Două echipe din Formula 1 încep să facă presiuni pentru introducerea conceptului de buget maxim anual ca măsură necesară pentru reducerea costurilor în competiţie.
Una dintre ele este Mercedes, care consideră că restricţiile de ordin tehnic nu au avut până acum efectul anticipat şi au creat numeroase divergenţe între echipe, motiv pentru care în opinia şefului Ross Brawn reducerea costurilor se poate face doar prin impunerea unui buget maxim.
"Nu am demonstrat niciodată pe perioada în care am fost implicat în F1 că schimbarea regulamentului tehnic poate fi o metodă eficientă pentru reducerea costurilor, poate cu excepţia limitării motoarelor şi cutiilor de viteze, măsuri care au avut ceva succes. Dacă limitezi toate lucrurile tehnice rişti să strici sportul şi cu siguranţă aş sprijini o restricţie a resurselor. Nu poţi cheltui mai mult de atât, nu poţi avea mai mulţi oameni de atât, trebuie să faci cea mai bună treabă cu ceea ce ai. În acest fel permiţi inovaţia şi spiritul Formulei 1.
Pentru mine este cu siguranţă metoda prin care putem merge înainte", a declarat britanicul. O astfel de soluţie este interesantă şi pentru Sauber, care propune de mai mult timp reducerea costurilor pentru ca echipele din plutonul de mijloc să fie capabile să lupte pentru performanţe majore."Noi propunem de ceva timp o limitare a bugetului şi suntem convinşi în această privinţă, pentru că ar permite tuturor să-şi folosească punctele forte.
Ar fi un nivel egal şi cred că asta ar face sportul să fie spectaculos. Dar nu ar trebui să începem de la un nivel care este peste cel folosit de echipe în prezent. Fanii vor să vadă concurenţă între echipe şi să vadă ce decizii strategice iei, pe lângă prestaţia de pe circuit", a precizat Monisha Kaltenborn, CEO-ul Sauber.Propunerea celor de la Mercedes şi Sauber vine la trei ani după ce echipele au ameninţat că se retrag din Formula 1 după ce Max Mosley, fostul preşedinte al FIA, a propus introducerea unui concept similar de limitare a bugetului.
Via Autosport
Comentarii (3)