Pentru constructorul german, schimbarea regulamentului a fost însă condiţia pentru a rămâne în Formula 1, potrivit lui Thomas Weber, membru în consiliul de adminstratie al companiei-mamă Daimler responsabil pentru cercetare şi dezvoltare. Întrebat dacă germanii s-ar fi retras din competiţie în absenţa noului regulament, el a precizat:
"Da, cred că da. Am avut o discuţie. În diverse momente a trebuit să vorbim despre Formula 1 cu consiliul de administraţie. Am avut discuţii grele şi întotdeauna a fost dificil să explicăm de ce folosim motoare aspirate. Cu noile regulamente, pot convinge consiliul că echipa de Formula 1 face exact ceea ce trebuie: injecţie directă, construcţie uşoară, eficienţa combustibilului, noi tehnologii şi combinarea motorului cu combustie cu un hibrid", a a declarat el pentru postul britanic de televiziune BBC.
Chiar dacă noile motoare au fost aspru criticate pentru sunetul mai puţin impresionant, Weber crede că este important că Formula 1 s-a aliniat la tehnologiile regăsite în industria maşinilor de serie.
"Putem demonstra publicului că este în continuare emoţională, chiar dacă nivelul sunetului este un pic mai mic. turbo, aşa că până şi un Porsche suna familiar acum", a adăugat el.
Sigur că putem analiza dacă îl putem face mai tare. Dar pe de altă parte, toate maşinile de serie se îndreaptă spre motoareÎn momentul anunţării noului regulament tehnic, trei constructori părăsiseră deja Formula 1 într-un interval de numai 12 luni: Honda, Toyota şi BMW. Francezii de la Renault au ameninţat la rândul lor la vremea respectivă că vor părăsi competiţia în cazul în care FIA nu va renunţa la motoarele V8 de 2.4 litri.
Via BBC Sport
Hm, si multi anul trecut spuneau ca se schimba regulamentul pentru Ferrari.
Dar cand Mercedes nu va mai castiga nici cu motoarele astea, pentru ca va veni acea zi, se vor retrage din Formula 1?
Credeam ca Mercedes e in F1 pt ca iubeste competitia. Bineinteles ca trebuie sa castige, dar nu prin schimbari de regulament care sa le fie favorabile, cum s-a intamplat anul trecut cu Red Bull. As putea crede ca de la revenirea in F1 Mercedes si-a dorit aceasta schimbare de regulament.
Hai nea Luca, matale cand naiba folosesti dreptul ala de veto ca sa faci un regulament favorabil celor de la Ferrari? Nu vezi ca altii ti-o iau inainte?
Parca si acuma ii aud cum se umflau in pene cu Rory Byrne, cu un motor ultra light din materii compozite revolutionare cu un consum revolutionar cu un as in maneca pe partea de design al motorului, pentru ca totul sa fie un mare fas tipic italian sintetizat de Alonso la sfarsitul liniei drepte din Bahrain: "I have no enough power" :))))))))
Toti sunt concentrati sa updateze softul !!!
:))))
...stii tu vorba ceea cu ciobul si oala sparta... vezi-ti de McLada ta care se lupta de la egal la egal...cu Marussia si Caterham
Mosley,vroia sa treaca direct de la V10 la V6,dar s-a gasit compromisul cu v8,doar pana in 2014!
Nu ar fi trebuit sa fie invers? F1 sa fie un pionier al noilor tehnologii, tehnologii ce vor fi regasite peste ceva ani la automobilele de serie?
Ma rog, ei le stiu mai bine decat noi.