La Marele Premiu al Chinei, FIA a început să măsoare debitul de mai multe ori, însă presa internaţională susţine că Mercedes şi Ferrari reuşesc să obţină un avantaj important în calificări prin utilizarea unor setări speciale pentru motor prin care debitul creşte peste limita admisă pentru o scurtă perioadă de timp.
Această practică nu încalcă regulamentul tehnic, însă FIA a decis să o elimine printr-o nouă regulă care a fost decisă în această săptămână la întâlnirea şefilor departamentelor tehnice. Astfel, Charlie Whiting, directorul de curse al FIA, a informat echipele că presiunea carburantului trebuie să rămână constantă la depăşirea pragului de 90 kg/oră.
"Cu efect imediat, ne aşteptăm ca presiunea carburantului în sistemele de înaltă şi joasă presiune să rămână constantă la o rată de curgere de peste 90 kg/oră.
Nu considerăm necesar să definim ce considerăm că este constant, credem că este mai practic să discutăm despre orice îngrijorări cu echipele relevante, dacă va fi cazul", precizează Whiting într-o notă transmisă echipelor care a ajuns în posesia publicaţiei Autosport.În plus, FIA va verifica individual fiecare sistem pentru carburant folosit de echipe.
Via Motorsport
vipbox.eu
Am impresia ca esti nou prin sportul asta. Altfel nu imi explic comentariul tau.
Ultimele 5 campioante au fost castigate de masina cu cea mai mare viteza medie pe un tur si nu de cea cu cea mai mare viteza de varf.
Anul trecut Mercedes era pe locul 5 la viteza de top desi au produs cea mai dominanta masina din istoria formulei 1.
Ultimele cinci campionate au fost castigate de cea mai buna masina, si care s-a adaptat cel mai bine la fiecare circuit. Si ce spui tu este o tampenie atata timp cat este o mare diferenta intre performanta din calificari si cea din cursa, sper ca ti-ai dat seama si singur de asta, intre timp.