Mercedes va prelua 75% din actiunile Brawn GP

De Daniel Popescu
Publicat Joi, 10.09.2009
Mercedes a ajuns la un acord pentru a prelua 75% din actiunile echipei Brawn GP, insa tranzactia va fi intermediata de o companie din Abu Dhabi.

Zvonurile privind implicarea constructorului Mercedes la Brawn GP incep sa prinda tot mai mult contur, dupa ce publicatia Auto Motor und Sport a dezvaluit ca germanii au ajuns la un acord verbal pentru achizitionarea a 75% din actiunile echipei conduse de Ross Brawn.

Sursa citata sustine ca intelegerea va fi oficializata in curand, insa Mercedes va trebui sa apeleze la un artificiu pentru a nu intra in conflict cu partenerii traditionali de la McLaren.

Germanii au un contract de exclusivitate cu McLaren pana in sezonul 2011, astfel ca vor fi nevoiti sa apeleze la o companie din Abu Dhabi ca intermediar al afacerii. De la parafarea contractului si pana in 2011, compania Aabar din Abu Dhabi va fi investitorul major al echipei, inainte ca Mercedes sa preia controlul team-ului peste doi ani. Se speculeaza ca Mercedes a luat aceasta decizie pentru a deveni proprietarul unei echipe de Formula 1 pentru prima oara in era moderna a competitiei, intrucat o intelegere similara cu McLaren nu era posibila in acest moment.

Mercedes si Brawn GP nu au comentat in niciun fel aceste informatii, insa Dieter Zetsche, directorul executiv al germanilor, nu a exclus o astfel de posibilitate.

"Partenerii nostri nu au numai finantele, ci si interes emotional in autovehicule si in special in brandul nostru. Daca am fi dorit sa schimbam ceva in legatura cu implicarea noastra in Formula 1, cu siguranta am fi vorbit cu cei din Abu Dhabi", a precizat el citat de Auto Motor und Sport.

Implicarea companiilor din Abu Dhabi in Formula 1 s-a intensificat in ultimii ani, capitala Emiratelor Arabe unite urmand sa gazduiasca pentru prima oara o cursa din Marele Circ in luna noiembrie a acestui an. In plus, compania Mubadala detinuta de guvern detine in prezent 5% din actiunile Ferrari.

Via | Reuters

Comentarii (17)

  • Pfuu...
    Asta nu-i deloc bine pentru Mclaren... Dar nici mare problema nu ii, pentru ca Mclaren isi va putea cumpara lejer motoare bune de la Mercedes la fel cum a facut-o anul acesta Force India si Brawn... Sunt curios daca va avea loc o scindare in cadrul suporterilor Mclaren, la nivel global... Cati vor ramane alaturi de Mclaren si cati vor sustine Mercedes... Oricum majoritatea sper ca vor ramane alaturi de Mclaren si de Lewis, doar cei din Germania si Europa centrala vor merge alaturi e Mercedes.
    0 0
  • rayn380
    :(
    Imi este tare teama de aceasta miscare a celor de la Mercedes, chiar mi-ar parea rau sa se desparta, cu toate ca Mercedes detine in prezent jumatate din actiuni la McLaren. Mi-ar fi teama ca McLaren n-ar mai beneficia in continuare de cel mai bun motor mercedes, acesta fiind destinat echipei lor in care se va redenumi in Mercedes. Mi-am pus si eu problema asta, cu cine voi tine....hmm cred ca pentru inceput sau asa gandesc acum, cred ca amandoua imi vor ramane la inima, poate mai mult McLaren(evident). In prezent cand aud la curse cum se aude motorul mercedes pe masinile mclaren, simt asa un fior pe sira spinarii. Fata de toate celelalte motoare, acestea au un sunet aparte sau asa le deosebesc eu. Cu siguranta este o problema la mine.....poate ca unii ma pot completa in acest sens :) Om trai si om vedea.....insa chiar nu as vrea sa se intample acest lucru, mai ales ca amandoua s-au completat de-a lungul istoriei foarte bine.....
    0 0
  • ctlnmihai
    Mclaren_Mircea
    Cei care tin cu Mclaren tin cu Mclaren nu cu Mercedes..Mercedes furnizeaza motoarele doar..
    0 0
  • ctlnmihai
    Mercedes va prelua 75% din actiunile Brawn GP
    Si poate e timpul ca Mclaren sa fie motorizata de un motor de fabricatie proprie..deja au fabricat un auto propriu -McLaren MP4-12C,de ce nu ar fabrica si motoare ptr. echipa de F1..
    0 0
  • ctlnmihai
    Da, e adevarat ca Mercedes da doar motoarele, dar istoria lui Mclaren se confunda practic de 15 ani cu cea Mercedes... Culoarea de argintiu si rezervorul de fani din Germania care nu tin cu Schumchaer, toti sunt fani Mercedes. Actionariatul Mclaren Group este asa: Mercedes-Benz 40%, Ronn Dennis cu Mansour Ojjek(sau cum il cheama pe arabu ala) cate 15% fiecare, iar guvernul din Bahrain printr-o companie are 30%. Deci Mercedes si din punct de vedere structural reprezinta o parte importanta. Oricum daca se despart, Ron Dennis isi permite sa achizitioneze fabrica de la Brixworth din Anglia a lui Mercedes, unde fac motoare pentru Formula 1, si sa faca doar pentru Mclaren. Da arabu ala cu banu care de unde destul si cumpara fabrica aia de motoare, pentru ca 100% actuala Brawn isi va avea sediul si la Stuttgard, deci Mercedes 90% vor fi de acrd sa vanda fabrica din Anglia.
    0 0
  • acord*
    ..
    0 0
  • ctlnmihai
    Mclaren_Mircea_1984
    Conteaza culoarea monopostului sau performantele lui ?.sincer mie mi-a placut perioada cand mclaren era sponsorizata de marlboro si cand monopostul era vopsit in rosu alb..si oricum ..Istoria lui Mclaren se confunda cu Bruce Mclaren ,Ron Dennis si altii care au dus echipa unde este acum..furnizorii de motoare vin si pleaca ,echipa si numele ei nu
    0 0
  • NeoGalaxy
    @McLaren
    Istoria McLaren este data de 3 nume: Alesi, Senna si Honda, fara aceste 3 nume... McLaren era o echipa de pluton. Totusi Ron Dennis a pus umerii foarte mult la reusitele incepand cu 83 parca. Asa ca sunt 4 nume importante fara de care McLaren nu ar fi echipa de astazi. In istoria recenta mai vin 2: Mercedes si Hakkinen, dar fara primii 4, ultimii 2 sa zicem ca nu conteaza. Senna + Alesi + Honda au fost o partida extraordinara, depasita doar de tripleta Schumi + Jean + Ross. Iar de faza cu motoarele, se stia de mult ca Mercedes vrea sa plece de la McLaren. Numeroasele tentative in a lua titlul, faptul ca nu au nici un pilot german, diferitele prostii facute de staff-ul echipe, toate astea cred ca au contat, cat de mult vedem pe viitor. Faza cu culoarea este chiar comica, nu cred ca chiar conteaza pentru cineva, mie imi placea si monopostul portacaliu din testele pre sezon din 98 parca :)
    0 0
  • @
    pai daca era dupa asa trebuia sa tinem cu Honda acum , avand in vedere ca au fabricat motoare pt. Mclaren. Daca se va intampla , probabil ma voi bucura de amandoua . Cat despre culori , erau odata Silver Arrows...a facut istorie . Da , sunt frumoase si culorile argintiu+rosu dar parca lipseste ceva ... cred ca i-ar prinde mai bine portocaliul ala folosit odata pe masinile din teste.
    0 0
  • ctlnmihai
    NeoGalaxy
    De cand aveai tu la cunostiinta ca Mercedes o sa cumpere 75% din Brawn Gp??
    ai aflat lucrul acesta de la Dieter Zetsche,care ti-a soptit chestia asta acum 2 ani la o cafea in Stuugart?
    0 0
  • ctlnmihai
    NeoGalaxy
    * Stuttgart
    0 0
  • Ai dreptate intr-o foarte mare proportie NeoGalaxy
    Referitor la stralucirea pe care binomul Senna-Honda le-a adus lui Mclaren la sfarsitul anilor 80` si inceputul anilor 90`. Dar sincer, cu toata admiratia pentru Senna, in acei ani Mclaren nu era nici pe departe brandul si nici nu avea infrastructura si forta de-a fi chiar cei mai buni, si sa faca masina cea mai competitiva de pe grila de start. In acea epoca si acele rezultate au fost mai mult rezultatul geniului lui Senna si mai putin competitivitatii monopostului Mclaren echipat cu motor Honda. S-a vazut cat de puternica era Williams-Renault comparativ cu Mclaren-Honda, Nigell Mansell avand acea masina la dispozitie cuc are nici o sansa nu i-a dat lui Senna in 92'-93, drept pentru care Senna a si ajung la finele anilor 93` la Williams, intr-o epoca tot mai moderna unde geniului pilotului oricat ar fi de mare nu mai puteau bate o masina clar superioara dar cu un pilot mai putin inzestrat. A urmat dezastrul colaborarii Mclaren cu Ford si cu Pegeout , si abia din 1997 cu Mercedes. Eu de pe atunci dina cea perioada sunt fan Mclaren. Ca un paradox sunt un filo-german in orice, dar niciodata nu mi-a placut Schumacher, m-am bucurat cand l-a batut Vinlleuve in 97`, dar de atunci de la acea cursa castigata de Mika la Jerez in 1997, atunci am zis ca gata, din acest moment nu mai simpatizez cu nici un pilot, ci tin cu echipa Mclaren indiferent cine ar fi piloti la Mclaren. Sezoanele 1998-1999 au fost ceva de vis, mai ales 1998, cand masina Mclaren echipata cu motorul Mercedes era atat, dar atat de superioara tuturor masinilor de pe grila. Niciodata in era moderna a formulei nu a existat cred o superioritate tehnica atat de mare a unei masini fata de restul masinilor. Adu-ti aminte cum Mika si David monopolizau prima grila si erau mai rapizi in calificari cu pana la -600 decat Schumi, oricat de mult se straduia el nu putea sa tina pasul cu Mp4-12 sau Mp4-13. Recunosc ca Schumacher era clar mai bun decat Mika oricat de mult as tine eu cu Mclaren, si anii de dominatie 2000-2004 i se datoreaza aproape in totalitate lui ca personalitate si pilot plus echipa care si-a construit-o, dar ce a reusit Mclaren atunci in anii 1998-1999, mie sincer mi se pare ceva super.
    0 0
  • NeoGalaxy
    @Mircea
    Stii ce depasire super a avut Mika in Spa 2000 asupra lui Schumi? Aia mie mi s-a parut singura sclipire de geniu a lui Mika, fara suparare, dar a fost o manavra bestiala. Depasirea in care a fost implicat si Ricardo Zonta :)).

    In rest, masina din 1998 a fost buna, dar sa stii ca titlul a fost pierdut de Schumi nu pentru ca era masina proasta ci pentru ca a gresit atat la Spa 98 cat si la Suzuka 98. La ambele a gresit rau de tot, prima pentru ca a intrat in Culthard intr-o cursa practic castigata si care pe care daca o castiga ii anula lui Mika tot avansul si Suzuka pentru ca avea prima sansa la castig... si a calat motorul. Nu stiu cat de buna era masina McLaren dar Schumi si Ferrari au avut o sansa buna la titlu si au pierdut-o. Iar in 1999 eu nu l-as pune la reusite. Schumi s-a lovit este de inteles, dar Mika a fost batut de locotenentul si locotenentul locotenentului ceea ce pentru el trebuie sa fii fost umilitor. Irvine cu Salo au si castigat curse in fata celor de la McLaren si asta in ciuda faptului ca motorul McLaren era cu pe putin 30 cai putere mai puternic decat cel Ferrari.

    Dar perioada Senna + Honda + Alesi este perioda triumfului maxim pentru McLaren. Parerea mea. Un pilot extraordinar: Senna, un campion mondial: Alesi si o masina extraordinara, McLaren. Un trio fantastic, care le-a adus nu mai putin de 13 titluri cred.

    Eu m-am bucurat atat de anii 1998 cat si de restul, si nu neg, dar ma bucur de fiecare sezon fie care cistiga echipa mea favorita fie ca pierde :)

    Eu sunt fan Ferrari dar studiez si incerca sa inteleg si pilotii. Cu bunele sau relele lor, asa cum incerc sa te inteleg si pe tine. Iti pot garanta doar ca intr-o zi vom bea o bere si vor rade de cate prostii am scris pe aici :))))

    Tie iti place ceva, bravo tie. Faptul ca mie imi place altceva ne face unici si mai ales ne face umani. Asta este cel mai important :))))
    0 0
  • @ NeoGalaxy
    Asa zic si eu, faptul ca tie iti place ceva iar mie alceva, demonstreaza ca suntem fiinte umane. Chiar ca o sa radem de cum ne contraziceam noi aici pe site-ul asta :)) Io Heineken sau Ursus vreau :))
    0 0
  • ptr. Neo ca este tare...
    vezi ca Alesi era A. Prost maestre.Alesi a fost pilot la Ferrari.Iar motorul HONDA a fost unul din cele mai bune motoare cu care a fost echipata McLaren, atunci victoriile se imparteau doar intre SENNA si PROST.Doi ani nu a miscat nimeni in front. Atunci a fost perioada de glorie a lui MCLAREN.Asa ca.......
    0 0
  • @NeoGalaxy
    Frate cand vad ca TU vorbesti de McLaren parca il aud pe Gigi Becali vorbind despre fizica quantica! Spre cultura ta generala, de mare doctor in F1, Jean Alesi NU a concurat NICIODATA pentru McLaren! Daca ai timp poti sa te documentezi aici (http://ro.wikipedia.org/wiki/Jean_Alesi). Dar e ceva normal pt tine sa te dai rotund si deja lumea incepe sa se obisnuiasca cu aberatiile tale asa cum s-au obisnuit cu miki minciuniki! Iar legat de cat de bun pilot a fost Mika Hakkinen mai bine taci! Esti prea mic pentru a vorbii tu de un DUBLU CAMPION MONDIAL!
    Si ca sa nu mori ***** iti spun "un secret" :) Prima masina McLaren (participanta in 1963 in Formula Tasman si apoi in 1966 in F1) a fost vopsita in portocaliu, iar in memoria lui Bruce McLaren, in fiecare an primul monopost se vopseste in aceasta culoare, urmand ca apoi sa se revina la culoarea normala!
    O zi buna si mai studiaza....ca esti pe dinafara!
    0 0
  • Mclaren_Mircea_1984 si NeoGalaxy
    Haideti sa va spun eu cum a stat treaba in 1999.Pe scurt ar fi cam asa:Dupa accidentul de la Silverstone[daca mi-aduc bine aminte] schumy a fost inlocuit de Mika Salo.Celalalt pilot era Irvine care dorea tratament egal cu schumy in cadrul echipei si nicidecum nu dorea sa fie locotenentul acestuia asa cum sustine Neo.Din momentul in care l-a depasit pe schumy in clasament Irvine a cerut pe buna dreptate sa fie sprijinit de echipa ptr a castiga titlul mondial si la piloti avand in vedere faptul ca schmy si Salo nu mai aveau nici o sansa la titlu.Dar sefii de la Ferrari si schumy aveau alte planuri.Planurile cu care ne-au obisnuit de-a lungul anilor avand in vedere caracterul lor absolut infect.schumy revine in Malaezia la prima cursa disputata pe acel circuit,castiga cursa,iar in ultima cursa la Suzuka termina pe 2 in urma lui Hakkinen,care isi pastra astfel titlul mondial la piloti in timp ce Ferrari obtinea titlul dupa multi ani la constructori.Asadar Hakkinen si-a pastrat titlul in 1999 si cu un mic ajutor in ultimile 2 curse din partea lui schumy.Dar schumy nu a facut gestul asta de dragul lui Hakkinen.El avea alte interese in cadrul propriei echipe.In concluzie javra de schumy nu a vrut sa-l ajute pe Irvine sa castige titlul la piloti cum nu l-a mai dorit pe Irvine deloc la echipa,el avand nevoie de fapt de un sclav nu de un competitor serios.Iar sclavul s-a gasit destul de repede in persoana lui barrichello.dupa aia stim toti ce s-a intamplat in cadrul echipei.In privinta monoposturilor este cert ca in 1998 Mclaren a fost cel mai bun,dar la fel de cert este ca in 1999 Ferrari a fost peste Mclaren.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru