Mercedes vrea 24 de curse pe sezon, Ferrari se opune

De Daniel Popescu
Publicat Vineri, 04.06.2010
Mercedes GP susţine ideea unui calendar cu 24 de Mari Premii în Formula 1, însă Ferrari se opune acestei propuneri.

Williams a fost prima echipă care şi-a manifestat sprijinul pentru extinderea calendarului competiţional de la 20 la 24 de curse, concomitent cu eliminarea sesiunilor de antrenamente libere de vineri.

Propunerea este sprijinită şi de Mercedes GP, întrucât acest lucru ar genera venituri mai mari pentru echipe, însă constructorul german avertizează că acest lucru va fi posibil numai prin menţinerea cheltuielilor la un nivel acceptabil.

"Să fie clar, cu toţii suntem încântaţi de creşterea numărului de curse. Trebuie doar să gestionăm situaţia în mod corespunzător, deoarece cursele care vor intra în calendar sunt grozave şi le vom sprijini 100%. Există consumabile implicate: utilizam mai multe motoare, mai multe frane, avem zboruri cu avionul, cazări la hotel, dar mulţi bani sunt cheltuiţi înainte de a merge la prima cursă", a explicat Ross Brawn, şeful echipei Mercedes GP.

Cu toate acestea, ideea unui sezon cu 24 de curse nu este pe placul Scuderiei Ferrari, care consideră că numărul optim de Mari Premii este 20.

"Sincer să fiu, sper să nu avem 24 de curse, pentru că întotdeauna m-am gândit la 20.

Dar aceasta este părerea mea personală, îmi plac alte lucruri. Nu ştiu dacă s-a discutat despre 24 de curse, dar dacă vor fi mai mulţi bani este bine. Pentru mine, 20 este numărul potrivit", a precizat Stefano Domenicali, şeful Scuderiei Ferrari.

Presiunile asupra calendarul competiţional sunt tot mai mari, întrucât din ce în ce mai multe ţări vor să organizeze Mari Premii. Sezonul 2011 va avea 20 de curse după includerea Indiei, iar Statele Unite va reveni în Formula 1 în 2012. Alte curse vor fi găzduite în viitorul apropiat de Roma (2013) şi Rusia (2014), iar până în prezent nu este clar ce curse vor fi eliminate din actualul calendar.

Via | ITV

Comentarii (3)

  • calendar
    Daca am fi cinstiti, am observa ca pauza de iarna este plictisitoare si creaza premiza unor chestii de genul difuzor dublu.
    C 24 de curse, evolutia masinilor s-ar face din mers si chiar s-ar putea reveni la sistemul din anii 70 cand pentru clasamentul general fiecare pilot era evaluat dupa cele mai bune X curse din fiecare jumatate de sezon.
    Astfel s-ar putea face loc si pentru un al 3 lea pilot si pe parcursul unui an cei 3 s-ar ropti cate doi pe grila de start. Unele echipe ar putea, astfel sa pregateasca tinere sperante, inlocuitori pentru vedetele titular.
    Din punct de vedere echipa si pilot va fi greu dar din punct de vedere spectator va fi super.
    5 1
  • @wolful
    O fi pauza de iarna plictisitoare pentru noi, dar pentru staff-ul echipelor este foarte importanta. 4 curse suplimentare inseamna, in structura actuala, inca doua luni de competitie, adica un sezon februarie - decembrie. Iar comasarea curselor la o saptamana distanta nu e eficienta tot din cauza oboselii staff-ului. Anul trecut a fost un mic dezastru cu primele 4 curse in numai 5 saptamani...
    3 1
  • wolful
    Dar de ce sa se comaseze cursele ?
    Sa le lase la doua sptamani, si sa avem curse tot snul.
    Si apoi, la toti nii greu, noi sa ne lupzsam cu nevestele sa ne lase la televiyor sa vedem cursele, ei sa lucreye si sa creeye spectacol.
    La cati bani invart echipele sper ca au pretentia sa fac 3 curse pe an si noi sa plesnim de entuziasm.
    Daca nu se trezesc si nu fac un regulament mai ca lumea, care sa limiteze aerodinamica si sa defineasca precis elementele permise, risca sa ajunga ca aia de la moto GP, sa ia puncte toti concurentii dar sa nu se bata la titlu decat doi concurenti. Ar fi jenant.
    Cu curse la doua saptamani tot anul, fiecare echipa ar dezvolta monopostul in ritmuri diferite si astfel am avea perioade de dominatie tehnica ba pentru o echipa ba pentru alta. Cu un astfel de sistem lovitura celor de la Brovn nu ar fi avut efectul de a ucide un campionat iar Ferrari si Honda nu ar fi stat un sezon intreg in asteptarea proiectului nou.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru