După ce în prima parte a anului s-a concentrat pe înţelegerea degradării pneurilor, constructorul german mizează în finalul sezonului pe un progres realizat datorită unui nou sistem de evacuare cunoscută în Formula 1 drept evacuare Coandă, care ajută la îmbunătăţirea performanţelor în virajele lente.
"Am muncit în tunelul de vânt şi, datorită modelului nostru la scara de 60%, am învăţat mai multe despre acest sistem de evacuare. Asta vom evalua în această săptămână. Credem că aduce beneficii semnificative la viteze mici. Efectul evacuării este mai mare la viteze mici decât la viteze mari şi aduce un echilibru de care ai nevoie pentru aripa spate", a explicat Ross Brawn, şeful Mercedes.
Conform regulamentului, evacuările unui monopost de Formula 1 sunt direcţionate în sus, însă sistemul de evacuare Conda permite direcţionarea gazelor de eşapament spre partea din spate a monopostului, între pneurile spate şi eleron, element care contribuie la îmbunătăţirea forţei de apăsare aerodinamică şi, implicit, la creşterea performanţei în virajele lente. Sistemul este deja utilizat de Ferrari, McLaren şi Sauber.De asemenea, Mercedes va evalua şi noua versiune a sistemului Double Drag reduction System (DDRS), cunoscut în unele publicaţii şi drept TDRS (Triple DRS), care permite creşterea vitezei pe liniile drepte chiar şi atunci când sistemul clasic DRS nu este activ.
"Mai este mult de muncă, dar sunt unele curse în acest an unde această filosofie poate fi utilă. Este un sistem pasiv şi poate funcţiona doar într-o anumită combinaţie de viraje. Depinde cum îl utilizezi pe circuit şi nu se potriveşte pentru toate circuitele. Trebuie rafinat, iar rafinarea este o mare provocare", a adăugat el.
Sistemul DDRS a fost inovat de Lotus, însă echipa nu l-a utilizat încă, iar debutul este programat pentru Marele Premiu al Japoniei de la începutul lunii octombrie.
Via Autosport
Comentarii (3)