Așteptarea a luat sfârșit. Toate echipele de pe grila de start a Formulei 1 și-au finalizat liniile de piloți pentru noul sezon care debutează în martie.
Mercedes era ultima echipă cu un singur pilot confirmat, în persoana lui Valtteri Bottas, însă team-ul german a reușit, în cele din urmă, să-l păstreze pe Lewis Hamilton pentru încă un sezon, punând capăt tuturor zvonurilor și speculațiilor din ultimele luni.
Constructorul a semnat un nou contract cu multiplul campion britanic, valabil pe sezonul 2021, fără să ofere informații cu privire la continuarea înțelegerii după acest an.
“Sunt încântat să încep al nouălea sezon cu Mercedes. Am reușit lucruri incredibile împreună și vom căuta să ne îmbunătățim performanțele în continuare,” a declarat Lewis Hamilton.
Britanicul spune că noul contract include și lansarea unei fundații care să sprijine “diversitatea și incluziunea în sport”, un proiect foarte important în negocierea noii înțelegeri cu Mercedes.
Hamilton și-a făcut debutul în F1 în 2007 alături de McLaren și a luat startul în 266 de curse până acum.
Britanicul a venit la Mercedes în 2013, unde a câștigat 74 de curse și șase titluri de campion mondial.În 2020, a doborât recordul de victorii stabilit de Michael Schumacher și a ajuns la cota 95. Tot anul trecut a egalat recordul lui Schumacher la numărul de titluri mondiale câștigate (7).
Via Mercedes
- contract pe 4 ani,
-drepturi de imagine exclusive pentru FormulaE,
-un procent deloc insignifiant din beneficiile ce revin celor din Brackley in F1, iata ca Benz ii de cu totul alta parere, Benz spune raspicat: HALT, luptatorule BLM!
.....ofera doar unsprezece luni de contract.....
fara putere de tagada, asistam la ultimele spasme inaintea obstescului sfarsit pentru cel de-al doilea septuplu din istorie, dar de departe*merituosul* castigator al primului loc la categoria septupli ai F1 atunci cand nu ne sfiim sa-i analizam obiectiv cariera din perspectiva conjucturilor favorabile, excesiv de multe pentru a nutri speranta careva ca ierarhia asilor volanului consfintita la mijlocul anilor 2000 mai poate suferi vreo modificare demna de amintit in perioada urmatoare
nu va cunosc, evident ca nu ma cunoasteti.......
da' tin mortis sa va-ntreb fara ocolisuri:
care-i motivul pentru care comment-ul meu se afla inca la *dospit* chiar si dupa 24 de ore de la expedierea sa???
de ce, intr-un mod complet anapoda, apare doar erata ???
chiar va deranjeaza adevarul pe care l-am rostit ieri in amurg?!?
de ce nu spune nimeni ca al doilea septuplu, printre multele sale cerinte necuvincioase din ultimele 12 luni, *excentricitati* care-au intarziat inacceptabil de mult semnarea ultimului contract, acesta isi dorea mortis sa detina pana si dreptul de a-si alege coechipierul?
de ce nu spune nimeni ca salariul sau anual s-o diminuat, de la 54 milioane $ in 2020 la 48 milioane $ in 2021?
D-le Cosma,
va recomand sa nu care cumva sa deveniti complice la ascunderea tuturor acelor elemente care impun singura concluzie pentru sezonul care-i gata sa inceapa:
inceputul sfarsitului pentru conjuncturalul septuplu,
vria profesionala in 2021 pentru rivalul lui Sebastian Vettel
Probabil din cauza lipsei de suspans audienta in F1 va scadea in acest an.
https://www.formula1.com/en/latest/article.5-reasons-for-ferrari-fans-to-be-optimistic-about-the-2021-season.5rxvauq5VTPI5suQILlFHx.html
Pacat ca nu se incepe la Melbourne - este unul din circuitele preferate.
sa nu cumva ca bantustanul comunicational, marsava solutie recomandata fatis redactiei AM de catre @raduvlase, sa-nceapa sa fie implementat mai curand decat anticipam.....
evident ca Toto neaga orice imixtiune a septuplului in ceea ce priveste un potential coechipier (grand-prix247 din 08.02.2021) dar oare cui sa mai genereze stupoare o astfel de atitudine publica atunci cand ne referim la Wolff....
dar perioada contractuala de 48 de luni pe care o solicita septuplu' unde se afla in actuala intelegere?!?
dar drepturile de imagine pe care si le dorea septuplu' pana si-n FormulaE ?!?
consider ca septuplu' a iesit din aceasta negociere mult mai sifonat decat anticipau multi, is convins ca pe multe paliere ale negocierii Benz i-a raspuns nu de putine ori si pe un ton raspicat: HALT!
pentru progenitura lui Carmen Larbalestier urmeaza doar ultimele spasme inainte ca aceasta sa-si dea obstescul sfarsit (dpdv profesional)
asa-i, AM detine atat painea cat si cutitul, tocmai d-asta ii urez lui Paul Cosma sa nu se abata nicio clipa de la nobila postura de despot luminat al AM-motorsport
D-le Neutru,
au intarziat cca 8 luni de zile cu parafarea noii intelegeri fiindca *detaliile* cu privire la bunul mers al noii fundatii le-a rapit tot timpul, atat septuplului dar si celor din Brackley si Stuttgart deopotriva ?!? :-))
acest escroc sadea n-are niciun fel de respect la adresa opiniei publice nicimacar la momentul cand paseste viguros spre borna 40!
asa crede el ca-si poate camufla neintelegerile generate de diferenta majora dintre cerere si oferta, diferenta care contabilizeaza multe zeci de milioane de USD....
Eddie Jordan a pus punctul pe "i" pe acest subiect in urma cu vreo luna iar Benz, de ce sa nu recunoastem, a procedat impecabil imprumutand din transanta solutie irlandeza in negocierile cu englezul septuplu'
Alonso a fost lovit de o masina si are fata accidentata iar maxilarul rupt.
https://www.sportsnewsireland.com/news/formula-ones-fernando-alonso-seriously-injured-in-car-accident/
acustica grandioasa a noului propulsor montat deja pe monopostul SF21
https://youtu.be/W0DqTgKJ2ew
Nea Costele, tare mi-e teamă că, până în 2025, cu înghețarea asta neverosimilă a motoarelor, or să rămână cu acustica, încântătoare, sau mai bine nu ...
Înghețarea motoarelor. Încă un motiv ca Hamilton să-și prelungească contractul până în 2024 inclusiv. Are garantat cel mai bun motor, Mercedes se pricep foarte bine la aerodinamică, de ce s-ar retrage ? Încă patru titluri nu strică la casa omului ! În același timp, "Valtteri, it's James" va deveni cel mai longeviv și de succes nr. 2 (preș) din istoria competiției ! Că doar nu crezi că-l vor deranja pe Lewis cu vreun Russell sau ceva asemănător, nu ?
Cat despre mult iubitul russell: 0 - 3 cu colegii de echipa. Williams a avut monopost peste Haas dar a terminat pe 10 din cauza lui georgica. Saracul si cand au terminat doar 11 el nu a punctat. Cu Mercedes era favorit sa castige si dupa greseala de la pit ( greseala produsa pt. ca flacaul nu a confirmat intrarea), dar fraierul a comis-o din nou si s-a urcat pe borduri pana a facut pana.La sfarsit in loc sa-si recunoasca greseala a pozat in victima.
Chiar e necesar sa citim in comentarii non-stop numele acestul flacau, insolent si netalentat? Unul care pierde cu Latifi si Kubica nu are cum sa fie concurenta pentru Lewis. Voi chiar nu va intrebati de ce Williams a vrut sa scape de russell daca-i asa de bun ?
Top 10 cei mai buni piloti 2020 facut chiar de acestia i-a inclus pe albon si grosjean in dauna lui Norris din cauza ipocritului de russell care nu stie sa fie corect. russell si albon nicioadata nu au fost prieteni adevarati cu Norris.
Sper sa-l vad ciocanindu-se cu Mazepin si sa-l puna rusul la punct. Oricum georgica mai urat decat este nu poate fi.
In 2020 Bottas a fost mai varza ca niciodata, asa ca nu mai era nevoie sa fie si pres, da' de anii anteriori nu zici nimic ? Ca atunci, la minim trei-patru curse se auzea in radio celebrul "Valtteri, it's James" !
is si eu de acord cu faptul ca Ferrari n-are cum sa aiba un 2021 tocmai prodigios, chiar avand la dispozitie in acest an un motor refacut din temelii, beneficiind de reguli schimbate ale pachetului aerodinamic si de prezenta unui Sainz inca neerodat de valtoarea deloc straina de Maranello iar reactia publica foarte prompta a team-principal-ului, Binotto confirmandu-ne inca o data faptul ca-i omu' "potrivit" la locu' potrivit, valideaza punctul de vedere al dumitale......
Mattia: "We will not close the gap to the front in 2021"
(grand-prix 247- 01.02.2021)
Dom' DAV,
in ceea ce-l priveste pe al doilea septuplu.....
ca-i luciditate sau poate-i doar o doza majora de resemnare in cazul dumitale, ramane sa constatam....
eu am convingerea ca recordurile lui Mansell si G. Hill, ambii campioni mondiali la venerabila varsta de aprox 40 de ani, nu o sa poata fi sustrase acestora de catre perfidul frate al lui Nicolas Hamilton, infama progenitura a doamnei Larbalestier chiar n-are atatea resurse, ii apocaliptic pentru actuala F1 ca de la 36 de ani aceasta creatura sa-nceapa sa-si construiasca un palmares similar lui Alain Prost...
Bottas a avut cateva curse slabe dar daca era varza cum pretind "expertii" nu termina pe 2. Lumea uita ca Bottas a castigat 3-0 cu mult laudatul massa.
Asa cum voi pretinteti ca rosberg a fost peste Hamilton in acel 2016 desi britanicul a castigat duelurile pe pista si a avut mai multe victorii. Asa si russell a pierdut cu Kubica: 0 - 1 la puncte si cu Latifi - canadianul are mai multe locuri 11. Clasamentul conteaza mai mult ca impresia artistica.
"Neutrule" cred ca omiti multe lucruri: pe acel mini-circuit nu prea se vede nivel pilotului, inainte de SC Bottas era mai rapid si inca avea sanse sa-l ajunga si depaseasca pe georgica, Hamilton a castigat curse cu Verstappen si Leclerc pe pista spre deosebire de russell care a fost norocos ca a scapat de cei doi.
Greseala de la boxe la lasat pe Bottas fara pneuri, georgica si-a primit pneurile mult dorite. Bottas a fost principalul prejudicat.
Voi astia care pretindeti ca Toto a facut manevre nu prea va duce capul. Chiar credeti ca are Toto un buton special pe care-l apasa si georgica face pana automat. Si ce interes avea Toto sa-l lase pe prietenul stroll sa cada de prost? Victoria lui Perez le-a cazut foarte prost celor de la racing point.
Perez a ajuns fara vina lui ultimul in primul tur, a recuperat fantastic si a castigat MERITAT - el merita laudat pentru acea cursa, nu georgica.
Voi tineti cu georgica pt. ca-i la fel de paranoic ca voi.Insolentul a indraznit sa-i atace pe cei de la Red Bull si sa zica ca albon este sabotat desi nu are dovezi.
Williams au vrut sa scape de el si sa-l aduca pe Perez. Mexicanul a refuzat oferta. In momentul in care sefii de la Williams au confirmat ca vor pastra pilotii actuali, gorgica a iesit repede si a mintit ca Perez si echipa sa au inventat zvonul despre Williams. Astfel georgica a aratat ca are un caracter de -2 lei.
Nu sunt un hamiltonist. Mi-e indiferent cine castiga dar sunt satul de fanii hidosului georgica.
„ baronul roșu” Alonso „pierzătorul” Kimi „bețivul” Buton „norocosul” „campionul de carton” și campionul favorizat datorită culorii că dacă nu era colorat nu era nici în F1.Toate aceste ADJECTIVE nu-și au rostul și locul aici! Toți au nume pe care suntem obligați să le folosim!
Hamilton a ajuns in F1 pentru ca a castigat competitiile suport. La ce curse a facut in 2006 in gp2 era imposibil sa nu ajunga in f1. In formula 1 a terminat in top 5 si a castigat curse in fiecare sezon. Au fost cateva curse castigate cu a treia/patra masina ca performanta pe respectivul circuit. Are foarte multe curse castigate pe ploaie. Unii specialisti zic ca-i cel mai bun din istorie, eu zic ca-i top 5.
Cei care inteleg f1 stiu ca masina conteaza 80-90% si un pilot slab de la o echipa codasa pus in cel mai bun monopost poate conduce sau chiar castiga o cursa.Sa castige un campionat este insa mult mai greu pt. ca acel procent de 10-20% ce reprezinta nivelul pilotului conteaza mai mult decat cred unii. Un pilot slab poate deveni campion doar cu un coechiper si mai slab si cu un monopost mult superior. Au fost foarte putine cazuri in istoria f1.
Carlos Sainz Jr. a spus ca orice pilot poate sa castige cu Mercedes dar foarte putini ar avea sanse sa castiga cu Hamilton coechiper. Mi se pare o parere foarte avizata si corecta.
georgica nu este campion si sunt sanse sa nu fie niciodata. Asa ca nu-i frumos sa comparam legendele motorsportului cu unul cu 3 puncte.
Adjectivele care reprezinta realitatea au sens si merita folosite. Teoriile conspiratiei insa nu-si au rostul.
puteai, se impunea chiar, sa-i amintesti atat pe Sebastian Vettel cat si pe Alonso, ambii posedand toate calitatile profesionale sa-l domine, subordoneze si subjuge in cel mai scurt timp, din postura de coechipieri la BenzF1 V6T, pe conjuncturalul septuplu....
dar de, Bottas poseda alte *atuuri*......
daca-i cineva pe Terra care sa poata intrece in grija, atentie si supunere arhicunoscutele aptitudini ale bonelor filipineze acela-i numa' Valtteri!
Cat despre cine poate sa-l bata pe Hamilton cu acelasi monopost:
Leclerc - as zice ca este cel mai bun pilot in calificari dar greseste ingrozitor de mult, uzeaza pneurile prea repede si este un dezastru pe ploaie - deci nici o sansa
russell - nu-i in stare sa-l bata nici pe Latifi si nu a facut inca o cursa buna cap-coada - nici o sansa
Ricciardo - este un pilot constant dar nu suficent de bun, a pierdut cu Kvyat in 2015 - nici o sansa
vettel - in 2018 Ferrari a fost cel putin la nivelul celor de la Mercedes si am vazut ce s-a intamplat - nici o sansa
Alonso - nu a fost in stare sa-l bata pe Hamilton la deput - nici o sansa
Verstappen este singurul care se apropie de Hamilton.
Poti sa dai un pronostic top 5 la piloti daca tot pretinzi ca prezici viitorul.
Daca pana in 2016, inclusiv, se putea spune despre Mercedes ca traiesc numai datorita motorului, din anul urmator lucrurile s-au schimbat radical. Referindu-ma la aerodinamica, sa nu uitam ca, in ultimii ani, au fost autorii unor inovatii remarcabile, ca au prezentat in intersezoane cel putin doua evolutii de monopost, ca in decursul sezoanelor au avut cele mai de succes upgradari, etc, etc. Urmarea ? Titluri adjudecate deja, la figurat, dupa cateva curse ! Sunt fan Ferrari, dar nu pot sa nu le recunosc meritele ! Ce-a facut Ferrari cu cel mai puternic motor de pe grila, dar fara un sasiu pe masura ?
Red Bull ? De ani buni se chinuie sa proiecteze un monopost competitiv inca de la startul sezunului si nu reusesc, lucru confirmat chiar de ei ! Demn de mentionat, au avut decenta sa recunoasca de fiecare data ca nu exclusiv din cauza motorului, ci 30% motor, 70% sasiu. Asa ca mai usor cu motorul Mercedes pe sasiul lui Newey, ca s-ar putea sa nu fie o combinatie de mare succes.
De ce nu le-au dat motoare nici Mercedes, nici Ferrari ? Tu, în locul lor, ai fi făcut-o ? Ți-ai fi motorizat unul dintre oponenții puternici ? Le-ai fi dat mură-n gură produsul unei munci și a unor cheltuieli uriașe ? Păi tu nu vezi că taurii nu sunt în stare nici măcar să dezvolte un motor pe care-l primesc moca ? Adică ar vrea să se ajungă, din nou, pe spinarea altora ?
Nu ma contrazic, am spus "oponenti puternici", nu am spus "mai puternici".
Newey a nimerit-o si cu Williams, si cu McLaren, si cu Red Bull, a fost cu adevarat genial. Pana prin 2016. Dupa asta ... sa te bata constant Mercedes si-n Monaco, si-n Ungaria, si-n Singapore, circuite de casa Red Bull si pe care motorul conteaza mult mai putin ...
Eu cred ca, odata cu evolutia programelor pe PC, gen CFD, Autocad si care or mai fi folosite in F1, metoda proiectarii la planseta a lui Newey a devenit caduca, depasita si ineficienta. De aici si semi-rateurile pe care le-a dat cu monoposturile de fiecare inceput de an, din 2016 incoace. Si cand Mercedes aveau deja castigate, la propriu, titlurile si renuntau la dezvoltarea pentru anul in curs, Newey inca se chinuia sa repare racilele de inceput.
Totul evolueaza domnule, iar in F1 mai repede decat in alte parti. John Barnard a fost un vizionar si un inginer de geniu. Nu mai este. La fel Adrian Newey si Rory Byrne, au facut istorie la vremea lor. A trecut insa vremea lupilor singuratici, este cea a colectivelor de designeri combinate cu tehnica IT, Aldo Costa fiind ultimul exemplu de "dinozaur" trimis la pensie.