Mercedes: "Schumacher, în cea mai bună formă la Montreal"

De Daniel Popescu
Publicat Miercuri, 15.06.2011
Michael Schumacher a demonstrat că este în cea mai bună formă prin performanţa obţinută la Montreal, potrivit şefilor Mercedes GP.

Michael Schumacher a fost la un pas să termine pe podium Marele Premiu al Canadei după ce a concurat temporar chiar şi pe locul doi, însă în cele din urmă a fost nevoit să se mulţumească doar cu locul patru după ce a fost depăşit de Jenson Button şi Mark Webber.

Totuşi, Norbert Haug, directorul departamentului de motorsport al Mercedes, a lăudat prestaţia germanului şi crede că acesta a demonstrat că este în continuare în cea mai bună formă, în ciuda vârstei înaintate.

"Asta se întâmplă în sport, lucrurile se pot schimba foarte rapid. Până la urmă ai nevoie de rezultate, iar cel de aici a fost unul foarte respectabil. Echipa noastră este calmă, stăm împreună şi ne ajutăm unul pe altul. Acesta a fost Schumacher în cea mai bună formă. Asta demonstrează că poate face treaba şi că dacă îi oferim monopostul potrivit va furniza rezultate", a declarat germanul.

Între timp, presa internaţională a început să speculeze că septuplul campion mondial se gândeşte să-şi prelungească contractul cu Mercedes GP după 2012, întrucât a afirmat că va avea nevoie de mai mult de trei ani pentru a se reacomoda cu Formula 1.

Totuşi, germanul insistă că nu a luat încă nicio decizie în acest sens.

"Am auzit speculaţiile şi cum au fost interpretate comentariile mele. Dar nu acesta a fost înţelesul comentariilor mele. Am spus că avem o înţelegere pe trei ani, iar la momentul potrivit vom vorbi despre ce vom face în viitor", a explicat Schumacher.

Via | Autosport

Comentarii (16)

  • Am mai spus si o repet... Daca nu era un regulament atat de idiot, Schumacher termina pe 2, nu mai trecea nimeni de el. Inca si-a pastrat secretele din anii 90 cand se dadeau adevarate dueluri pe circuit. Pe circuit se stabilea castigatorul, nu prin DRS, KERS sau comisari de cursa. AH! Ce pacat! Spectacolul este omorat de la un sezon la altul.
    35 5
  • KERS & DRS
    KERS-ul mai este cum mai este, tine si de pilot, de felul in care stie sa-l dozeze. Dar DRS-ul mi se pare o mizerie. Cel din fata nu are nici o sansa cand este atacat pe linia dreapta. Tind sa cred ca si Vettel era depasit pe ultima linie dreapta, chiar daca nu gresea. Dar deh, asa inteleg spectacolul mai-marii Formulei 1.
    29 2
  • ayrton4ever
    DRS pentru toti
    si Schumacher la randul lui a depasit folosind acelasi DRS....deci sunt sanse egale pentru toti... stiti foarte bine ca DRS-ul se activeaza doar cand esti la mai putin de o secunda de cel din fata
    6 17
  • ayrton4ever
    DRS...la fel pentru toti
    si Schumacher la randul lui a depasit folosind acelasi DRS....deci sunt sanse egale pentru toti... stiti foarte bine ca DRS-ul se activeaza doar cand esti la mai putin de o secunda de cel din fata...deci daca esti rapid...mentii o distanta mai mare de o secunda....si e ok
    3 13
  • salutare
    pentru cei care spun ca DRS-ul nu este bun,acesta a fost introdus ca o metoda de a contracara F-ductul,pe care cei de la Mclaren au inventat-o anul trecut si pe care o puteau utiliza,pe intreaga suprafata a circuitului,nu doar pe liniile drepte,cum este acum!!!!
    3 8
  • DRS...
    KERS-ul eset un sistem f ok! si spre surprinderea unora dintre voi, la fel este si DRS-ul! aceasta mica ajustare a aripii spate...a creat un spectacol in F1 cum nu a mai fost de multa vreme!
    Problema stiti care este?!? acea regula stupida care daca nu ar fi aparut, shumacher era pe podium fara nicio preoblema, aceea cu schimbatul directiiei mai mult de o singura data! mi se pare ipocrita rau regula asta, care practic il lasa neputincios pe cel ce urmeaza sa fie depasit!
    18 4
  • @mad si @ screamy
    Drs este o prostie nu se acorda conditii egale pentru toti. daca esti talentat treci de cel din fata daca nu stai in spate . DRS e un dispozitiv de desenele animate Wacky Races.

    @ mad F-ductul putea sa il puna pe masina toata lumea nu numai urmaritorul din spate deci erau conditii egale. Daca nu erau capabili inginerii sa il instaleze pe orice monopost asta e altceva.
    @ schimbatul liniei o singura data era si mai demult nu e o noutate a sezonului 2011.
    6 2
  • Despre KERS, DRS si alti demoni...
    KERS-ul (asa cu au spus si altii) este un dipozitiv mai mult decat OK. E adevarat, da un plus de putere insa nu decisiv pentru relizarea depasirii. Doar ii da o sansa celui din spate sa invinga turbulentele (de aspiratie nu mai poate fi vorba) provocate de masina aflata in fata si probabil, la sfarsitul liniei drepte, sa se afle in paralel cu adversarul, duelul urmand sa se dea in virajul urmator. Bineinteles, KERS-ul poate fi folosit si de cel aflat in fata, astfel niciunul din piloti nefiind dezavantajat.
    Deasemenea KERS-ul este o tehnologie ce merita dezvoltata si testata pentru ca mai apoi (in viitor) sa poata fi cu succes implementata pe automobile reiterand inca o data ca Formula 1 nu e doar un sport ci si un "motor" pentru industria auto.

    DRS-ul in schimb e cu totul altceva. Depasirile efectuate cu DRS nu mai au loc la sfarsitul liniei drepte, acolo unde au farmec, cand nu stii daca cei doi se ating? care e pe trasa ideala? si stii ca daca unul a luat virajul mai larg va avea intaietate pe urmatorul (prelungind duelul). Nu, acum depasirea are loc la jumatatea liniei drepte iar cel aflat in fata nu are nici o sansa.
    Problema pe care au lansat-o cei de la BBC (Eddie Jordan di David Coulthard) e ca nu prea mai poti sa iti dai seama unde e talentul si priceperea pilotului si unde e "vina" aripioarei aleia.

    Si mai e o chestie. Nici live (din tribunele unui circuit) depasirile cu DRS nu au farmec.
    Am fost anul asta la Istanbul (ulterior am aflat de recordul de depasiri din cursa) si se simte, se simte ca e FAKE.
    Da, statistica ne spune ca avut loc 1000 de depasiri intr-o cursa insa unde e fun-ul daca depasirile sunt atat de scurte si duelul efectiv dureaza cateva secunde.
    In cazul de fata, la Montreal, Vettel a fortat pentru ca stia ca daca Button il prinde din urma nu va avea nici o sansa pe linia dreapta. Ne-a demonstrat-o Massa (care nu facut nimic toata cursa) cu Kobayashi.

    Probabil o sa spune-ti ca sunt pretentios. Ia uite ba si la asta, vrea si spectacol si multe depasiri si sanse egale intre piloti si si si.... Posibil, insa asta ne face fani, prentetiile pe care le emitem pentru ca sportul nostru preferat sa evolueze (in bine)

    Parerea mea (si sper sa nu aruncati cu pietre) e ca DRS-ul e mai mult pentru profanii F1, pentru a atrage o audienta mai mare, mai tanara etc..
    Cei care urmaresc F1 de mult si acum tin minte depasirea lui Hakkinen in dauna lui Schumacher de la Spa in 2000 la fel cum probabil vor tine minte si dubla depasire efectuata de german in cursa asta (in acul de par, fara DRS). Insa nimeni nu va tine minte depasirea lui Webber in dauna lui Scumacher (de ex) pt ca nu a avut nimic spectaculos.
    25 0
  • * spuneti (nu spune-ti)
    Pardon :)
    7 0
  • Interesant...
    Uitati-va la depasirea pe care a facut-o Schumacher la Montreal: http://www.youtube.com/watch?v=qLeLSj2fywY iar apoi uitati-va la urmatorul link: http://www.youtube.com/watch?v=NqHLOdPlW6Y la minutul 6 si 35 de secunde... Enjoy!
    7 0
  • remember
    Daca ar mai exista realimentari si furnizorul de pneuri ar pune la dispozitia echipelor macar 3 tipuri de pneuri su si mai mult daca ar lasa la alegerea echipelor tipul de pneuri utilizat atunci ar fi un spectacol total bazat si pe strategii; 2,3,4 opriri mai multa sau mai putina benzina, pneuri supersoft? sau hard? cred ca ar fi un spectacol total, iar in legatura cu DRS cred ca ar fii mai intereseant daca s-ar proceda ca in GP2, acolo la o cursa de 18 tururi poti utiliza everboost cred ca de 8 ori pe timpul cursei si gata; daca ar fii similar si in F1 sa fie oricand si oriunde DRS dar limitat la 15 -16 activari pentru un pilot ar fii super spectacol
    3 1
  • Andrei Alexandru
    @Redhimihai
    Depasirea de la Spa din 2000 a lui Hakkinen a fost singurul moment cand chiar am crezut ca Hakkinen are talent, si desi era evident ca era mai rapid, totusi fiind in spate a vazut unde era liber. In ciuda acestui fapt a fost singurul moment cand Hakkinen a aratat ceva, in rest... o pagina alba. In schimb depasirea lui Schumacher din cursa trecut a fost net superioara, numai si numai pentru ca nu stia care pilot o sa fie pe exterior, totusi calitatea lui ca pilot a iesit in fata chiar daca masina nu cu siguranta mai rapida decat cele 2 depasite. Personal o consider cel putin pentru moment, depasirea sezonului, deh poate si pentru ca restul depasirilor sunt pur si simplu neinteresante. Cat despre DRS nu are nici o treaba cu F-duct-ul de anul trecut, mad79 aberand iarasi, deh atata poate. Idea de adoptare a DRS-ului a fost sa ajute masinile cu o viteza de varf mare dar cu o aerodinamica mai slaba comparativ cu masinile cu o viteza de varf mai mica dar o cu o aerodinamica foarte buna. Practic nu face decat ca curata aerul care ajunge pe aripa spate, ducand viteza de top peste viteza de top normala a masinii (deh... unii cred ca numai manevrabilitatea conteaza in Formula 1 :P) De aia DRS-ul se foloseste numai pe linii drepte, pentru ca in viraje nu ajuta decat masinile setate pentru astfel de sectoare.

    Cat despre F-Duct... nu conteaza cat de mult l-au inventat cei de la McLaren ci cat au copiat de la Sauber.
    12 4
  • bla bla-uri
    evident ca pentru unii fani ferrari(andre alexandru in speta), toti pilotii mclaren, depasirile efectuate de acestia, inventiile mclaren, etc sunt nesemnificative cu echivalentele de la ferrari. Cum poti sa spui de hakkinen ca este doar o pagina alba? Cred ca aceeasi parere o ai si despre Senna, daca tinem in vedere ca a concurat pentru McLaren atatia ani, cunoscand succesul cu acestia din urma. Hai sa te vad.....spune acceasi chestie cu "foaia alba" si despre Senna, ca deh, este un mare fost pilot McLaren.....Vai s-amar!!! :P
    4 8
  • @Andrei
    Ar putea fii depasirea sezonului, pana acum...insa sezonul e lung si mai sunt si alti piloti care ar putea face spectacol in acelasi stil si anume in afara zonei DRS, piloti cum sunt Hamilton, care sigur va reveni la depasiri curate fara contacte, Button, Vettel, Alonso, Webber, Kobayashi etc... si sunt de acord cu tine ca depasirea lui Schumacher din weekend-ul trecut a fost mai entuziasmanta decat cea a lui Hakkinen din 2000 prin simplul fapt ca a depasit doi piloti in lupta directa. Hakkinen il depasea in 2000 pe Schumi si pe Zonta care era pilot intarziat- nu poate fii considerata tocmai o dubla depasire. Dar sa fim seriosi, nu poti spune ca Hakkinen nu are talent cand a bagat in buzunar 2 titluri mondiale si acest lucru intamplandu-se in fata lui Schumacher, deci singur pe pista nu era.
    6 1
  • Andrei Alexandru
    @Schubler
    Da, depasirea sezonului pana acum. Vedem la final cum o sa stea treaba, pentru ca mai sunt inca multe curse. Aberatiile fanilor McLaren nu ma intereseaza, dar asta nu inseamna ca nu pot sa rad de ele. Plus nu am spus ca Hakkinen nu avea talent, ci doar ca nu a impresionat deloc pe pista. Desele dueluri cu Coulthard cand se scoteau unul pe altul, sezonul 1999 marcat de o cadere psihica si cateva plansete in afara pistei, nu cred ca sunt chiar ce as putea spune ----> talent. Faptul ca McLaren au pierdut titlul in 1999 la constructori in fata a scutierului si a scutierului scutierului ----> ma apuca rasul numai cand imi aduc aminte de abandonurile lui Hakkinen si cum plangea la marginea sezonului. Sa fim seriosi, McLaren a avut o masina foarte buna atunci, si in 1998 numai manevra lui Coulthard le-a castigat titlurile, iar in 1999 l-au pierdut pe cel la constructori. De 2000 nu mai spun nimic, Hakkinen era deja terminat atunci.
    8 5
  • DRS si KERS
    Personal mi se par ambele lucruri bune. KERS il are toata lumea, depinde de fiecare echipa cum reusesc sa-l faca.
    DRS ajuta pilotii mai rapizi sa-i depaseasca mai usor pe cei din fata.
    Daca pilotii sunt la fel de rapizi s-ar putea sa-l depaseasca sau nu pe cel din fata. A se vedea cat s-a chinuit Webber cu Schumi.
    Criticati DRS ca ii ajuta pe cei din spate. Dar cine il tine pe pilotul din fata sa stea la mai mult de o secunda in fata urmaritorului?
    Vettel a si declarat ca a mers la limita la final pentru ca s-a chinuit sa-l tina pe Button la mai mult de 1 sec.
    Sa presupunem ca Vettel nu gresea. Daca nu era DRS vedeam ca Button il ajunge si trec linia de sosire unul dupa altul. Cu DRS am fi avut sansa sa vedem un duel gen Schumi - Webber.
    Daca cel care a fost depasit se tine la sub 1 sec. de cel care l-a depasit, poate incerca si el acelasi lucru. Daca nu poate, inseamna ca este evident mult mai lent si ramane la duel cu altii nu cu cei din fata.
    Cred ca m-am lungit dar ideea principala e ca exista un duel fairplay pana la limita de 1 sec. Apoi ramane cat de istet e urmaritorul sa depaseasca.
    3 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru