Oficialii echipei Mercedes consideră însă că există şi o altă explicaţie şi că eşecul germanului are legătură cu modul în care acesta a gestionat pneurile. În opinia directorului de motorsport Toto Wolff, Rosberg a a fost prea conservator cu pneurile după prima oprire la boxe, element evidenţiat şi de ritmul său din ultima parte a cursei.
"Nu am vorbit încă cu Rosberg, dar probabil că a fost prea conservator cu pneurile atunci când a contat. La final era mult mai rapid şi l-a ajuns din urmă pe Hamilton.
Nu suficient, dar era mult mai rapid şi cred că a fost vorba doar despre faptul că a gestionat pneurile prea mult", a declarat el.În urma victoriei de la Austin, Hamilton are un avans de 24 de puncte în faţa lui Rosberg. Întrucât în ultima etapă câştigătorul va fi recompensat cu 50 de puncte, titlul mondial se va decide în mod sigur în Abu Dhabi, indiferent de rezultatele din Brazilia.
Noua regulă va influenţa astfel semnificativ lupta pentru trofeu, întrucât Hamilton ar fi putut deveni campion la Interlagos cu un singur punct câştigat dacă sistemul tradiţional de punctare rămânea valabil. "A fost o decizie greşită, am subestimat impactul acesteia", a admis Wolff după ce iniţial era în favoarea regulii.
Via SkySports
Hamilton n-are ce face decat sa se supuna dar nu e nevoie de asta, se "rezolva" el singur
Dă-le naibii de pneuri, dă-l naibii de motor, fă totul ca să câștigi. Deși a greșit, parcă era mai frumos dacă își păstra agresivitatea și învăța să nu mai greșească. Probabil atunci devenea un pilot demn de titlul de campion.