Mercedes, salvatorul Formulei 1

De Daniel Popescu
Publicat Joi, 28.05.2009
Mercedes se afla in spatele propunerii prin care conflictul dintre echipele de Formula 1 si FIA este pe cale sa fie incheiat, potrivit informatiilor dezvaluite de publicatia britanica The Times.

Max Mosley, presedintele FIA, a dezvaluit la finalul saptamanii trecute ca este de acord cu unele compromisuri in privinta regulamentului tehnic pentru sezonul 2010, pentru ca evita retragerea constructorilor din Formula 1.

Planul salvator a venit din partea constructorului Mercedes, reprezentat de Norbert Haug, directorul de motorsport al constructorului german.

In contextul in care FIA a dorit un buget maxim anual de 45 de milioane de euro, iar echipele au solicitat unul de 100 de milioane de euro, Mercedes a propus ca echipele sprijinite de un constructor sa ofere team-urilor independete componente ieftine si expertiza tehnica. In plus, echipele ar urma sa isi garanteze prezenta in Formula 1 pana la finalul sezonului 2012, urmand sa concureze cu un buget de numai 40 de milioane de lire sterline incepand din sezonul 2011.

Max Mosley a fost multumit de propunerea primita din partea lui Haug si a transmis echipelor acest lucru. Sefii echipelor s-au intalnit miercuri la Londra pentru a decide raspunsul pe care il va primi Mosley.

Publicatia citata sustine ca sefii echipelor sunt optimisti ca cele doua parti vor ajunge la o intelegere la timp pentru ca plutomnul actual sa se inscrie in sezonul 2010 pana la expirarea termenului limita de pe 29 mai.

Via | The Times

Comentarii (5)

  • Mercedes&McLaren
    Inca tot nu inteleg de ce primeste McLaren puncte cand este vorba de Mercedes in stirea respectiva? Am mai ridicat problema asta de doua ori in sezonul asta.
    0 0
  • @WestMclaren
    Si tot de doua ori cred ca am raspuns si eu la aceasta intrebare. Pentru ca Mercedes detine 40% din actiunile echipei McLaren Mercedes, fiind de altfel actionarul cu cea mai mare cota-parte.
    0 0
  • tratative
    desi se spune ca Mercedes este motorul acestei variante de acord in articol se omite faptul ca valoarea bugetului este numai una dintre punctele in discutie. Constructorii doresc sa se scoata din buget diferite cheltuieli care pana acum erau in bugetul limitat iar pentru a se ajuta echipele mici se pune chiar problema admiterii folosirii masinilor de client.
    Cea mai mare problema este cea a controlului fapt pentru care nu va fi decat o expertiza contabila efectuata de o fiema de audit stabilita in comun acord.
    0 0
  • NeoGalaxy
    @Buget
    Mie imi este foarte neclar cum vor reusi sa foloseasca acele 45 de milioane, fie ele de lire sau de euro, pentru ca... nu cred ca vor putea asambla mai mult de 10 monoposturi sau sa aiba si piese de schimb. Practic in suma asta o sa fie garantate cele 16 motoare standard, cateva cutii de viteze si mai ce? Un monopost costa de sine statator vreo 3 milioane de euro, trebuind sa aiba macar 4 si rezulta vreo 12 milioane + 5-10 milioane cat costa motorul + cutiile de viteza... deja s-a papat jumatate din suma. Si restul... sunt bani de inghetata... nu vad bani de teste, bani de upgrade-uri si bani... de Coca Cola...
    0 0
  • NeoGalaxy
    @Moneda
    Nu prea o sa mai conteze daca sunt lire sau euro pentru ca lira scade masiv pe zi ce trece. Gandindu-ne ca acum catva timp era o lira 6.5 ron si acum este un pic pentru 4.5 ron... :)
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru