Mercedes şi Ferrari, suspectate că au exploatat regulamentul pentru debitul carburantului

de Daniel Popescu
Duminica, 10.05.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
FIA a înăsprit regulamentul pentru debitul carburantului după apariţia unor speculaţii potrivit cărora Mercedes şi Ferrari maximizează performanţele în calificări prin utilizarea unor setări speciale pentru motor.

Ne aşteptăm ca presiunea carburantului în sistemele de înaltă şi joasă presiune să rămână constantă la o rată de curgere de peste 90 kg/oră.

Charlie Whiting
Director de curse FIA
Regulamentul pentru debitul maxim cu care carburantul poate curge din rezervor în motor a generat numeroase controverse încă de la introducerea noilor unităţi la începutul sezonului 2014.

La Marele Premiu al Chinei, FIA a început să măsoare debitul de mai multe ori, însă presa internaţională susţine că Mercedes şi Ferrari reuşesc să obţină un avantaj important în calificări prin utilizarea unor setări speciale pentru motor prin care debitul creşte peste limita admisă pentru o scurtă perioadă de timp.

Această practică nu încalcă regulamentul tehnic, însă FIA a decis să o elimine printr-o nouă regulă care a fost decisă în această săptămână la întâlnirea şefilor departamentelor tehnice. Astfel, Charlie Whiting, directorul de curse al FIA, a informat echipele că presiunea carburantului trebuie să rămână constantă la depăşirea pragului de 90 kg/oră.

"Cu efect imediat, ne aşteptăm ca presiunea carburantului în sistemele de înaltă şi joasă presiune să rămână constantă la o rată de curgere de peste 90 kg/oră.

Nu considerăm necesar să definim ce considerăm că este constant, credem că este mai practic să discutăm despre orice îngrijorări cu echipele relevante, dacă va fi cazul", precizează Whiting într-o notă transmisă echipelor care a ajuns în posesia publicaţiei Autosport.

În plus, FIA va verifica individual fiecare sistem pentru carburant folosit de echipe.

Via Motorsport

Comentarii (15)

  • Da, conform celor de la Motorsport, cei de la Honda i-au tot intrebat pe cei de la FIA cum cei de la Mercedes si Ferrari sunt asa de in fata. Si dupa aia au facut o plangere despre curgerea combustibilului. Iar FIA a verificat si nu au gasit nimic.
    9 2
  • Ha,ha,ha...
    Hmmm...sa inteleg ca Mercedes nu s-a conformat?Zic si eu,prea a crescut diferenta,sau ma rog,iar nu mai au pe nimeni aproape !
    4 1
  • Gabriel
    Va rog frumos pe cei care cunoasteti site-uri unde pot viziona F1 live sa-mi dati un link de ajutor. Multumesc.
    3 0
  • Cit timp nu a fost ilegal nu vad problema , asta inseamna niste ingineri buni
    11 4
  • Cu aceste motoard mercedes nu are de ce sa se ingrijoreze, ei au in continuare minim 40 Cp in plus.Bravo lor, hai Ferrari
    3 1
  • F1 Vision
    Imi aduc aminte ca si intestele din iarna s-a discutat despre acelasi lucru. Cei de la Renault si Honda, fiind mai in spate, probabil au reclamat acest lucru, cine stie.
    5 0
  • Bogdan
    http://www.vipleague.me/motorsports/95559/1/skysports-f1-%7C-skyf1-%7C-sky-sports-f1-%7C-sky-f1-live-stream-online.html
    3 0
  • @ gabriel

    vipbox.eu
    2 0
  • Adrian
    http://torrent-tv.ru/torrent-online.php?translation=9299
    0 0
  • F1 Vision
    Ce diferenta, masina lui Hamilton cu DRS activ nu se apropie de Ferrariul lui Vettel din fata... S-ar putea totusi ca noul pachet sa mearga chiar ok, doar ca nu si in calificari. Sa vedem cursa evident :P
    7 1
  • bernie
    Cand RBR specula regulamentul la maxim in privinta aerodinamicii se gaseau unii care ii injurau ca hotii aia incalca regulamentul...La fel a fost si cu Brawn gp.La fel si Ferrari in era Schumacher si poate si alte echipe in alte vremuri...Adevarul este ca unii ar trebui sa termine cu ipocrizia asta si sa recunoasca meritele munca si imaginatia altora care au succes in munca lor...
    5 0
  • Corect
    corect bernie
    1 0
  • @F1 Vision
    Am impresia ca esti nou prin sportul asta. Altfel nu imi explic comentariul tau.
    Ultimele 5 campioante au fost castigate de masina cu cea mai mare viteza medie pe un tur si nu de cea cu cea mai mare viteza de varf.
    Anul trecut Mercedes era pe locul 5 la viteza de top desi au produs cea mai dominanta masina din istoria formulei 1.
    1 1
  • F1 Vision
    @Kyro: Ai multe impresii gresite, cat despre comentariul meu nu trebuie sa-ti explici nimic. Am spus doar ca masina Mercedes nu se aproprie de masina Ferrari cu DRS-ul activ. Asta inseamna multe, ceva nu am continuat, pentru ca era doar idee despre pachetul aerodinamic folosit. Una dintre idei era ca cei de la Ferrari au mers pe viteza maxima pe linia dreapta si mai putina apasare in curbe si o alta era ca aripa spate folosita era de low drag.

    Ultimele cinci campionate au fost castigate de cea mai buna masina, si care s-a adaptat cel mai bine la fiecare circuit. Si ce spui tu este o tampenie atata timp cat este o mare diferenta intre performanta din calificari si cea din cursa, sper ca ti-ai dat seama si singur de asta, intre timp.
    2 1
  • F1 Vision
    @Kyro: Am si am uitat, tu cu siguranta esti noul prin sportul asta. Altfel nu spuneai prostia din comentariul tau.
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru