Renault a suferit în primii doi ani ai erei motoarelor turbo V6 de 1.6 litri din cauza unui motor mai puţin performant decât cele furnizate de Mercedes sau Ferrari.
Începând din acest sezon, constructorul francez va concura cu propria sa echipă, însă are nevoie de un progres vizibil pentru a putea spera la rezultate cât mai bune. Remi Taffin, şeful departamentului de motoare al Renault, este însă încrezător şi anunţa un progres de 50 de cai putere comparativ cu 2015.
"Aş putea spune că motorul va avea cu 50 de cai putere mai mult sau mai puţin, dar una este să identificăm asta şi alta este să-i avem pe circuit. Tot ce pot să spun este că vom îmbunătăţi mai mult decât competitorii noştri, pentru că avem mai mult de recuperat", a precizat el.
De altfel, există numeroase ipoteze potrivit cărora Mercedes a ajuns aproape de limita de dezvoltare a actualelor motoare. Andy Cowell, omologul lui Taffin de la Mercedes, afirmă însă că există în continuare loc de îmbunătăţiri."Am făcut câteva progrese uriaşe în ultimii ani. Am obţinut îmbunatăţiri importante în ultimii doi ani de curse şi nu văd că acest lucru să se oprească. Nu cred că cineva de aici vede că am fi atins limita. Este incredibil unde suntem astăzi în termeni de eficientă termală", a precizat el. Mercedes a confirmat că motorul furnizează peste 900 de cai putere.
Via GrandPrix 247, Motorsport
well, in cazul asta, Ferrari va fi de acord cu schimbarea regulamentului
cei cu articolul acesta?
"Everybody here is assuming we're going to get beaten by Ferrari, and Honda are a big threat."
Cat despre Mercedes, articolul spune foarte clar ca anumiti fie ziaristi, comentatori sau "experti" de pe Automarket, care cred ca unitatea Mercedes este aproape de plafonul de dezvoltare, ceea ce poate sa fie adevarat sau nu, evident. Cowell nu spune decat spune decat ca unitatea Mercedes nu are nevoie de update-uri/upgrade-uri importante ci doar de parti minore, si ca mai pot stoarce ceva din eficienta motorului. Eficienta partii de recuperare este la 98%, in timp ce randamentul motorului cu combustie... este la 45%, si trebuie o corelare intre aceste parti. Ce inseamna asta? Simplu, degeaba recuperezi prea multa caldura, pe care o tranformi in curent, daca nu ai o turbina destul de buna/mare/eficienta incat sa alimenteze motorul cu aer in fiecare tur, constant. De fapt a fost o prezentare foarte buna a celor de la Mercedes, a unitatii lor de propulsie si au explicat foarte clar de ce au dezvoltat aceeasta idee. O mica paranteza, este un articol pe Motorsport parca, care dezbate exact acest subiect, explicand si slabiciunile variantei "size zero" folosita de Honda. Cei de la Honda dezvolta aceasta varianta nu pentru F1 asa cum cred fanii McLaren, ci pentru masinile lor de strada... in timp ce aceasta idee merge foarte bine pe masinile lor de strada, in Formula 1... se pare ca deja si-a atins limita de dezvoltare. Cel putin asa se dezbate in acest articol.
cei de la renault dau exemplu 50 Hp, ceea ce poate fi 30 sau 70 ...
"Aş putea spune că motorul va avea cu 50 de cai putere mai mult sau mai puţin"
e un numar aruncat fiindca nu vor sa dea pronostic ...
pe un alt portal scrie intreaga declaratie al lui Powel unde spune ca mai au un potential mare de exploatat la unitatile de propulsie, nu vb de componenete mici sau mari ...
http://www.gphirek.hu/f1/20160205-a-mercedes-f1-es-eroforrasa-atlepte-a-900-loeros-hatart.html
http://www.motorsport.com/f1/news/mercedes-no-stopping-our-engine-gains-for-2016-671911/?v=2&s=1&q=cowell
Cei sau cel care se ocupa de sectiunea F1 de aici, n-ar timp de articole este evident ca este ocupat cu altceva, iar sectiunea asta este asa de amorul artei. Nu zice nimeni ca este ceva rau dar se observa ca fiind mic numarul de fani in Ro, nu are un interes asa de mare. In trecut era concursul ala, isi faceau 10 conturi, parea sa fie o comunitate foarte mare, dar in realitate, erau unii care postau de pe 10 conturi (erau si fani McLaren cred lol) si care dadeau falsa idee ca sunt multi fani. Evident, odata cu trecerea anilor, si rezultatele unora sau altora, activitatea a scazut. Fanii McLaren nu sunt prea vorbareti (deh la ce prostii spun... who cares), iar fanii Ferrari sunt atenti la activatea echipei, iar fanii Mercedes, se bucura. Cei Red Bull cred ca sunt.. ofticati la greu. Iar cei Lotus/Williams/Force India... sunt rari.
Dar sa revin la ce a spus Cowell, nu stiu daca ai inteles ce a zis. Articolul de pe Motorsport este destul de clar incat sa arate ce planuri au cei de la Mercedes si nu cred ca ai inteles ca ei tot bat inspre partea de recuperare. De aia a fost facuta comparatia intre pachetul Mercedes si pachetul Honda, pentru ca cei de la Mercedes au mers pe o idee foarte buna, in timp ce Honda a mers pe o idee care nu pare buna in F1, dar este utila foarte probabil la masinile de strada... ceea ce evident nu-i ajuta pe cei de la McLaren deloc in F1...
Cei de la Mercedes au discutat foarte serios despre recuperarea energiei, pentru ca desi au un randament de 95-98%, se mai pot imbunatati aceste sisteme. Vezi iarasi despre recuparere... pot sa aiba o plaja constanta de energie, tur dupa tur, ceea ce conteaza mult mai mult decat sa recupereze un tur si 4-5 sa nu faca nimic. Potentialul este imens, gandeste-te ca randamentul motorului cu combustie este la 45%... iar sistemul de recuperare este la 95-98%.... o diferenta imensa.
Sper sa nu te superi dar multi fani (90% cred) nu inteleg nimic din chestia aia cu recuperarea energiei si bla bla bla bla motoare cu combustie si bla bla bla bla randament, si de aia este foarte util sa vezi un articol ca cei de pe Motorsport, unde explica niste detalii tehnice destul de avansate, cat mai simplu posibil, tocmai pentru a ajuta fanii sa inteleaga mai multe despre sportul pe care cica... lol il iubesc.
- Kers in 2009, cantarea 107kg si randament 39%,
- Recuperare in 2014, 24kg si randament 80%,
In 2015... cantarea 20kg si randament... 95-98%.
In viitor... cu siguranta randament 100%, si probabil o eficientizare a consumului si mai mult, pentru ca cu cat recuperezi mai mult, fara sa afectezi eficienta motorului, adica ICE-ului, poti sa pui mai putin combustibil la bord. Regula este simpla: 100kg pe cursa, adica 100kg/2 maxim, dar nu toate cursele au 2 ore, la unele poti sa pui 90kg poate, sau 95kg depinde de cursa. Daca ploua poti sa arzi mai mult combustibil, sa folosesti un alt regim si asa mai departe, sunt multe variante.
eu nu am zis k nu ai dreptate
am spus doar k Powel vede potential de dezvoltare
ma intereseaza si pe mine detaliile, mai ales k anul trecut Ferrari a reusti asa zisul salt exact prin eficientzarea consumului de 100 kg pe ora plus printr-o turbina marita, Shell le-a adus inca a 0.5 secunde
MGU-H si MGU-K au fost deasemenea refacute mai performante
MGU-H reusea sa depoziteze mai multa energie (ceea ce la Honda a fost o problerma fundamentala fiindca ramaneau farte repede fara boost)
http://www.jamesallenonf1.com/2015/12/video-how-ferrari-turned-it-around-in-f1-2015/
la MGU-K recuperea energiei este limitata (scire intr-un articol pe pagina oficiala MB) insa la MGU-H nu este, acesta era una dintre punctele pe care M B le-a fructifcat foarte bine deja din 2014 fiindca ei si-au dat seama ca se poate "depozita" energia de pe un tur pe altul, si au facu tun energy store mare, iar Renault si Ferrari au inteles din regulament ca trebuie consumat totul pe un singur tur
daca te intereseaza subiectul e aci mai pe larg
http://www.mercedesamgf1.com/en/car/pu106a-hybrid/
Unitatile astea de propulsie sunt foarte valoroase, pentru ca petrolheads... fanii cica, o sa fie mai putin petrol peste 20 de ani, o sa fie solar power heards :P
Acuma sa vedem prima sesiune de teste si evident lansarile :P
Poate multi nu prea inteleg nimic despre recuperarea de energie, dar poate ma lamuresti si pe mine in legatura cu randamentul ala de 100%.
Cei care nu stiu engleza iti pot multumi pentru traducere. Oricum articolul pe care l-ai citit este unul slabut iar domnisorul de la Mercedes nu e asa de prost incat sa spuna ca altii ar putea face ceva diferit si mai bun.
Mercedes a plecat pe principiul "a mea este mai mare si mai buna" iar Honda merge dupa un concept "size zero" impus de McLaren.
Ambele sisteme au deficiente: Mercedes are un pachet aero slabut tocmai din motivul enumerat mai sus(vezi ce le facea RBR pe ploaie unde puterea nu conta), Honda are un pachet mai compact(impus de "size zero concept")cu o eficienta a sistemului de recuperare a energiei mai scazuta. Daca dupa update-ul de peste iarna reusesc o eficientizare a sistemului de recuperare a energiei, acest concept ar putea avea toate sansele sa se impuna in viitor. Sa nu uitam ca RBR nu a castigat campionatul cu cel mai bun motor.
In plus uitati-va la restul echipelor ce eforturi fac pentru a obtine un monopost cat mai compact.
Nu sunt fan Ferrari dar daca nu vor avea probleme de fiabilitate cred ca au toate sansele sa-i concureze pe Mercedes anul asta.
Renault mai are de lucrat si au recunoscut-o si ei, iar McLaren poate la anul vor pune probleme.
Oricum sper intr-un campionat mai animat. Precedentul a fost plictisitor rau de tot.
"Mercedes are un pachet aero slabut"
Aldo Costa nu ar fi de acord cu tine
si nici altii nu sunt:
Giorgio Piola/formula1.com
si acesti oameni nu spun prostii ... no offence ...
"The Mercedes is still the class-leading car on the aerodynamic side, as well as on the engine side"
https://www.formula1.com/content/fom-website/en/latest/technical/2015/7/mercedes-f1-w06-hybrid---high-downforce-monkey-seat.html
https://www.formula1.com/content/fom-website/en/latest/technical/2015/5/mercedes-f1-w06-hybrid---new-sidepod-air-inlet.html
Eu nu am facut afirmatiile dupa gura unora ci dupa ce am observat. Sa nu uitam ce piedici le au pus RBR cand puterea motorul nu a contat. Oare ce sa fi facut diferenta? Pneurile? Nu cred pentru ca abia incepuse cursa. As zice pachetul aero. De ce nu au avut tupeul sa furnizeze motoare la RBR? Pentru ca stiau care le sunt slabiciunile si stiau ca si ar fi batut singuri cuie in talpa.
Iar apoi am spus ca nu ai nevoie de un motor egal cu cel Mercedes ca sa castigi ci de unul care iti poate permite sa recuperezi diferenta pe aero. Exact pe asta mizeaza McLaren-Honda.
Iar Mercedes sufera la capitolul asta din princina pachetului care e mare. Uita-te la Ferrari cate artificii a facut pentru sezonul 2016 ca sa obtina un monopost mai compact.
Pana acum au avut putere net superioara fata de competitori si din aceasta cauza au defilat detasat dar daca puterile se vor apropia cat de cat atunci pachetul aero isi va spune cuvantul daca nu fac ceva in privinta asta.
Weekend placut in continuare,