Mercedes refuza egalizarea motoarelor
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
FIA a anuntat recent ca este de acord cu o noua egalizare a motoarelor in Formula 1, insa numai in cazul in care performantele motoarelor mai puternice vor fi reduse la nivelul celorlalte unitati.
O astfel de decizie trebuie aprobata in unanimitate de toate echipele, iar Mercedes a lasat sa se inteleaga ca va refuza egalizarea motoarelor, considerand ca unitatile sale nu ofera performante superioare comparativ cu anul trecut.
"FIA nu are nimic de criticat in privinta motoarelor noastre. Fiecare pas pe care il facem este documentat si a primit unda verde de la FIA. Am avut de suferit de pe urma unui motor care uneori nu era suficient de fiabil si l-am schimbat intr-unul bun si fiabil, dar asta nu inseamna ca nu vom avea niciodata probleme. Acesta este numele jocului in Formula 1, nu-i asa? Asta este foarte important", a declarat Norbert Haug, directorul departamentului de motorsport al Mercedes.
Opinia celor de la Mercedes este sprijinita in mod direct de Ross Brawn, a carui echipa concureaza in Formula 1 prin prisma unui parteneriat cu constructorul german.
Englezul sustine ca motorul Mercedes nu a fost modificat in niciun fel de la inceputul acestui sezon, motiv pentru care nu vede un motiv ca acestea sa fie egalizate."Cred ca avem nevoie de fapte si cifre, iar singurii oameni care pot sa faca o apreciere rezonabila sunt in cadrul FIA. Cand s-a intamplat asta ultima oara, constructorii s-au unit si au oferit celor de la Renault si Honda abilitatea de a reomologa motoarele".
"Nu vad de ce lucrurile s-au schimbat dramatic de atunci. Stiu ca motorul Mercedes nu s-a schimbat dramatic de atunci si nimic nu s-a schimbat in privinta muncii depuse de angajati. Specificatia motorului nostru din prezent este identica cu cea de la inceputul sezonului, dar monopostul nostru functioneaza mai bine pe anumite circuite decat pe altele", a explicat britanicul.
O alta incertitudine legata de sezonul 2010 este eficienta motorului Cosworth. Acesta va fi construit pe baza mnotorului utilizat de companie pe monoposturile Williams din sezonul 2006, existand sanse ca unitatea sa fie mai putin eficienta in termeni de consum de combustibil si fiabilitate.
"In general suntem multumiti cu performanta motorului Cosworth, dar exista cateva griji in privinta consumului de combustibil si a eficientei, mai ales daca numarul de curse in care trebuie sa concuram cu un motor va creste", a explicat Mike Gascouyne, directorul tehnic al echipei Lotus F1 Team.
Via | Autosport
Toata lumea vrea progres cu costuri zero, se pare ca idea asta nu prea tine in lumea noastra. S-a scazut litrajul, numarul cilindrilor si capacitatea cilindrica, de la v12 am trecut la v10 si v8 printre altele. Ce sa-i faci... banii vorbesc.
@ctlnmihai: Ce preferi tu este pur si simplu irelevant. Este parerea ta si personal o ignor complet.
Totusi, Renault a cerut acelasi lucru anul trecut, acuma iarasi cer, asta intr-adevar pare ciudat. Plus ca pe aceasi arhitectura, cu aceleasi rotatii si aceasi capacitate cilindrica ies cam aceasi perfomante, din ce am citit, conteaza doar evacuarea care mai poate adauga 10-15 cai putere. Sunt cateva discutii pe tema asta cum ca anumite evacuari nu sunt chiar legale, referitor la desenul initial cerut de FIA.
Iar Todt... uraste Ferrari si nu suporta ca nu l-au sustinut. Din cate am inteles eu Ferrari nu il vor sustine pe Todt. Initial ma gandeam ca este o idee bune ca vine el, deh ziceam ca are experienta si ca nu este ca Max care delireaza si viseara la expansiunea universala (nici eu nu stiu ce este exact, dar universul se extinde... cica ar putea ocupa un spatiu fix, care se poate delimita cu aproximatie. Asa zic fizicienii, nu eu dar ipotetic poate sa fie adevarata chestia asta).
Greseala a fost ca in 2008 i-au lasat pe cei de la Renault sa dezvolte, repare, bla bla bla egalizare ce dracului au facut acolo. Se numeste precedent in vorbirea judiciara daca vrei.
Ferrari isi arata slabiciunea wow, deh nu avem pilot perfect si "mesia" Formulei 1 in echipa. Scuze dar eu credeam ca nimeni nu poate domina la infinit dar deh... cine stie istorie in zilele astea.
Parerea mea este simpla: "Knowledge is power".
P.S. Toti incerca sa schimbe regulile jocului, problema apare doar cand sunt prinsi asupra faptului.
"http://formula1.automarket.ro/stiri/articol/24885/fia-verdictul-in-cazul-crashgate-s-a-stabilit-inainte-de-consiliu.html"
Eu personal iti pot spunea doar atat: este greseala oamenilor ca au dat banilor atata putere, a noastra a tuturor.
Pentru masini egale avam diferite campionate "sponsorizate" de reanault, BMW, etc. Acolo masinile sunt identice din aproape toate punctele de vedere - echipele aleg doar setari aerodinamice si pneuri ( din cate stiu eu ) .
Problema cu puterea motoarelor este un pic mai complicata decat pare la prima vedere. Limitarea puterii, cresterea cerinelor de fiabilitate si de eficienta sunt rezultatul direct al evolutiei motoarelor . Daca in anii 90 s-a pus accentul pe cresterea puterii iar fiabilitatea si consumul erau "neglijate" , in anii de dupa 2000 a devenit clar tuturor ca puterea dezvoltata de motoare este "suficienta" - asta a dus la schimbarea "atitudinii FIA " fata de calea ce trebuie urmata in dezvoltarea motoarelor, asa a aparut dorinta lor de crestere a fiabilitatii si a eficientei .
In ceea ce priveste limitarea puterii ... ar trebui sa ne aducem aminte de anii in care masinile de Formula 1 erau propulsate de motoare Turbo - i scurt timp puterea motoarelor a ajuns de la cateva sute de cai la peste o mie. Si atunci , a fost destul de clar tuturor ca se poate ajunge la situatii extreme in care puterea masinii sa fie un pic peste "limitele" umane, iar riscul de accident sa fie prea mare - toata lumea a fost de acord atunci la revenirea la motoarele aspirate ( poate nu au fost foarte veseli de acea decizie, dar s-au supus ).
In acest moment cred ca ar trebui sa fie reviziut modul de acordare al punctelor catre constructor. Ar trebui sa existe bonusuri de puncte pentru cei ale caror motoare nu cedeaza, si penalizari pentru cei care nu reusesc sa fie fiabili . Constructorul ar trebui premiat in functie de numarul motoarelor care au atins limita impusa de curse - si ar trebui penalizati pentru fiecare cedare a motoarelor. In felul acesta ar aparea o nevoie destul de serioasa de a face un motor capabil sa functioneze 3-4 curse .
poate faceti ceva in privinta asta baieti ;)