între timp, rivalii de la Lotus au anunţat că nu vor utiliza sistemul DDRS nici la Monza, motivul invocat fiind caracteristicile unice ale celui mai rapid circuit din calendarul competiţional şi setările necesare pentru monopost. "Sunt foarte încrezător că nu îl vom utiliza, pentru ca Monza este Monza", a precizat Eric Boullier, şeful Lotus.Prin urmare, noul sistem DDRS va fi utilizat în premieră de Lotus abia la Marele Premiu al statului Singapore, cu şapte curse înainte de finalul sezonului competiţional.
Comentarii (1)